سریال ناکامی‌ های منوچهر هادی ادامه دارد / عدم توفیق «نیسان آبی» در جلب رضایت مخاطب

پس از ورود شخصیت «آتوسا» با بازی سحر قریشی در نقش منشی گاوداری «جمشید» به قصه و آشنایی این دو شخصیت با یکدیگر موضوع به سمت‌ و سوی دیگری منحرف شد و به جایی رسید که انتقاد مخاطبان را بر انگیخت.

سریال ناکامی‌ های منوچهر هادی ادامه دارد / عدم توفیق «نیسان آبی» در جلب رضایت مخاطب

قصه «نیسان آبی» درباره دو دوست به نام‌های «رضا» و «جمشید» با بازی مهران غفوریان و حسین یاری و علاقه فراوان شخصیت «جمشید» به جمشید هاشم‌پور بود. این سریال در قسمت‌های ابتدایی به دوران کودکی این دو رفیق، جوانی، ازدواج و تشکیل خانواده آن‌ها پرداخت و موازی با آن ماجرای علاقه «جمشید» به جمشید هاشم‌پور نیز روایت شد. سریال در ابتدا به واسطه شوخی با دهه ۶۰ توانست مورد توجه قرار بگیرد و نظر مخاطبان نه چندان سخت‌پسند را جلب کند.

«نیسان آبی» در ادامه هم موفق شد با روایت زندگی «جمشید» و «رضا»، نمایش روابط خانوادگی آن‌ها و پیشرفت زندگی‌شان به عنوان یک سریال کمدی سرگرم‌کننده جای خود را میان مخاطبان باز کند. این روند تا قسمت ۱۵ این سریال ادامه داشت، اما پس از ورود شخصیت «آتوسا» با بازی سحر قریشی در نقش منشی گاوداری «جمشید» به قصه و آشنایی این دو شخصیت با یکدیگر موضوع به سمت‌وسوی دیگری منحرف شد و به جایی رسید که انتقاد مخاطبان را بر انگیخت .

شوخی با خیانت و چند همسری

پس از ازدواج «جمشید» با «آتوسا» و سفر شخصیت‌های سریال به ترکیه، قصه بیشتر بر مسئله خیانت «جمشید» به همسرش و ارتباط پنهانی آن‌ها تمرکز داشت و «نیسان آبی» سعی می‌کرد به واسطه شوخی با این موضوع مخاطب را بخنداند، اما ترفند سریال جواب نداد و اتفاقا این موضوع از سوی مخاطبان با واکنش‌های منفی مواجه شد. تصویری که «نیسان آبی» از «جمشید» نشان داده بود، مردی خانواده‌دوست بود، بنابراین نشان دادن خیانت او و تخریب این تصویر باعث شد لطمه‌ای به سریال وارد شود و این بخش از قصه به مذاق مخاطب خوش نیاید.

علاوه بر این در قصه نشان داده شد «زری» به همسرش «جمشید» اعتماد داشت، اما در نهایت از اعتماد خود ضربه خورد و همسرش در نبود او با منشی‌شان ازدواج کرد! گذشته از این که پرداختن به این موضوع باعث شد سریال فضای شیرین و خانوادگی خود را از دست بدهد، به نظر می‌رسد کلیشه شوخی با مسئله چند همسری نیز دیگر برای مخاطب جذابیتی ندارد و توقع او از یک سریال کمدی را برآورده نمی‌کند.

ادامه ناکامی منوچهر هادی

طبق آن چه در قسمت ماقبل پایانی دیدیم، قصه «نیسان آبی» با پشیمانی «جمشید» و بازگشت او به خانواده خود به پایان خواهد رسید، اما بعید است چنین پایانی بتواند اُفت کیفیت سریال را جبران کند و نظر منفی مخاطبان را تغییر دهد. هرچند که «نیسان آبی» در نقطه شروع نیز نشان داد نباید منتظر سریال پرمخاطب و ویژه‌ای باشیم، اما انتظار می‌رفت این مجموعه تا انتها بتواند کیفیت متوسط خود و مخاطبانش را حفظ کند. در نهایت این اتفاق رخ نداد و به این ترتیب پس از «دل» و «گیسو»، «نیسان آبی» نیز نتوانست موفقیتی را نصیب منوچهر هادی کند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • نوری
    1

    چرا با اومدن سحر قریشی موضوع رو عوض کردین و سریال رو خراب کردین
    واقعا چقدر موضوع خوب و مردمی داشت و مثل سریال پایتخت محبوب می شد ولی خراب کردین

  • ناشناس
    2

    همه فهمیدن غیر از کارگردان

  • هادى
    2

    بسيارسريال جلف لوس ومزخرفى است حيف حسين يارى وغفوريان وآقاى خمسه كه دراين سريال بى مزه بازى كردند

  • پیشگو
    0

    صد رحمت به سریالهای ترکیه ای. یه زمانی از سریالهای خارجی انتقاد میکردن که خیانت به همسر رو عادی سازی میکنن حالا خودشون بدتر شدن

  • سید مهدی یار بیضایی
    0

    منوچهر جان دست از تلاش بر ندار الان کارگردانان دیگه هم اشتباه کردن شما هم مثل بقیه فکر نکن سحر قریشی کنار امیر تتلو داره بهش خوش میگزره اما اگر شما همین طور خوب ادامه بدی شاید فکر های بهتری برای ساختن داشته باشی برو بازیگرای دیگرو بیار قربونت بشم فیلمت خیلی قشنگه من فیلمتونو دوست دارم هرکی میگه فیلم نیسان آبی بده از خودش میگه شما با تلاش فیلمتو ادامه بده انشاالله جهانی بشه خدانگهدار

  • 1

    سریال نیسان آبی که خیلی مزخرف و بی محتواست یه مشت دهاتی ریخته تو‌ فیلم و اون سحر قریشی بی جنبه مثلا کارگردان فکر کرده با اینا فیلمش پر بیننده میشه

  • بدون نام
    0

    تا قسمت 15 خوب بود...با وارد شدن نقش آتوسا موضوع سریال کلا عوض شد...تا حالا 19قسمت نشان دادن...اگر بخوان تو قسمت 20 سریال تمام کن...چطور میخوان....داستان رو تمام کن..

  • ناشناس
    1

    اتفاقن داره نشون میده که زیاد به آدمای با خدا ودیندار نباید اعتماد کرد واقعیت رونشون میده ناراحتت میکنه؟؟؟؟؟؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها