روزنامه اعتماد طی یک بررسی مطرح کرد:

خبرفوری و BBC پربازدیدترین کانال‌های خبری فارسی در تلگرام

دو کانال «خبر فوری» و «بی‌بی‌سی فارسی» بیشترین میانگین بازدید را در میان کانال‌های تلگرامی بررسی شده، داشته‌اند.

خبرفوری و BBC پربازدیدترین کانال‌های خبری فارسی در تلگرام

یک بررسی روزنامه «اعتماد» نشان می‌دهد که ضریب نفوذ رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی «تلگرام» در سال جاری بیش از رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب شده است.

این بررسی که روز یکشنبه اول اسفند منتشر شده، بیانگر آن است که دو کانال «خبر فوری» و «بی‌بی‌سی فارسی» بیشترین میانگین بازدید را در میان کانال‌های بررسی شده داشته‌اند، با این حال میانگین بازدید از آن‌ها در فاصله اردیبهشت تا بهمن‌ماه کاهش یافته است.

کانال «مملکته» که از حامیان براندازی جمهوری اسلامی است، سومین کانال پربازدید بوده و پس از آن کانال تلگرامی «ایران اینترنشنال» قرار دارد که در ماه‌های گذشته طرفداران بیشتری جذب کرده است.

مشابه همین امر برای کانال‌های «خبرگزاری فارس و تسنیم» نیز رخ داده است. «مخاطبان این دو کانال نزدیک به جریان انقلابی، در مدت اخیر افزایش داشته در حالی که مخاطبان کانال "خبر فوری»" که نزدیک به همین جریان است در مدت مذکور افت کرده است».

بر اساس این گزارش، مخاطبان سه کانال «اصلاحات‌نیوز»، «اصلاحات‌پرس» و «فردای بهتر» که متعلق به اصلاح‌طلبان هستند «نسبت به گذشته رشد داشته است هرچند مخاطبان هر سه کانال به‌وضوح از مخاطبان کانال‌های تلگرامی نزدیک به اصولگرایان و براندازان کمتر است».

شبکه اجتماعی «تلگرام» که از پرطرفدارترین ابزارهای ارتباطی در ایران است، بیش از چهار سال است که در کشور فیلتر شده اما بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا در تیرماه امسال، «بیش از ۴۰ درصد از شهروندان همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند».

اعتماد در پایان نتیجه‌گیری کرده که «ضریب نفوذ رسانه‌های انقلابی و مخالف جمهوری اسلامی، از رسانه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب چه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و چه پس از آن، به مراتب بیشتر بوده است».

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ابر جاسوس قرن
    0

    تلگرام غیر قانونی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها