اجرای تئاتر «مردمان مرد» در دانشگاه زابل

رئیس حوزه‌ هنری سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ های هفته هنر انقلاب اسلامی، با اجرای تئاتر «مردمان مرد» در دانشگاه زابل آغاز شد.

اجرای تئاتر «مردمان مرد» در دانشگاه زابل

 مصطفی سیاسر اظهار کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی هم‌زمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و با رونمایی و اجرای تئاتر مردمان مرد در دانشگاه زابل آغاز شد.

رئیس حوزه‌هنری سیستان و بلوچستان افزود: این تئاتر به همت واحد نمایش حوزه هنری سیستان و بلوچستان تولید شده و در هفته هنر به مدت ۵ شب در زابل بر روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایش روایتی تاریخی و هنری از قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه‌السلام، نمایشی از ولایت‌مداری و محبت آنها به اهل بیت علیهم‌السلام و استقامت در فراز و نشیب تاریخ در مواجهه با ظالمین زمان است.

سیاسر بیان کرد: در اولین شب اجرای این نمایش شاهد استقبال خوب مردم زابل بودیم و امیدواریم در شب‌های آینده نیز مورد استقبال واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: این تولید در حوزه هنری یک پیام جدی برای جامعه تئاتر دارد، اینکه تئاتر در سیستان و بلوچستان، باید متعهد به داشته‌های تاریخی این مردم و در راستای هویت‌بخشی به آنها حرکت کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها