آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

پیمان معادی در نقطه‌ای ایستاده که شاید برای تداوم کار حرفه‌ای نیاز باشد بایستد اما برای تداوم وجهه هنری انتخاب خوبی نیست.

آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

پیمان معادی در آخرین اظهارنظر خود در پاسخ به پرسش کیوان کثیریان درباره عنکبوت مقدس گفته که فیلم به شدت دم دستی و معمولی بوده و اگر توهینی کرده‌اند متاسفم. آقای معادی به هر حال مسائل دیگری هم بود که اولویت بیشتری برای اظهارنظر داشت تا صحبت از فیلمی که تکلیف سازندگانش برای همه روشن است و هدف ساخت فیلم مشخص است.

شما به قول خودت چهاربار در آستانه دریافت سیمرغ ضربه فنی شده‌ای. می‌گویی که دلیل این کارها سینمایی نبوده و همه ما قبول داریم که در کارت توانمندی اما دیگر شاید نیازی به صحبت درباره آن فیلمِ مشخص نیست.

آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

پیمان معادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اینکه کسی از سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به گروه سازنده فیلم «برادران لیلا» نگفت که درباره چه چیزی در جشنواره کن بگویند یا نگویند، گلایه کرد. برادر شما به گونه‌ای پاسخ می‌دهی انگار تقصیر ماست که همزمان با واقعه متروپل در جشنواره کن حضور داشتی. خب تریبون را که از شما دریغ نکردند. در مهد آزادی اروپا بودی و به راحتی می‌توانستی ابراز عقیده کنی. شما که تورم و معیشت را به کلی به اروپا و آمریکا حواله دادی. گویی ما هیچ مشکلی نداریم و تصمیمات مدیریتی کشور به نحو احسن گرفته می‌شود.

آقای معادی راستی از متروپل چه خبر؟ متروپل را هم سخنان رییس جمهور فرانسه و آمریکا فروریخت؟ او در بخشی از سخنان خود می‌گوید: «از بد حادثه ما در زمان بد، در مکان بد بودیم. اگر زودتر از ماجرا خبردار شده بودیم،‌ چه بسا اصلا روی فرش قرمز نمی‌رفتیم. حتما کار تاثیرگذارتری می‌کردیم. ما روی فرش قرمز و در نشست می‌دانستیم این اتفاق افتاده،‌ اما اصلا حجم ماجرا را نمی‌دانستیم.»

آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

باید به همه ما حق بدهی که این حرف‌ها را سخت باور کنیم. شما در نقطه‌ای ایستادی که شاید برای تداوم کار حرفه‌ای نیاز باشد بایستی اما برای تداوم وجهه هنری انتخاب خوبی نیست. مردم را که هنوز یادتان هست؟ امیدواریم!

کاربری به نام «علیرضا» درباره موضع‌گیری معادی می‌نویسد:

آقای پیمان معادی، سلبریتی همواره بی‌خبر وقتی برخی اکانت‌های خاص حمایتت می‌کنند یعنی قطعا یک جای کار می‌لنگد! این حرفی هم که زدی که تف سربالا بوده

هرمان معتقد است:

من اصلا به نسل آینده‌ی سینمای ایران خوشبین نیستم. این‌ها دارند جای پای بیضایی و نادری و تقوایی و قبادی و شهیدثالث می‌گذارند. در جواب‌دادن حتی زیرکی و تیزهوشی و پختگی کیارستمی را برای بی‌طرفی ندارند.

آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

علیرضا کلائی، روزنامه‌نگار در وصف سخنان معادی نوشت:

تلخی ماجرا اینجاست که پیمان معادی واقعا توقع دارد که یکی کنارشان باشه  بگوید. یعنی هنرمند خودخواسته آزادی و استقلال خودش را می‌خواهد واگذار کند که یکی کنارش باشه و بهش بگوید چه کار بکند و چه کار نکند. گویی فرد آزاد خود بر دستان خودش دستبند میزند و با نبود دستبند، ناراحت میشود :(

مریم شکرانی، روزنامه‌نگار روزنامه شرق نیز به درستی اشاره می‌کند:

پیمان معادی ناراحت است که چرا برای سانسور راهنمایی‌شان نکردند و چرا خبرنگارانی در نشست‌های خارجی وجود دارند که از آنها سوال‌های بی‌ربط! و سیاسی می‌پرسند!

آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟آقای پیمان معادی، دقیقا کجا ایستاده‌ای برادر؟

اکبر دربندی نیز دغدغه به جایی را مطرح کرده:

پیمان معادی آنجا که درباره رفتار همجنس و هم مسلکش سوال میپرسن ادعا میکنه اون مسائل کاملا شخصی و نمیتونه نظر بده! پس چطور درباره مردم یک کشور داری اظهار فضل میکنی؟

و کلام آخر از فرناز:

پیمان معادی بازیگری بین المللی است! این نوع حرف زدن فقط یک دلیل دارد. او به هیچ عنوان نمیخواهد بازار سینمای ایران را از دست بدهد ، وگرنه اینکه جشنواره کن با سوالات خاصی به حاشیه برود یک موضوع نخ نما است!

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    2

    آقای معادی به شخصه دوستت دارم این هایی هم که انتقاد میکنن خیلی بلدن برن از وضع گرونی و اختلاس و... انتقاد کنن همه ما میدونیم که میخوان مردم رو به جون سلبریتی ها بندازن تا گندکاری خودشون رو ادامه بدن

    نظرات شما -
    • 2

      من هم خیلی پیمان معادی و نوید محمدزاده رو دوست دارم. کارشون درسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها