حراج کاخ تاریخی در قلب رم؛ مدل سابق پلی‌بوی ویلای سلطنتی روم باستان را می‌فروشد

یک ویلای سلطنتی مربوط به دوران روم باستان در پایتخت ایتالیا به ارزش تقریبی ۴۷۱ میلیون یورو به حراج گذاشته می‌شود.

حراج کاخ تاریخی در قلب رم؛ مدل سابق پلی‌بوی ویلای سلطنتی روم باستان را می‌فروشد

پس از آنکه صاحبان این ویلا با یکدیگر به اختلاف خوردند با تصمیم دادگاهی در شهر رم، قرار است به فروش گذاشته شود. مدل سابق پلی‌بوی و پسران همسر فقید این زن که یک شاهزاده ایتالیایی بوده در متن این دعوای حقوقی حضور دارند.

شرکت کردن در این حراج تنها برای کسانی آزاد است که می‌توانند ۱۰ درصد قیمت اولیه را ارائه دهند. رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند کسانی چون بیل گیتس و همچنین سلطان برونئی از مشتریان احتمالی این کاخ هستند.

شاهزاده نیوکولو لودوویسی، رئیس خانواده در سال ۲۰۱۸ درگذشت و پس از آن اختلاف میان همسر سوم او یعنی ریتا جنرت بونکاپانی و فرزندان نیکولو از همسر اولش بر سر سرنوشت این کاخ سلطنتی بالا گرفت. ریتا جنرت که در ایالت تگزاس به دنیا آمده، شخصیتی جنجالی در آمریکا به شمار می‌رود و پیشتر همسر یکی از نمایندگان کنگره ایالات متحده بوده است. خانم جنرت در گفتگویی فاش کرده بود که یک‌بار همراه با همسرش جان جنرت روی پله‌های ساختمان کنگره آمریکا رابطه جنسی داشته است. مسئله‌ای که جنجال‌ها و انتقادات زیادی را در فضای رسانه‌ای آمریکا به همراه داشت. ریتا که اکنون ۷۲ سال دارد در این کاخ سلطنتی که قرار است به حراج گذاشته شود، زندگی می‌کند.

افسانه‌های بسیاری در خصوص این کاخ وجود دارد و از آن جمله برخی مورخان می‌گویند ژولیوس سزار در اینجا میزبان کلئوپاترا بوده است. علاوه بر این یک اثر دیواری از نقاش معروف ایتالیایی کاراواجو بر دیوارهای این کاخ ۲ هزار و ۸۰۰ هزار متری نقش بسته است.

بسیاری در ایتالیا معتقدند این کاخ باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها به فروش گذاشته شود چرا که بخشی از تاریخ و فرهنگ ایتالیا در آن نهفته است. حتی برخی از منتقدان هنری خواستار ورود نهادهای دولتی این کشور برای خرید این کاخ شده‌اند. با این حال قیمت تخمینی این کاخ معادل یک چهارم بودجه سالانه وزارت فرهنگ این کشور است.

AFP

نمایی از ورودی کاخAFP

ارزش نقاشی دیواری که کاواروجو در سال ۱۵۹۷ در این کاخ با رنگ روغن کشیده است، حدود ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

داریو فرانچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا در این خصوص نامه‌ای به ماریو دراگی، نخست وزیر در خصوص موضوع فروش این کاخ نوشته است. طبق قوانین ایتالیا، دولت تنها پس از فروش به یک فرد حقیقی و پس از ۶۰ روز می‌تواند از حق تقدم خود استفاده و ملک را به همان قیمت از فرد خریدار بخرد.

این کاخ در نزدیکی پله‌های اسپانیایی در مرکز گردشگری شهر رم و یکی از نقاط دیدنی پایتخت ایتالیا واقع شده است. حراج قرار است روز سه‌شنبه ساعت ۱۵ به وقت محلی آغاز شود و ۲۴ ساعت نیز ادامه خواهد داشت.

 

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها