نمایش آثار هنری سرقت شده زمان صدام حسین/ عکس

از سال ۲۰۰۳ حدود هفت هزار اثر هنری ارزشمند در عراق سرقت شد که بخشی از آن‌ها در خارج از کشور فروخته شد. در حال حاضر حدود دو هزار و ۳۰۰ مورد از این آثار هنری به عراق بازگردانده شده است.

نمایش آثار هنری سرقت شده زمان صدام حسین/ عکس

بخشی از آثار هنرمندان عراقی که در جریان سقوط صدام حسین و تحولات سال ۲۰۰۳ این کشور سرقت شده بود، به عراق بازگردانده و به نمایش گذاشته شد. آثاری که به گفته مقام‌های وزارت فرهنگ عراق، بخشی از تاریخ هنر معاصر این کشور به شمار می‌آیند.

نزدیک به دو دهه پس از تحولات سیاسی سال ۲۰۰۳ عراق که با غارت بخش وسیعی از آثار هنری این کشور همراه بود، تعدادی از این آثار بازگردانده و پس از بازسازی در شهر بغداد به نمایش گذاشته شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از لامیا الجواری، برگزارکننده این نمایشگاه نوشت: از سال ۲۰۰۳ حدود هفت هزار اثر هنری ارزشمند در عراق سرقت شد که بخشی از آن‌ها در خارج از کشور فروخته شد. در حال حاضر حدود دو هزار و ۳۰۰ مورد از این آثار هنری به عراق بازگردانده شده است.

هم‌اکنون این نمایشگاه در بغداد، میزبان حدود ۱۰۰ اثرهنری بازگردانده و بازسازی شده است که در آن آثار ارزشمندی از دو هنرمند سرشناس عراقی، جواد سلیم و فایق حسن که آثار آن‌ها در جریان هرج و مرج‌های سال ۲۰۰۳ سرقت شده بود نیز به چشم می‌خورد.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها