نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

امروزه تصور نادرستی در محافل شیعه رایج است که حوادث منتهی به شهادت حضرت فاطمه(س)، همچون هجوم به خانه ایشان و مصدومیتش، طی سه روز پس از رحلت پیامبر (ص) رخ داده است، بر این اساس، مدت مصدومیت تا شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) را قریب 72 یا 92 روز می دانند.

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

بر اساس منابع تاریخی جمع آوری شده، سیر زمانی مهمترین رخدادها تا رخداد شهادت حضرت زهرا(س) را به روایت زیر به تصویر کشیده است.
نخستین اقدامات و حادثه ها، طی پنجاه روز پس از رحلت پیامبر خدا(ص) را می توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

ظهری که «پیامبر» چشم از جهان فروبست
به نقل از کتاب طبقات الکبری، رسول خدا روز دوشنبه هنگام زوال (ظهر) در حالی که سر آن حضرت بر دامان امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (ع) بود، چشم از جهان فرو بستند. امام علی و خانواده پیامبر اقدام به برگزاری مراسم تدفین و برگزاری نماز بر پیامبر را بر عهده داشتند.

نخستین اقدام گروه انصار: نشستی در سقیفه با سخنرانی ابوبکر

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

ابن سعد، تاریخ نگار مشهور اهل بصره در جلد دوم صفحه 218 کتاب طبقات الکبری نوشته است:
عصر روز دوشنبه و پس از اقامه نماز ظهر، انصار در «سقیفه بنی ساعده» اجتماع کردند تا درباره خلافت پس از رسول خدا (ص) مشورت کنند. در سقیفه، جناب ابوبکر سخنرانی کرد. پس از آنکه گروهی از حاضران در سقیفه با ابوبکر بیعت کردند، عده ای برای تثبیت آن به راه افتادند.

نخستین اقدام طرفداران «علی»: نشستی در مسجد با سخنرانی ابوذر

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

ابن ابی الحدید در جلد اول صفحه 219 و در جلد دوم صفحه 51 و صفحه 220 می نویسد:
«بَراء بن عازِب» نقل می کند که عده ای از بنی هاشم مشغول غسل رسول خدا (ص) بودند و من از شدت غصه و ناراحتی مصیبت وارد شده و از ترس اینکه مبادا خلافت را از دست بنی هاشم خارج سازند، بین این گروه و مسجد در رفت و آمد بودم. در این اثناء خبر رسید که عده ای در سقیفه اجتماع کرده اند.
طولی نکشید که «عمر»، «ابوعبیده جراح» و عده ای از اهل سقیفه را به همراه «ابوبکر» دیدم که به راه افتاده اند و هر که را می بینند دستش را گرفته، به عنوان بیعت به دست «ابوبکر» می دهند.
سپس ابوبکر بر منبر رسول خدا (ص) نشسته خطبه ای خواند. ابوذر، که از مسئله بیعت آگاهی یافته بود، به مسجد رفت و طی سخنانی مردم را به اطاعت از حضرت علی (ع) فراخواند.
همان شب تعدادی از اصحاب پیامبر برای تغییر دادن وضع به وجودآمده گرد هم آمدند. آنان عبارت بودند از: بَراء بن عازب، مقداد، سلمان، ابوذر، عمار، حُذَیفه، ابوالهِیثم بن تیهان و عُباده بن ثابت.

نخستین اقدام سیاسی «علی و فاطمه»: دیدارهای خانه به خانه

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

قیس هلالی از عالمان کوفه در کتاب خود با نام «سلیم بن قیس» در صفحه 580 می نویسد:
پس از جریان سقیفه، علی در حالی که همسرش فاطمه را بر مرکبی سوار کرده و دست حسن و حسین را گرفته بود، به در خانه تمام کسانی که در « بَدر» حضور داشتند، مراجعه و طلب یاری کرد.
از میان آنان، 44 نفر پاسخ مثبت دادند و بنا شد فردای آن شب، همگی در محلی حاضر شوند؛ اما از میان این جمع، تنها 4 نفر، یعنی سلمان، ابوذر، مقداد و زبیر بر سر قرار با علی حضور یافتند. این اقدام، دو شب دیگر نیز تکرار شد ولی کسی بر آن چهار نفر افزوده نشد.

نخستین حرکت فرهنگی «علی»: جمع آوری کل قرآن در یک کتاب

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

سلیم بن قیس در صفحه 581 جلد دوم کتاب خود می نویسد:

علی (ع) پس از مراجعات شبانه به در خانه اصحاب پیامبر و به دلیل مایوس شدن از همراهی آنان، به صورت فوری اقدام به جمع آوری قرآن کرد و طی سه شبانه روز قرآن را به صورت کتابی کامل جمع کرد و آن را به اصحاب ارائه داد.
علی(ع) هفت روز پس از وفات رسول خدا (ص) و پس از اینکه قرآن را به صورت کامل جمع آوری کرده بود، به مسجد نبوی آمد و آنجا خطبه ای خواند و قرآن را بر مسلمانانِ مدینه عرضه کرد.

نخستین اقدام حاکمان: تصرف اموال «علی و فاطمه»

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

دیلمی در کتاب ارشاد القلوب صفحه 384  و نیز ابن ابی الحدید در صفحه 263 از جلد 16 کتاب خود نوشته اند:
گروه به قدرت رسیدگان خلافت، با هدف جلوگیری از اقدامات امیرمؤمنان(ع) در براندازی حکومت شان، به تصرف اموال و زمین های علی (ع) اقدام کردند؛  زیرا به عقیده آنان، انسانی که منابع مالی در اختیار ندارد، همتش کاهش یافته، احساس حقارت می کند و با اشتغال به کسب و کار، از طلب مُلک و خلافت فاصله می گیرد.
لذا از سوی خلیفه، شخصی به نام «اشجع بن مزاحم ثقفی» به همراه سی تن از بهترین جنگ جویان قبیله ثقیف مأمور به این کار شدند و سه گروه از اموال علی را گرفتند:
اول تمام محصولات و سرزمین خیبر که توسط پیامبر خدا (ص) برای اهل بیت قرار داده شده بود، مصادره شد.
دوم: کل زمین های فدک
سوم: مزرعه «بانقیا» (در یکی از روستاهای اطراف مدینه) که اداره آن به علی(ع) واگذار شده بود.
لذا در زمان حضورِ نداشتن غالبِ مردانِ شهرِ مدینه و حرکت آنان با لشگر «اسامه»، افرادی برای تصرف فدک و اخراج وکلا و کارگزاران حضرت فاطمه(س) که در آن مشغول کار بودند، اعزام شدند.

نخستین اقدام «فاطمه» پس از ماجرای غصب اموال: سخنرانی «فدکیه» در مسجدالنبی

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

شیخ مفید در کتاب الارشاد صفحه 289 نوشته است:
با تصرف منابع مالی امیرمؤمنان(ع) و به ویژه فدک، از روز دهمِ پس از رحلت رسول خدا (ص) به بعد، اقدامات امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا (س) برای باز پس گیری آن آغاز شد.
حضور امیرمؤمنان (ع) به عنوان شاهد، و آمدن حضرت فاطمه (س) به مسجدالنبی و ایراد خطبه در همین ایام، اتفاق افتاده است.
در میان تاریخ نگاران، تنها «ابن ابی الحدید» به زمان غصب فدک اشاره کرده است. او در این باره می نویسد: ماجرای فدک و حضور حضرت فاطمه (س) نزد خلیفه، ده روز پس از رحلت رسول خدا (ص) اتفاق افتاد.

نخستین بیعت خواهی خلیفه از علی ابن ابی طالب
سلیم بن قیس در جلد دوم کتاب خود در صفحه 581 نوشته است:
پس از عرضه قرآن توسط «علی» در مسجد، خلیفه کسی را برای بیعت خواهی به درِ خانه علی(ع)  فرستاد. فرستاده خلیفه طی دو نوبت به درِ خانه او آمد و پیغام وی را رساند، اما با پاسخ منفی امام (ع) مواجه شد.

نخستین حمله به خانه علی و فاطمه و فاجعه بزرگی که رخ داد
سلیم بن قیس در ادامه می نویسد:
جمعی به سردستگی «قُنفُذ» برای بیعت خواهی به در خانه حضرت فاطمه(س) آمدند. سپس با روشن کردن هیزم پشت در خانه، اصحاب خانه را تهدید کردند....
که به آن فاجعه بزرگ تاریخ منجر شد....

به روایت سلمان فارسی، حضرت فاطمه (س) پس از هجوم با آتش به خانه شان، دچار چنان مصدومیتی شدند که منجر به بستری شدن ایشان شد و همین وضعیت تا زمان شهادتش ادامه یافت.
این روایت در منابع مکتوبی زیر بیان شده است:
(صفار قمی، 1404ق، ص174؛ کلینی، 1363، ج1، ص241 و 458؛ ج3، ص228؛ ج4، ص561؛ مفید، 1414ق، ص185؛ طبری، 1413ق، ص134؛ ابن عبدالوهاب، 1369 ق، ص47؛ طبرسی، 1406ق، ص22؛ قطب راوندی، 1409ق، ج2، ص526؛ ابن شهرآشوب، 1376ق، ج3، ص116؛ اربلی، بی تا، ج3، ص268؛ ج 2، ص77؛ طبری، 1386ق، ص52؛ حلی، 1424ق، ص58؛ خصیبی، 1411 ق، ص176؛ ابن بطریق، 1407ق، ص390؛ شهید اول، 1419 ق، ج2، ص62؛ طبرانی، 1415ق، ج6، ص328؛ همو، 1404ق، ج3، ص58؛ ابن عساکر، 1415ق، ج42، ص131؛ هیثمی، 1408ق، ج9، ص166)

نخستین رخدادها در 50 روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س)

مدت بیماری تا شهادت دختر پیامبر(ص)
آغاز بیماری ناشی از مصدومیتِ حضرت فاطمه (س) نردیک به 50 روز پس از رحلت رسول خدا (ص) بوده است.  پرسش اینجاست که این بیماری چند روز طول کشید تا به شهادت آن حضرت منتهی شد؟
در تعداد زیادی از روایات، مدت حیاتِ حضرت فاطمه (س) پس از رسول خدا (ص) 75 روز ذکر شده است. بنابراین برخی از مورخان بر این باورند که با توجه به تاریخ رحلت رسول خدا (ص) (28 صفر یا 2 ربیع الاول)، شهادتِ حضرت فاطمه (س) در حدود نیمه ماه جُمَادَی الأولَی رخ داده است. بسیاری دیگر از مورخان نیز این تاریخ را 95 روز ذکر کرده اند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    0

    تشکر می کنیم از برادران عبدلی

  • علی
    0

    قدرت طلبی آدمها را به لجن می کشه هر چند عنوانهای پر طمطراق خلیفه مسلمین و و ... داشته باشند و قبلا هم ادمهای خیلی بدی نبوده باشند.

  • یاالله
    5

    شهادت فاطمه الزهرا سلام الله علیها رابه حضرت علی علیه السلام وامام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و همه تسلیت فاتحه بفرست

    نظرات شما -
    • مسافر یکساله؛ کوردیا...
      0

      دومین سالگرد جانگداز و اسفبار صانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی و ازدست رفتن جان عزیز ۱۷۶ مسافر بی گناه را تسلیت عرض میکنم. خانوادهای این عزیزان همه مردم ایران را شریک غم خود بدانند.. گرچه متاسفانه سانسور و بی تفاوتی عمدی در سالگردهای این حادثه از سوی نظام از شرافتمندی بدور است... اما شمع یادبود آنها همواره روشن خواهد بود..

  • فتیله
    37

    این موارد به ایرانی ربط نداره !!!!!!

    نظرات شما -
    • سالار
      11

      فتیلتو بکش یا بکشمش پایین

  • ایرانی
    7

    این وقایع با همه تلخی بیانگر یک واقعیت تاریخی است .پیامبر موفق به وجود اوردن امت واحده اسلامی و پیروانی یک دست نشده بود سران اسلام درهمان ابتدا بر سر قدرت وحاکمیت دین را وسیله کامیابی خود قرار دادند.این جنگ قدرت بنام دین و به کام حاکمان تا الان نیز ادامه دارد ... سران ما نیز گپی برابر اصل هستند که با دین موج سواری می کنند. اگر دم از خدا و پیغبر و ائمه می زند . فقط برای حفظ حکومتشان است و اگر حکومت را از انها بگیرند .معلوم می شود که اصلاً دین ندارند ....پس دین در حکمرانی همیشه مستبد بود و قادر به بر پایی حکومت صالح نیست...

    نظرات شما -
    • اسماء
      3

      اگر خوب تاریخ بخوانید و به قرآن آشنا باشید متوجه می شوید که سالهای آخر عمرپیامبر سوره توبه نازل شد و به منافق اشاره دارد و ازآنجایی که قرآن به چیزی که وجودخارجی نداشته باشد اشاره نمیکند و بیشترین آیات قرآن ازمنافقان میگوید و...

  • ناشناس
    21

    واقعا این موضاعات چه اهمیتی داره ؟
    همش روایت و حدس و گمان باطل

  • محسن s
    4

    سلام ودرود خدا برپیامبررحمت وآل او آنچه علی (ع) وخاندان اورا جاودانه ساخت عدالت او بود چه درزمان مبارزه برای احقاق حق وچه زمانی که خلیفه مسلمین بود جزبه عدالت وامر خدا فکرنمی کرد وامروز شیعیان واقعی آن امام همام منشاء خیروبرکت برای مردم هستند به امید پیروی ازسیره امام مظلوم برای همه مسلمین عالم وبرچیده شدن بساط ظلم وتبعیض‌ سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به تمام ارادتمندان آن حضرت تسلیت عرض می کنم یاحق

  • سجاد
    6

    سلام بر عزیزان اگر اسلامی که به ایرانیان اهداء شده زیبا و شیرین هست باید اهدا کننده آن را هم بشناسیم و بدانیم با اسلامی که پذیرفته ایم اهل بیت برای ما عزیز شده اند والا ایشان هم برای ما مثل دیگر عربها بودند ولی ما به گونه ای در ذهن خود قرار داده ایم که اهل بیت اصلا عرب نیستند و باید بدانیم در نزد یاران پیامبر هیچ اختلافی نبوده اما فتنه گران و دولتمردان تاریخ برای حکومت رانی خود از هر گونه فتنه وتاریخ سازی استفاده کرده اند قران کریم میگه رضی الله عنهم و رضا

  • فرشید
    10

    روایت امروز ایران بنویست چاپ کنید از 1400 سال پیش سختره کل دنیا گریه می کنند

  • ناشناس
    17

    مردم بیدار شده اند و این مسایل دیگه برایشان هیچ ارزشی ندارند چرا که اتفاقات هزاران سال پیش دردی از دردهای فعلی بشر حل نمی کند.بشر الان باید برود در کرات دیگر به دنبال حیات و زندگی کردن بگردد.دین همیشه مثل یک شمشیر،ابزار و سلاح در دست حکومت های وقت بوده جهت سرکوب مردم و عیش و حال کردن حاکمان بوده است مثل الان ایران و افغانستان و ...

  • ناشناس
    12

    یک سوال چرا وقتی حضرت فاطمه را داشتند به شهادت میرساندن حضرت علی پهلوان کاری نکرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      مولا علی سلام الله علیه بخاطر این دست به شمشیرنبردپیامبربهش گفته بودهرچندبعدفوت پیامبربودعلم پیامبر به آینده بود وگرنه دین کامل ازبین میرفت نه شیعه ای بود نه سنی ومخفی بودن قبر حضرت سند مظلومیت حضرت است که گفت به شوهرش فلانی و فلانی نبایدبیان

    • ناشناس
      3

      یکی از دلایل از دلایل این اقدام حضرت علی، وقایع موسوم به 《رده》است. دشمنان بلافاصله بعد از پیامبر به مسلمین حمله میکنند حتی برخی مرتد میشوند و قیام میکنند. حضرت بخاطر حفظ اسلام دست این گونه رفتار کردند. به عبارت دیگر اگر حضرت دست به شمشیر میبردند همان کاری را میکردند که دشمن داشت انجام میداد.

    • حسن
      4

      اینطوری نیست. حضرت علی طرف را گرفت و چنان بر زمین کوبید که فریاد التماسش و کمکش به هوا بلند شد. همه فکر کردند هلاکش می کنند اما گفتند دستور دارم که جانت را نگیرم.

    • ...
      1

      تمام موضوع اینه که حضرت فاطمه فرمودند: مثل امام مثل کعبه است، حضرت فاطمه از امام زمانش دفاع کرد

    • یک شیعه
      1

      خب ما اصلا اینطوری فکرنمیکردیم هجوم به خانه در سه روز ابتدایی بود، من از کودکی این میدونستم، ابتدا خطبه فدکیه بود، چندین بار تحصن درخانه حضرت بود و چندین بار حکومت تذکر می دهد و آخرین بار هجوم اتفاق می افتد.

  • فاروق
    13

    رخداد های مردم ايران را در ٥٠٠روز گذشته را بازگو فرمایید ،نه مال ۱۴۰۰سال پیش را

  • فدایی رهبر
    21

    مظلومیت رهبر عزیزمان که جان ملت به قربانش همانند مظلومیت مادرش است، امروز هم ابوبکر ها و عمرها مشغولند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      دوست عزیز لطفا از جان خودت مایه بزار به جان بقیه چیکار داری؟؟؟

    • حسن
      1

      عجب مقایسه افتضاحی کردی. علی (ع) 40 نفر را هم نداشت که از ایشان حمایت کنند و از خلافت گذشت چون مردم نخواستند اونوقت شما ایشان را مقایسه می کنی با .....؟!!!!!

  • ناشناس
    0

    مشکل اصلی را انصار بوجود آوردند به نقل از تاریخ طبری انصار مایل نبودند خلافت در خاندان بنی هاشم بماند . ولی مشخص نشده چه کسانی افراد را در سقیفه جمع کردند . ولی ابوبکر و عمر بعد از تجمع در سقیفه به آنجا رفتند .

  • عبود
    4

    مظلوم به کسانی میگن که دارن نونشون از سطل زباله جمع میکنن. نه رهبرت

  • صادقی
    8

    پیامبر عزیز این قدر نمی دانست که رفیق غارش و اولین تصدیق کننده اش در آینده چه بر سر نازنینش در میارد این دروغها راجمع کنید وعربها که قرآن و احادیث پیامبر به زبانشان هست هیچ اطلاعی ندارند وفقط ما فارسی زبانها فقط می دانیم کمی فکر واندیشه می خواد

    نظرات شما -
    • علی
      2

      صادقی جون همان تاریخ اهل سنت را هم بخوانی می فهمی اون اقا اولین تصدیق کننده پیامبر نبود و ابتدا قصد کشتن پیامبر را داشت و بعد از شنیدن قرآن اظهار ایمان نمود.

  • ناشناس
    2

    پس رای جمع کردن بصورت خانه به خانه گشتن مسبوق به سابقه است،مثل انتصابات فعلی ایران.بی دلیل نیست که بیش از ۹۰ درصد مردم ایران یارانه بگیر شده اند تا هوس تغییر و حکومت به سرشان نزند و شب و روز به دنبال یک لقمه نان بدوند

  • شریعتی
    1

    متاسفانه بعضی مسئولان از دروس مذهبی که خواندند بیشتر رفتار مخالفان اهل بیت را تقلید کردند: مصادره اموال و بستن دهانها و آزار مخالفان و بیعت زورکی و .....

  • بنده خدا
    4

    ناشناس تو که ناشناسی یعنی بی وجودی وجود نداری . سعی کن تو گمراهی بمونی که شناخته نشی. زیپ دهن گشادت رو ببند تا دو نفر آدم منظورم آدم تو این کلمه رو به خودت نگیر با تو نیستم.بزار اونا با هم اختلاط بکنن.مثل موش فاضلاب هر از چندی پیدات میشه یه ویروس پرونی می‌کنی. سرت به آشغال خوردنت باشه.میام از ناشناسی پرت میارم.

  • سامان بیگ
    2

    واقعا شرم بر مسلمانان آنزمان،مولای متقیان امیر مومنان علی، علیه السلام، چند روز پس از رحلت پیامبر با وجود مراجعه خانه به خانه با اهل بیت مکرمشان فقط ۴ نفر بهش رای دادن و بیعت کردن و جهان اسلام آنزمان همه خواستار به قدرت رسیدن ابوبکر بوده اند ،در صورتیکه امام علی بر خلاف ابوبکر و عمر و عثمون، قصدش از بدست آوردن حکومت. خدمت به مردم و مسلمانان بوده ولی ابوبکر میخواسته بعد از رحلت پیامبر پادشاه شود زندگی اشرافی و غارت بیت المال و رانت خواری کند و جالبه که مسلمانان آن دوره به جناب علی پشت کرده و به ابوبکر رای داده آندو مثل همین دوره مردم بصیرت نداشته اند

  • ناشناس
    1

    ترویج روایتهای تاریخی وجود اختلاف میان بزرگان امت ابزار تفرقه بسود دشمنان امت است
    ---
    « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ » ﴿ آیه ۱۰۳ سوره آل عمران ﴾
    « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۱۳۴ سوره بقره ﴾ .
    دامن زدن به ترویج روایتهای تاریخی حاکی از رخ دادن اختلاف بر سر جانشینی پیامبر اسلام (ع) میان اهل بیت آن حضرت (ع) و پیروان نزدیک امین وحی الهی پس از درگذشت آن حضرت ؛ خنجر زهر آگینی است که برای تعمیق شکاف تفرقه و فتنه از دیر باز توسط نفوذیهای صهیونیست و طاغوتان همه دورانها و کاسبان حرام خور دین فروشی با ترفندها ونیرنگهای پلید به کار رفته است .
    این توطئه پلید تا کنون بجز گسترش فجایع بزرگ از خون ریزی و ویرانگری و آواره سازی دست جمعی و از هم پاشاندن ملل امت مسلمان و چپاول ثروتهای این امت و چیره شدن دشمنان بر سرنوشت مسلمانان جهان و بد بین کردن پیروان دیانتهای آسمانی نسبت به این امت بازده دیگری نداشته است .
    هدف امروزی رسوای توطئه ی پلید صهیونیسم و استکبار از وارد کردن نام مراجع تشیع و نام رهبر انقلاب اسلامی در لا به لای این توطئه ی شیطانی ؛ محروم کردن جهان معاصر اسلام از هر عامل مثبت اتحاد و همبستگی و از هر عامل مثبت و سازنده ی پیشرفت و شکوفایی است .
    هدف همیشگی این توطئه ی صهیونیستی پلید که در تاریخ ریشه ی عمیق دارد ؛ غرق کردن جهان اسلام در گرداب هلاکت بار فتنه و تفرقه در تضاد بارهنمودها و د ستورهای محکم و مفصل اتحاد بخش خداوند در قرآن و در تضاد با اصول منطق علمی عقل بوده است .
    این توطئه هنوز با به کار گیری انواع ابزارها و عوامل گوناگون بشری و مادی با گسترش و ترسیخ جهل به خواستهای قرآنی خداوند نزد توده های نا آگاه مسلمان ادامه می یابد.
    همه آگاهیم که پیگیری این توطئه ی همیشه فاجعه آفرین با دهان کجی به حقایق آشکار محکم و مفصل شناختهای قرآن بجز افزایش زیانهای هلاکت بار روز افزون کلان و بر انگیختن خشم خداوند تاکنون برای دین و سرنوشت امت مسلمان و جهان هیچگاه هیچ بازده مثبت و سازنده ای نداشته است .

  • ناشناس
    0

    چرا با ادعای دروغین مبارزه علیه وهابیت گمراه ؛ اهل بیت پیامبر را بدنام می کنیم؟؟؟!!!
    ---
    چگونه با پشت کردن و دهان کجی به شناختهای توحیدی قرآن با ادعای دروغین مودت اهل بیت پیامبر و مبارزه علیه وهابیت گمراه ؛ خود را مسلمان و شیعه اهل بیت می نامیم؟؟؟!!!
    بدنام کردن پیامبر و اهل بیت آن حضرت با اصرار بر ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل بنام این مظلومان پارسای امین وحی الهی تا کنون چه بازده مثبت و سازنده ای برای دین و مذهب داشته است؟؟؟!!!
    بزرگ ترین ظلم و جفا در حق پیامبر و اهل بیت آن حضرت اعلام جنگ علیه شناختهای توحیدی قرآن با ادعای دروغین مودت و ولایت این امینان وحی الهی و ادعای دروغین مبارزه علیه و هابیت است .
    چه طرفهای مرموزی هستند که با اصرار بر ترویج انگ و داغ پر ننگ این گونه ادعای دروغین توحید ستیز تفرقه آفرین ضد قرآنی با رنگ و لعاب جعلی مودت و ولایت اهل بیت مظلوم پیامبر ؛ ترفندها و نیرنگهای وحدت شکن پلید شیطان و شیطان پرستان و دشمنان جهان اسلام را بنام اهل بیت مظلوم پیامبر در جهان تبلیغ می کنند؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    دین شناسان و رسانه ها بدانند دور زدن حجتهای الهی هلاکت بار است
    ---
    تعلل یا خود داری پایگاه های رسانه ای در پخش روشنگریهای قرآنی و عقلی ؛ نشانگر عدم آگاهی این رسانه ها به شناختهای سرنوشت ساز و عدول ناپذیر فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآن است که خداوند برای تعیین چگونگی دین داری خدا پسندانه با وحی رسا و گویا و سرشت نشین و غیر قابل انکار خود که به پیامر اسلام در قرآن ارسال کرده به بشر ابلاغ نموده است.
    در یک جامعه دینی برای این که بشر دین داری و مذهب داری خود را خدا پسندانه با دوری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای ضد قرآن و عقل انجام دهد باید او را به شناختهای غفلت ناپذیر فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی در برنامه های علمی سازمان یافته در همه سطوح آموزشی و متناسب با هر سطح و در همه ی رسانه ها همگانی ؛ همیشه آگاه ساخت .
    محروم ماندن بشر از آگاهی به اصول فرهنگ وحیانی الهی مذکور حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری او را تباه می کند و او را بعلت پذیرفتن داو طلبانه ی اسارت در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی مغرضان و جاهلان از همنوعان او است بحکم قرآن در آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره ی زمر و در بسیاری از آیات محکم و مفصل هشدارهای قرآن بی تردید به عذاب ابدی گناهان کبیره ی نابخشودنی دچار می سازد.
    غفلت غیر قابل توجیه بشر از شناختهای سرنوشت ساز فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی ، با وجود قرآن کریم و ترجمه های آن در اختیار همگان ؛ هرگز قابل توجیه نیست ؛ زیرا خداوند با ابلاغ این شناختهای رسا و گویا و انکار ناپذیر در وحی خود به پیامبران و ابلاغ این شناختها به بشر حجت های خود را بر تمام بشر در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری به اتمام رسانده است.
    بنا بر آنچه که در نوشته ی فوق روشن گردید ؛ آگاه سازی پیوسته ی جوامع متدین به شناختهای وحی الهی دین داری و مذهب داری ؛ مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه همه ی مراجع دین شناس و مذهب شناس و همه مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری این جوامع بشری از گرفتار شدن در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای متضاد با وحی خرد گرای الهی است .
    کتمان حقایق آشکار و قابل درک شناختهای علمی خرد گرای فرهنگ وحیانی دین داری و مذهب داری قرآنی و محروم رها کردن بشر از آگاهی به این شناختها ، بحکم خداوند در قرآن در آیات 159 و 174 سوره بقره ؛ کتمان کنندگان این حقایق را به نفرین خداوند و نفرین مؤمنان وبه پیامدهای شوم ابدی این نفرین در دنیا و آخرت دچار می سازد.
    خداوند هیچ شفاعتی را در قیامت در حق کتمان کنندگان حقایق قرانی نمی پذیرد و این کتمان کنندگان از عذابهای الهی ابدی و پیامدهای شوم این کتمان رهایی نخواهند یافت.
    روی آوردن به مجملات غیر مفصل و غیر مشروح قرآن برای توجیه این کتمان ؛ دور زدن رسوایی است از هشدارهای قرآنی خداوند که بشر برای ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات خود بنام دین و مذهب یا با غفلت یا به عمد به کار می برد.
    چنین غفلتی با وجود حجتهای آشکار انکار ناپذیر الهی شناختهای قرآنی و ترجمه های این حجتها نزد همگان هرگز در حساب دقیق و بی خطای خداوند در روز قیامت توجیه پذیر نیست و هیچ توجیهی غفلت کنندگان را در روز حساب از عذاب ابدی نجات نخواهد داد .

  • ناشناس
    0

    به برخی از رسانه های همگانی کشور/ دوشنبه27/10/1400
    ---
    قل هاتوا برهانکم إن کنتم صادقین!
    ---
    کدام مرجع دین شناس و با کدام دلیل قطعی از شناختهای محکم و مفصل قرآن و از اصول استدلال عقلی به بشر اجازه داده است با من در آوردیها و خرافات و جعلیات فاجعه آفرین متضاد با قرآن و عقل هرگاه بخواهد خود را بجای خداوند جهان هستی بپندارد و با دانش ناچیز خود بنام دین و مذهب و خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت ؛ مراسم و مناسک و شعایر و احکام و اعتقادات من در آوردی بسازد و بادارایی بیت المال و مردم بی هیچگونه بازده مثبت و سازنده ی خرد پذیری که بتوان از آن برای پیشرفت و شکوفایی دین و مذهب و جامعه به اثبات رساند ؛ مردم را بنام دین و مذهب به پایبندی به این ابتکارهای جعلی بشری فاقد هرگونه پایگاه مستحکم قرآنی و عقلی وادار کند و بی حساب و کتاب داراییهای بیت المال و داراییهای مردم را نابود سازد؟؟؟!!!
    آیا از این گونه مراسم و مناسک و شعایر و احکام و اعتقادات من در آوردی که سرپیچی آشکار از تمام هشدارهای محکم و مفصل شناختهای قرآن اند در طول قرنهای متمادی بجز بدنام و منفور کردن دین و مذهب و اهل بیت مظلوم پیامبر و ایجاد تفرقه و تعمیق شکاف میان مذاهب منتسب به دین مبین اسلام و سوء استفاده های کلان دشمنان امت اسلامی و راه اندازی کشتار و ویرانگری و آواره سازی دست جمعی علیه مسلمانان هیچ بازده دیگری می توان به اثبات رساند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها