نقاش‌زاده: پردیس «چارسو» خانه جشنواره چهلم فیلم فجر شد

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر از پردیس سینمایی «چارسو» به عنوان خانه اصلی جشنواره و سینما فلسطین به عنوان سینمای منتقدان خبر داد.

نقاش‌زاده: پردیس «چارسو» خانه جشنواره چهلم فیلم فجر شد

مسعود نقاش‌زاده با اشاره به مکان برگزاری جشنواره، اظهار داشت: امسال خانه جشنواره یا سالن مرکزی جشنواره، پردیس سینمایی چارسو خواهد بود، علاوه بر این، سینما فلسطین که بخش دیگری از خانه جشنواره است به نیازهای منتقدان و بخشی از اهالی رسانه و مهمانان پاسخ خواهد داد. 

وی افزود: در خانه جشنواره، نمایش فیلم‌ها را از روز ۱۱ بهمن شروع خواهیم کرد، چرا که روز ۲۲ بهمن که روز اختتامیه است و نمایشی نخواهیم داشت؛ در نتیجه نمایش فیلم‌های مسابقه سینمای ایران در سینماهای خانه جشنواره یک روز زودتر شروع خواهد شد. البته اکران فیلم‌های سینمای مردمی از ۱۲ بهمن شروع می‌شود. 

دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌های کوتاه و مستند هم نمایش دارند و در دو سالن که مشخص خواهد شد، برای آثار مستند و کوتاه نمایش خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: در مورد استفاده از ظرفیت سینماها و پذیرش تماشاگران، تابع دستورالعمل‌‎های ستاد ملی کرونا هستیم؛ اما از آنجا که سلامت مهمانان و تماشاگران جشنواره اولویت اول ماست و این روزها باید بیشتر مراقبت کنیم، احتمالاً با برخی از محدودیت‌ها در استفاده از ظرفیت کامل سالن‌های سینما روبرو باشیم. 

نقاش‌زاده گفت: امسال افتتاحیه را به شکل یک برنامه کوتاه برای شروع جشنواره خواهیم داشت. 

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در طول یک سال گذشته عزیزان ارزشمندی را در سینما از دست دادیم که غالبا به دلیل کرونا بود و هرکدام از این سینماگران مستحق برپایی یک برنامه مجزا هستند زیرا همه آن ها به گردن سینمای ایران حق دارند؛ اما جشنواره فیلم فجر برنامه‌ای بسیار فشرده است و ما در حد وسع و زمان خود تلاش می‌کنیم از آنان یاد کنیم.

وی تاکید کرد: علاوه براین، به جز برنامه‌ای که در اختتامیه برای یاد و بزرگداشت برخی از هنرمندان فقید سینما داریم، چند برنامه مفصل هم در قالب نکوداشت برخی از سینماگران فقید در بخش فرهنگی جشنواره اجرا خواهد شد.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها