وزیر فرهنگ در حاشیه جشنواره فیلم فجر:

دولت، فضای فرهنگ را به نفع هنرمندان تغییر می‌دهد / فرآیندهای نظارت بر آثار سینمایی باید تکمیل شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران گفت: بنای دولت این است که در همه فضای فرهنگی هنری کشور به نفع اهالی فرهنگ و هنر تغییرات مثبتی ایجاد کند. این تغییرات در برنامه ریزی و تولیدات است.

دولت، فضای فرهنگ را به نفع هنرمندان تغییر می‌دهد / فرآیندهای نظارت بر آثار سینمایی باید تکمیل شود

اسماعیلی روز گذشته با حضور در جشنواره فیلم فجر، درخصوص تخصیص بودجه برای ساخت فیلم ها بیان کرد: امسال بودجه ویژه ای را برای تولیدات و حمایت از تولیدات اصحاب سینما به ویژه برای آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قرار دادیم.

وی افزود: ما با تمام فیلم هایی که با مضامین اخلاقی و نزدیک به سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد،در کنارش  اولویت هایی هم قرار دادیم. زمانی که زندگی یک فرمانده جنگ را به تصویر می کشید الزاما نباید در ژانر جنگ باشد زیرا این خود آموزش یک نوع سبک زندگی است.مهم نظام موضوعی است که تلاش شده همه این موضوعات را در یک فضای متناسب پوشش دهیم.

وزیر درخصوص اکران فیلم های حاضر در جشنواره گفت: بنا این بوده که فیلم های حاضر در جشنواره از صافی های موجود رد شوند، ممکن است به دلیل زمان بندی جشنواره فیلمی به شورای نمایش نرفته باشد و من از این موضوع اطلاع ندارم، ولی بنا این بود که فرآیندها طی شود تا فیلم های جشنواره بتوانند در صف اکران قرار گیرند. 

ویدئوی این گفتگو را در ادامه ببینید:

حجم ویدیو: 10.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها