تایید حمله سایبری به وزارت ارشاد / معاون وزیر: اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این‌که سامانه اداره کتاب از هفته آینده مجدد آغاز به کار خواهد کرد، می‌گوید: هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است.

تایید حمله سایبری به وزارت ارشاد / معاون وزیر: اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند در خصوص زمان فعالیت مجدد سامانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کتاب) توضیح داد و گفت: پس از حمله سایبری به سامانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاران فنی، کارشناسان و مشاوران کار فشرده و متراکمی را برای رفع این اختلال آغاز کردند و موفق به بازیابی اطلاعات سامانه اداره کتاب شدند.

او افزود: همه اطلاعات بازگردانده شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است. با انتقال اطلاعات به سرور جدید از ابتدای هفته آینده امکان فعالیت مجدد این سامانه برقرار خواهد شد و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را بارگذاری و فرآیند دریافت مجوز را پیگیری کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تدابیری اندیشیده شد تا برای جبران زمان از دست‌رفته، فرآیند بررسی و صدور مجوز کتاب با سرعت بیشتری طی شود و ناشران با مشکلی مواجه نشوند.

یاسر احمدوند در پایان افزود: البته سامانه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله سامانه اختصاص شابک، از ابتدا حملات را دفع کرده بود و بدون مشکل در حال خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    تضمین حقیقی عدم دوباره تحریم، در خود داخل ایران است، وقتی ایران همانطور قدرت سخت(بازدارنگی دفاعی) فوی است، در قدرت نرم یعنی در علمی و افتصادی قوی باشد، که لازمه اش برچیدن فساد افتصادی و مافیا است، بساط مدرکفروشی مراکز آموزشی خصوصی از مدرسه تا دانشگاه برچیده شود، در همین سایت بارها انتفاد به مدرکفروشی مراکز آموزشی شده، فاجعه مدرکفروشی مراکز مهارت آموزی!!!
    ریشه ناکارمدی خکومتداری، برمیگردد به مدیران و کارمندان نالایق و بعضا فاسد خائن و وطنفروش و رشوه گیر و جاسوس! اینها توسط فساد مدرکگرایی و پارتی و مدرکفروشی به مقام رسیدند و طی سه دهه کشور به منجااب فساد گرفتار کردند.!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها