چرا میز نقد «هفت» پخش نشد؟/انتقاد فهیم از رویکرد شبکه سه

یکی از منتقدان برنامه سینمایی «هفت» درباره دلیل پخش نشدن میز نقد این برنامه در شامگاه گذشته، گفت: به من اینگونه اعلام شد که مشکل فنی پیش آمده است؛ امیدواریم که همین‌طور بوده باشد.

چرا میز نقد «هفت» پخش نشد؟/انتقاد فهیم از رویکرد شبکه سه

محمدتقی فهیم که یکی از منتقدان برنامه «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی است، در گفت‌وگویی با ایسنا دربارهِ علت پخش نشدن میز نقد این برنامه در شامگاه دوشنبه و در اولین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، توضیح داد: قرارمان بر این بود که ما هر شب میز نقد را بعد از اکران فیلم‌های جشنواره، همان روز و با فاصله کمی از ضبط، پخش کنیم. دیشب هم در آخرین فرصت، میز نقد را برپا کردیم و تحویل شبکه دادیم اما نتوانستند پخش کنند و به لحاظ فنی از عهده‌اش برنیامدند.

این منتقد در پاسخ به اینکه «پخش نشدن میز نقد برنامه «هفت» ممکن است به دلیل پرهیز از حاشیه‌ها بوده باشد؟» گفت: نقد چالشی بود اما به من گفتند علت پخش نشدن این آیتم فنی است والبته قرار است امشب پخش ‌شود.

فهیم در ادامه با انتقاد از رویکرد شبکه سه درخصوص توضیح ندادن به مخاطب درباره علت پخش نشدن میز نقد، تصریح کرد: به هر دلیلی که میز نقد پخش نشد، قاعدتا شبکه باید توضیحی ارائه می‌داد. حداقل بعد از برنامه توضیحی می‌دادند که چرا این بخش پخش نشده است. رسانه‌های دنیا امروز برای جلب اعتماد مخاطب در رقابت‌اند. در جایی خواندم که یکی از روزنامه‌های معروف هر موقع یک عدد از تیراژشان کم می‌شد، جلسه می‌گذاشتند و بررسی می‌کردند که چرا یک نفر از مخاطبان ما کم شده است.

او توضیح داد که «شب گذشته در برنامه «هفت»، آقای لطیفی اعلام کرد که برنامه را به میز فراستی تحویل می‌دهیم اما دوباره کات خورد به آقای لطیفی که خداحافظی کرد و رفت!

حتی در صفحه خود من در فضای مجازی، مخاطبان بسیاری اعتراض کردند که چرا میز نقد پخش نشد. اهمیت مخاطب و توجه به انتظار مخاطب بسیار مهم است. وظیفه شبکه‌هاست که وقتی بخشی از برنامه‌ای که مخاطب به آن توجه دارد، ناگهانی پخش نمی‌شود، درباره علت پخش نشدن توضیح دهند؛ به ویژه اینکه از قبل اطلاع‌رسانی شده بود که میز نقد شب گذشته پیرامون دو فیلم «بیرو» و «مرد بازنده»  پخش می‌شود. وقتی مخاطب منتظر می‌نشیند و می‌بیند که با وجود اعلام قبلی آن بخش مورد نظر پخش نشده، مخاطب برآشفته می‌شود و این مساله بر اعتمادسازی رسانه میان مخاطبان تاثیر می‌گذارد.»

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یادمه ده دوازده روز قبل که این ویروس در سایر نقاط دنیا بیداد میکرد دست اندرکاران اخبار صدا و سیما با لحنی کنایه آمیز و با تمسخر آن را در چارچوب سیاست همه بدند و ما خوبیم در رسانه اعلام میکردند در حالیکه میدانستند دیر یا زود خود مبتلا به این بلیه میشویم خداوند از سر تقصیراتشان بگذرد یعنی سر مردم را شیره مالیدن برای دو روز ماندن بیشتر در پست و مقام ارزش این کارهای ضد انسانی را دارد؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها