سوگ نمایش‌ واره آیینی عاشورایی میاندوآب جزو ۸ جشنواره برتر کشور شناخته شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: اولین سوگ نمایش‌واره آیینی عاشورایی آذربایجان غربی که در این شهرستان برگزار شده بود، جزو هشت جشنواره مهم تئاتر دینی کشور شناخته شد.

سوگ نمایش‌ واره آیینی عاشورایی میاندوآب جزو ۸ جشنواره برتر کشور شناخته شد

محمود نیک‌ مرام، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص حوزه‌های تئاتر دینی و مذهبی و حمایت هنرمندان تئاتر کشور از این بخش در سال گذشته، اولین سوگ نمایشواره آیینی عاشورایی آذربایجان غربی در شهرستان جزو جشنواره‌های برتر اعلام شده‌است.

وی افزود: اولین سوگ‌نمایشواره آیین عاشورایی در مهرماه در شهر میاندوآب با حضور بیش از ۱۳ گروه نمایشی برگزار شد.

وی با بیان این‌که این سوگ نمایشواره در ۲ بخش عاشورایی و آئینی و به صورت صحنه‌ای و میدانی برگزار شده بود، اظهار کرد: بخش ویژه نمایش عاشورایی شامل نمایش‌هایی است که جلوه های عاشورایی و سوگواری حضرت ابا عبدالله و یاران آن حضرت در آن به تصویر کشیده شده بود. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اضافه کرد: موضوع‌های این رویداد فرهنگی و هنری شامل قصص قرآنی (زندگی پیامبران)، روایات، زندگانی و سیره عملی اهل بیت (ع)، اسلام رحمانی و پیامبر رحمت و مضامین عاشورایی مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا بود.

طی سه سال گذشته ۱۰۰ عنوان مقام برتر توسط هنرمندان میاندوآبی با حضور در جشنواره ‌های ملی و بین‌المللی کسب شده است.

در میاندوآب هشت گروه نمایشی با ۸۰ هنرمند فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    رسانه های همگانی خرافه گستر با چه حقی در ج.ا.ا مجوز فعالیت می گیرند؟؟؟!!!
    ---
    رسانه هایی که همیشه علیه روشنگریهای قرآنی وعقلی که بازگو کننده ی حقایق الهی هستند ، از خود دشمنی هدفمند پلید آشکار می کنند ؛ حق است که خود را خرافه گستر نیوز بنامند!!!
    این رسانه های تحریف گر در همسویی با لندن نشینان دشمن تشیع علوی هرگاه از دین و مذهب سخنی به مردم تحویل داده ؛ غالبا با از خدا بی خبری این سخن را بی هیچ بیم و هراس از خشم خداوند با نادیده گرفتن شناختهای محکم و مفصل الزام آفرین قرآن با مشتی از خرافات و جعلیات متضاد با این شناختها تحویل داده اند .
    شگفت آور است چگونه به چنین رسانه های خرافه گستر که دین و مذهب را به با زیچه ترفندهای شیطانی شیادان دین فروش تبدیل کرده اند ؛ زیر پرچم نظامی که نهاد خود را دین توحیدی خداوند و قرآن و مکتب قرآن گرای تشیع علوی می داند ؛ آزادانه بی هیچ نظارت و بی هیچ ضابطه ی اصولی حق و مجوز فعالیت داده می شود؟؟؟!!!
    آیا این گونه رسانه های خرافه گستر بجز بدنامی و حیثیت زدایی در قالب بریدگی از حقایق اصیل الهی محکم و مفصل توحیدی قرآن ؛ برای نظام و برای مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر ، در جهان اسلام ، بازده دیگری داشته اند؟؟؟!!!
    در کجای قرآن ؛ یعنی در قانون اساسی دین اسلام که می گوید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ » ﴿ آیه ۲۱ سوره نور ﴾ دیده اید که خداوند پرداختن همیشگی با هزینه های روزمره ی میلیاردی بی پایان را به تعریف از شخصیت بندگان ؛ سوژه ی رایج دین توحیدی خود تعیین کرده است؟؟؟!!!
    مگر حقیقت سوای این است که خداوند در قرآن ؛ دین توحیدی خود را منحصر به خود و به آشکار کردن عظمت جهان شمول بی مانند خود دانسته است؟؟؟!!!
    مگر حقیقت این گونه نیست که خداوند با هشدارهای محکم و مفصل قرآنی فراوان ؛ بحق هیچ رقیبی را در این انحصار بر نتافته است؟؟؟!!!
    مگر حقیقت غیر از این است که خداوند حکیم مطلق در قرآن حتی پیامبران را از رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس با عظمت مطلق خود ؛ شدیدا بر حذر داشته است : « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره زمر ﴾؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها