انتقاد شدید کیهان به جشنواره فیلم بعد از ده روز تمجید

آنچه بیشتر مورد انتقاد و حتی اعتراض قرار می‌گیرد، این است که علی‌رغم وجود فیلم‌ هایی با ساختار و موضوع مناسب عنوان فجر انقلاب اسلامی، همچنان نامزد‌ها و جوایز بدون توجه به این نام و موضوع و عنوان، تعیین و تقسیم شدند.

انتقاد شدید کیهان به جشنواره فیلم بعد از ده روز تمجید

در حالی که روزنامه کیهان در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر، دائما قربان صدقه مسئولان این جشنواره و وزرات ارشاد می رفت در چرخشی تنگهانی به منتقد آن تبدیل شد.

روزنامه کیهان نوشت: اتفاق ویژه‌ای نیفتاد، آنچه در ابتدای کار مسئولان فرهنگی دولت سیزدهم وعده داده شده بود، در این جشنواره رخ نشان نداد. مثل دوره‌های پیشین در دولت‌های قبلی بود. مثل همیشه بود. نه ریلی عوض شد و نه روالی به هم خورد. کم و زیاد شدن‌ها، قبلاً هم اتفاق افتاده بود. زمانی ۱۷-۱۸ جایزه به ۴-۵ تا تقلیل پیدا کرد و بعد از مدتی دوباره به جای خود برگشت! زمانی هیئت داوران ۵ نفر بودند، بعد ۷ نفر و حتی ۹ نفر هم شدند و مجدداً به همان ۷ نفر بازگشت.

البته قرار هم نبود که به اصطلاح فیلی به هوا رود! چون به هر حال اغلب تولیدات حاضر دست‌پخت و حاصل دولت پیشین با تمامی خصوصیات آن بودند. سبدی از فیلم‌های در اختیار مدیران کنونی سینما و جشنواره فجر قرار گرفته بود که تنها یکی از آنها، در زمان مدیریت فعلی ساخته شده بود؛ بنابراین گستره انتخاب محدود بود. اگرچه در همان گستره هم امکان این بود که انتخاب‌های بهتر و سازگارتر با موضوع فجر انقلاب اسلامی صورت پذیرد. اگرچه در انتخاب برخی فیلم‌ها برای بخش سودای سیمرغ جشنواره، تسامح جدی صورت گرفت. فیلم‌هایی که موضوع و محتوای‌شان با روح و ماهیت فجر انقلاب سازگار نبودند.
به هر حال همه این موارد با توجه به ملاحظاتی که توضیح داده شد، قابل اغماض به نظر می‌رسید. اما آنچه بیشتر مورد انتقاد و حتی اعتراض قرار می‌گیرد، این است که علی‌رغم وجود فیلم‌هایی با ساختار و موضوع مناسب عنوان فجر انقلاب اسلامی، همچنان نامزد‌ها و جوایز بدون توجه به این نام و موضوع و عنوان، تعیین و تقسیم شدند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قلندر واقعی
    0

    به تو چه کیهان جاسوس روسیه ریغو تو کی هستی دست مارمولکت رو شده و اس همه اما من هم صادقانه بگم با دسته دختران مخالف هستم مگه مردان ایران بی غیرت بودیم دسته ای دختر به جنگ بروند من که باور نمیکنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها