پیکر آیت‌الله علوی گرگانی فردا در گرگان تشییع خواهد شد

پیکر آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید جهان اسلام، فردا (چهارشنبه) در گرگان تشییع خواهد شد.

پیکر آیت‌الله علوی گرگانی فردا در گرگان تشییع خواهد شد

مدیریت حوزه علمیه گرگان و ستاد مردمی ارتحال در اطلاعیه‌هایی اعلام کردند، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله علوی‌گرگانی فردا چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه از میدان وحدت (شهرداری) تا امامزاده عبدالله گرگان برگزار می‌شود.

در اطلاعیه ستاد مردمی ارتحال آمده که پیکر مرجع تقلید جهان اسلام، فردا پس از تشییع در گرگان، به قم منتقل شده و تا روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه، در قم و حرم حضرت معصومه (س)، دفن خواهد شد.

مدیریت حوزه‌های علمیه هم دروس این حوزه را فردا چهارشنبه ۲۵ اسفند جهت شرکت در مراسم تشییع پیکر مرحوم حضرت آیت‌الله علوی گرگانی (ره)تعطیل اعلام کرده است.

همچنین استاندار گلستان نیز با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله علوی‌گرگانی را تسلیت گفته و پیامی صادر کرد.

علی‌محمد زنگانه در این پیام با اشاره به آیه انالله و انا الیه راجعون، عنوان کرده، ارتحال عالم جلیل القدر و دانشمند فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله علیه موجب تاثر و تالم شد.

در ادامه این پیام نگاشته شده، بی‌تردید نگارستان ایران فقیهی عالی مقام و مرجعی بصیر را از دست داده است که در طول عمر شریف و با برکت خود از محضر اساتیدی چون آیت ‌الله العظمی بروجردی، آیت ‌الله‌العظمی امام خمینی، آیت‌الله حائری، آیت‌الله سیدمحمد محقق‌داماد و آیت ‌الله حاج آقا مرتضی حائری یزدی بهره برد و صد البته شاگردانی توانمند را تربیت کردند.

استاندار گلستان نوشته که، مردم انقلابی ایران اسلامی و استان گلستان هرگز منبرهای دلنشین این مرجع بزرگ شیعیان جهان را از یاد نخواهند برد و فراتر از آن بیش از ۶۰ اثر فقهی چاپی و خطی ایشان روشنگر جویندگان علم و معرفت در تمامی ادوار خواهد بود.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌اللَّه العظمی علوی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داد
    1

    چه عجب ، ایشان تشریف نمی برند به نجف .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها