آباد باد" و "بسیار سفر باید" در قاب شبکه افق

مجموعه مستندهای "آباد باد" و "بسیار سفر باید" در قاب شبکه افق جای گرفتند.

آباد باد" و "بسیار سفر باید" در قاب شبکه افق

توجه به آداب و رسوم در مناطق مختلف ایران اسلامی و همچنین کمک به نمایان ساختن ظرفیت‌های کمتر دیده شده کشور یکی از مهمترین موضوعاتی است که شبکه افق سیما به آن توجه دارد. همین موضوع باعث شده تا تولیدات رسانه‌ای با موضوعات اینچنینی را در دستور کار خود قرار داده است تا در عین کمک به دیده شدن این پدیده‌ها، به مقوله امیدآفرینی که یکی از نکات مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز هست، دقت نظر ویژه داشته باشد. 

با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، شبکه افق دو مجموعه مستند را در هفته جاری ذیل کنداکتور خود به شرح زیر قرار داده است. 

بسیار سفر باید

مجموعه مستند "بسیار سفر باید" به کارگردانی و تهیه کنندگی عبدالرحیم صاحب الفصول تولید شده است.

این مجموعه ‌فضای متنوع گردشگری استان های گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، مرکزی و کرمان را به تصویر می کشد و به گردشگری غذا می پردازد. این مستند نتیجه چند سال تحقیق و پژوهش در حوزه غذاهای ایرانی‌ است که به صورت میدانی و کتابخانه ای گرداوری شده است. همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می پردازند افراد بومی و محلی هستند که این غذا ها را سینه به سینه به نسل ما منتقل کرده اند.

در این مستند تلاش بر این است که بخش مهمی از غذاهای دارای اهمیت خاص به لحاظ ارزش غذایی که در معرض فراموشی است دوباره زنده شود، همچنین در کنار معرفی غذاهای ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه های گردشگری نیز پرداخته شده است که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث های فرهنگی توجه شده است.

مستند «بسیار سفر باید» در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده و هر روز به غیر از پنجشنبه و جمعه از شبکه افق سیما ساعت ١٧:٣٠ پخش می شود.

آباد باد

مجموعه مستند "آباد باد" به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا خوشدل راد تولید شده است.

به گفته تهیه کننده این اثر هر قسمت از این مجموعه داستان روستایی بازگو می‌شود که درگیر بحرانی بوده‌اند اما برای عبور از بحران کوشیدند و اکنون نتایج تلاش‌های خود را می‌بینند. 

در این مستند تلاش شده تا نگاهی نو از روستاهای کشور و راهکارهایی که اهالی آن روستاها برای رفع مشکلات خود پیش گرفته‌اند نمایش داده شود.

مستند «آباد باد» در 9  قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده و هر روز به غیر از پنجشنبه و جمعه از شبکه افق سیما ساعت ١٨:٠٠ پخش می شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها