یک نویسنده دیگر، یورش روسیه به اوکراین را محکوم کرد

نویسنده نامدار کانادایی نیز به جمع نویسندگانی پیوست که تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند.

یک نویسنده دیگر، یورش روسیه به اوکراین را محکوم کرد

مارگارت اتوود، نویسنده مشهور و برنده جایزه بوکر به جمع بیش از ۱۰۰۰ نویسنده سراسر جهان پیوست که حمله روسیه به اوکراین را محکوم و با مردم این کشور اعلام همبستگی کرده‌اند.

این نویسندگان در نامه‌ای سرگشاده که توسط سازمان ادبی پن اینترنشنال منتشر شده است، خواستار پایان هرچه سریع‌تر خونریزی شده‌اند که هفته گذشته آغاز شد.

در بخشی از این نامه که از سوی نویسندگان برنده نوبل ادبیات همچون اورهان پاموک، سوتلانا الکسیویچ، اولگا توکارچوک و سایر چهره‌های شناخته‌شده ادبیات همچون جاناتان فرنزن، کولم تویبین و الیف شافاک منتشر شده، این‌طور نوشته شده است: «ما در حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و تمام مردم اوکراین که روزهای تاریک زندگی‌شان را سپری می‌کنند با یکدیگر متحدیم. ما از شما حمایت می‌کنیم و رنج‌های‌تان را درک می‌کنیم.»

در بخش دیگری از این نامه که به زبان‌های اوکراینی، روسی و عربی نیز منتشر شده، با توصیف حمله پوتین به عنوان «حمله به دموکراسی و آزادی» آمده است: «تمام انسان‌ها حق زندگی در آرامش، آزادی سخن و تجمع آزادانه را دارند... بدون اوکراین مستقل و آزاد، اروپای امن و آزادی وجود نخواهد داشت. صلح باید حکمفرما شود.»

مارگارت اتوود، خالق رمان «سرگذشت ندیمه» تصویری از حضورش در تظاهراتی واقع در کانادا را علیه حمله به اوکراین منتشر کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رجوی
    2

    عمه منم محکوم کرد

    نظرات شما -
    • 1

      متاسفانه عمه شما برای کسی اهمیتی نداره ولی بیانات نویسنده های مشهور همیشه در تاریخ از اهمین زیادی برخوردار بوده

    • 0

      فرزند بیشتر بیارید لشکر سایبری استخدام می کند .

  • ناشناس
    2

    اگر آمریکا به اوکراین حمله می کرد همه خفه می شدند همانطور که به یمن.عراق.افغانستان.سوریه ولیبی حمله کرد وهیچ کس اعتراض نکرد این است هیاهوی غرب ظالم وجنگ افروز.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فعلا که روسیه حمله کرده داره زن و بچهٔ مردمو میکشه... الان جنگ افروز ظالم ارباب پوتین شماهاست

  • ایرونی
    2

    چه خوب می شد این حضرات یعنی نویسندگان زمانیکه آمریکا به یمن افغانستان عراق و سوریه با تمام تجهیزات مرگبار حمله کرد آمریکا را هم محکوم می کردند همین آقایان به اصطلاح ازاد اندیش در خدمت سرمایه داری هستند البته بدانیم که مقالاتشان در روزنامه های رویترز فاکس نیوز چاپ می شود چرا همگی آنها خفه خون گرفته بودند

  • ناشناس
    3

    این نویسندگان اگر محکوم نکنند پس اربابان جهانی برای چه جوایز بین المللی نوبل و... به آنها بدهند؟؟!در زمان تهاجم وحشیانه آمریکا و ناتو به مردم مظلوم عراق و افغانستان خفه خوان گرفته بودند؟؟!!اینها آزاده نیستند بلکه جیره خوارهائی هستند که مانند غربگداهای وطنی به جوایز اربابان دلخوش کرده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها