سیاوش طهمورث، من یک زمانی مداح بودم/ ویدئو

سیاوش طهمورث بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از دورانی صحبت کرد که در آن تعزیه‌ خوانی و نوحه‌ خوانی را تجربه کرده است.

سیاوش طهمورث، من یک زمانی مداح بودم/ ویدئو

موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «سیاوش طهمورث» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بخش‌هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

زنده یاد حبیب کاوش دوستم بود و در یک محله زندگی می‌کردیم؛ یادم می‌آید پول‌هایمان را جمع می کردیم با هم بلیت ۶ ریالی می‌خریدیم و به سینما می رفتیم و دو سه سانس فیلم پشت سرهم می‌دیدیم.

زنده یاد «حبیب کاوش» به آموزشگاه بازیگری می‌رفت و هرچه یاد می‌گرفت به من که دو سال از او کوچکتر بودم نیز یاد می‌داد و ما حتی تعزیه و نوحه خوانی هم می‌کردیم و من یک زمانی مداح بودم .

روزی‌که می‌خواستم به اداره تئاتر در آب سردار بروم زمانی بود که زنده یاد عزت الله انتظامی، زنده یاد جعفر والی، علی نصیریان هم حضور داشتند .

یادم می‌آید آقای والی به من گفت همه چیزهایی که تا به امروز یاد گرفتی را کنار بگذار از امروز باید از من یاد بگیری (با خنده) و من به او گفتم چشم و وارد گروه زنده یاد داوود رشیدی بنام گروه تئاتر امروز شدم.

در سال ۱۳۴۹ پیتر بروک به ایران آمد و من برای کار با او انتخاب شدم و در تمرین‌های ما آقایان آوانسیان و رشیدی نیز حضور داشتند.

جالب است بگویم که ما تمرین‌هایمان را در همین باغ فردوس که امروز در خدمت شما هستیم، شروع کردیم.

دستیاری در کنار داریوش مهرجویی در فیلم سینمایی «گاو»

در فیلم سینمایی «گاو» مدتی دستیار داریوش مهرجویی بودم فیلم بسیار درخشانی بود و همه بازیگرهای تئاتری در این فیلم حضور داشتند.

مهرجویی برای فیلم اجاره نشین‌ها از من دعوت کرد، فیلمنامه را خواندم و قبول کردم زیرا من به داریوش مهرجویی معتقد هستم.

او کارگردان بسیار خوبی است که فلسفه سینما، لنز و کنش و واکنش بازیگر را به خوبی می شناسد اینها مواردی است که هر کارگردانی نمی‌داند اما کارگردان‌هایی مثل داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی به خوبی می‌شناسند.

نقشم در سریال«زیرتیغ» را باور داشتم

نقشم در این سریال را باور داشتم البته به خاطر سرسختی‌های نقش شاهد ناسزاهایی هم بودم (با خنده) اما با این‌حال مردم من را دوست داشتند و در کوچه و خیابان بسیار به من احترام می‌گذاشتند.

با تمام این تفاسیر باور کرده بودم که باید با این نقش زندگی کنم و به این دلیل برایم لذت بخش بود که شخصیتی شکل گرفته که در در آدم‌های اطرافت و در جامعه نیز می‌بینید.

حجم ویدیو: 37.30M | مدت زمان ویدیو: 00:12:28 | دانلود ویدیو
منبع: ستاره ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    از شما بازیگران بعید نیست! از شما بازیگران هر نقشی بگوئید بر می آید حتی مداحی!

  • ناشناس
    0

    اوضاع را دیدی پشیمونی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها