«به وقت رهایی»، دغدغه‌های اجتماعی به روایت نویسندگان نوقلم

مجموعه داستان «به وقت رهایی» شامل ۱۱ داستان کوتاه از نویسندگان جوان ایران است که دغدغه‌های اجتماعی دارند.

«به وقت رهایی»، دغدغه‌های اجتماعی به روایت نویسندگان نوقلم

دغدغه های نسل جدید، نگاهی تازه و درک جدیدی نیاز دارد، نویسندگانی که دنیای جدید را می شناسند و بسیاری از آن ها تازه نویسنده شده اند. نویسندگان نوقلم، کمتر فرصتی برای ارایه آثار خود به دست می آورند اما کتاب به وقت رهایی فرصتی برای نویسندگان کمتر مطرح شده بوده است که کار خود را معرفی کنند.

مجموعه داستان به وقت رهایی، ۱۱داستان کوتاه از نویسندگان جوان ایران را در خود دارد. داستان هایی که با دغدغه اجتماعی نوشته شده است و موضوعاتی را مطرح می کند که کمتر دیده و بازگو شده اند. نگاه تازه به روابط دنیای جدید، از مهمترین ویژگی این داستان‌ها به شمار می‌رود.

نویسندگان به وقت رهایی، مریم ولی، محمد یاسین گوهری فر، رضوان کفایتی، فاطمه عظیمی، الهه عاصمی، زینب شکوهی، محدثه دلنواز، نرگس خانی، فائزه حق شناس، فاطمه سادات حسینی و ماهرخ تورکی هستند که برخی از آنان در مجموعه داستان کوتاه تنها همین کلمات (نیستان، چاپ ۱۴۰۰) نیز آثاری داشته اند. 

محدثه دلنواز پیش از این کتاب صورتی کبود را با موضوع ریشه یابی علل اعتیاد زنان به مواد مخدر، نگاشته است.

مجموعه داستان به وقت رهایی در ۱۲۸ صفحه از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: از وقتی پسرک طالب آمده، دنبال بهانه ای می گردم که بتوانم ازش متنفر شوم اما هیچ نیافتم. شاید مجبور شوم بکشمش، اما چطور می توانم کسی را نابود کنم که از او متنفر نیستم؟ دقیقا یک روز تمام از آمدنش به اینجا گذشته است. وقتی که داخل شد گوش هایم را تیز کردم بلکه بشنوم که ناسزایی بگوید. اما او هیچ گپی نزد و آرام در قفس نشست. 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها