حجت الاسلام رفیعی بیان کرد:

بد اخلاقی آخوندها و اختلاس برخی سیاستمداران دلیل نماز نخواندن برخی جوانان!

روحانی مشهور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در شهری رفتم تا برای هزار جوان سخنرانی کنم تا نماز بخوانند، گفتم من سخنرانی نمی‌کنم خودتان بگویید علت این‌که نماز نمی‌خوانید چیست؟ عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم ۵۰ عامل شد، جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم!

بد اخلاقی آخوندها و اختلاس برخی سیاستمداران دلیل نماز نخواندن برخی جوانان!
منبع: صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • متفاوت
    3

    حاجی چه لزومی داره که اصراربشه مردم نماز بخوانند.؟،مگر به شماسودی برسد‌.شما هزینه حرفتان رابپردازید قطعا دیگران به حرفتان عمل خواهند کرداگراصراردارید.

  • علیرضا
    2

    کسانیکه باعث گمراهی مردم میشوند روز قیامت با خدا طرف هستند خداوند جبار است ولی مردم هم باید مراقبت کنند که گول نخورند

  • کمی فکر کن
    0

    واقعاً بعد از چهل و چند سال از انقلابتان که به این نتیجه رسیده شرم نمیکنید؟!

  • ناشناس
    0

    از نبی مکرم اسلام (ص) نقل شده است: فقر که بیاید با خودش کفر را هم می آورد. از دیگر علل تارک الصلاتی هم می تواند به نحوه تربیت دینی فرزندان توسط والدین باشد. معمولاً والدینی که واجبات شرعی را به جای نمی آورند فرزندان آنها هم از آنها تأسی می کنند مگر در موارد استثنایی.

  • م
    0

    وقتی روحانیت پول میگیرد و نماز اقامه میکند، دیگر این نماز برای ارتقای معارف الهی مردم نیست، و اثری ندارد. تاثیر نماز در خاندانهای امثال رفسنجانی و لاریجانی، در این چهل سال مدیریت، چگونه بوده است؟

  • مولوی
    0

    ظلم آخوند ، جور جلاد
    کشور من داده بر باد
    ای خدا ، ای فلک ، ای طبیعت
    میهنم را به لطفت کن آزاد
    آقای رفیعی مشکل "بد اخلاقی" آخوندها نیست.
    مشکل "بی اخلاقی" و آخوندها و عوامل نظامه ، ملت جز فساد ، فریب ، دروغگویی ، ترویج غم و اندوه ، ترویج خرافات ، بی کفایتی ، خشونت و .... آیا هنر دیگه ای از شیخ و آخوند و عواملشون دیدن؟

  • دايي على
    0

    مطمن هستيد حاج آقا كه همين دو مورد است علت نماز نخواندن جوانها ويا ما كه پنجاه سال نماز خوانديم ولى حالا ديگر ،،،،،،،،،،،،،،،،

  • ناشناس
    2

    دین مال پیامبروحضرت علی سلام الله علیه است بخاطرآخوندنیست دین رامابایدبااهل بیت بسنجیم که همه اهل بیت علیهم السلام عرب بودنداگربخواهیم دین به آخوندبشناسیم بایدباامام خمینی بت شکن بشناسیم که زندان انفرادی کشیدوبرای اسلام جانش راحاضربودفداکنه نه باآخوندهای دنیاپرست مفت خورکه بخاطررسیدن به دنیاخلاف شرع میگویندمنظورم رفیعی نیست کلی میگم

    نظرات شما -
    • بنده ی خدا
      0

      به کامنت گذار « ناشناس » ؛ جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶:۲۱ در خبر فوری در حاشیه موضوع:/ بد اخلاقی آخوندها و اختلاس برخی سیاستمداران دلیل نماز نخواندن برخی جوانان!/ 13/09/1400
      ---
      دلیل قرآنی و عقلی نسبت دادن دین به غیر از خدا چیست؟
      ---
      خداوند در قرآن می فرماید دین ناب فقط از آن خداوند جهان هستی است که به تمام حقایق این جهان آگاهی کامل بی نقص دارد: « أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ... »﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾.
      تنها خداوند است که میتواند بر مبنای علم و حکمت فراگیر بی کران خود هر گونه بخواهد در تمام این حقایق تصرف کامل داشته باشد.
      در شناختهای محکم و مفصل قرآن برای هیچ آفریده ای در توان مطلق و علم و حکمت فراگیر و فرا طبیعی یگانه ذات اقدس خداوند هیچ سهمی ذکر نگردیده است و هیچ دلیل عقلی نیز نمی تواند چنین سهم فرا طبیعی را برای آفریدگان باثبات برساند.
      هر ادعای دیگری که دین را به پیامبر و دیگر بندگان مقرب معرفی نسبت می دهد اگر از شناختهای محکم و مفصل قرآن دلیل قطعی و عقلی انکار ناپذیر نداشته باشد ادعای باطل اثبات ناپذیر محض است.
      نسبت دادن چنین ادعایی به پیامبر و اهل بیت آن حضرت یا به هر بنده ی دیگری دروغ و جعل است که شیادان دین فروش با هدف بازار یابی برای کاسبی حرام دین فروشی خود آن را با دهان کجی به محکمات مفصل قرآن برای تامین منافع دنیوی خویش با فریب توده های نا آگاه مردم متدین ترویج می کنند.
      شناختهای محکم و مفصل قرآن با تاکیدهای مکرر همه ی ویژگیهای فرا طبیعی آفرینش جهان را به یگانه ذات اقدس خداوند بی هیچ رقیب و منازع منحصر ساخته اند.
      تقسیم این ویژگیها بین خداوند و بندگان ادعای دین زدایی است که محکمات قرآن و اصول عقلی آن را شدیدا نفی می کنند و مروجان چنین ادعایی را با هشدارهای قرآنی فراوان به عذاب الهی ابدی نابخشودنی در قیامت تهدید می کنند.

    • بنده ی خدا
      0

      ادعاهای متضاد با قرآن و عقل دین زدا و هلاکت بار اند
      ---
      پیامبر اکرم و امامان از اهل بیت آن حضرت و سایر بندگان مقرب محض مبلغان امانت دار و آموزش دهندگان دین توحیدی خداوند ، بی هیچ کاستی و فزونی ، به بشر هستند.
      به این بندگان بحکم قرآن در ایجاد احکام و اعتقادات دین توحیدی خداوند خارج از قرآن ، بعلت دانش و توان بشری محدود آنان در مقایسه با علم فراگیر بی کران و توان مطلق خداوند ، هیچ نقش و سهمی از جانب خداوند در این زمینه واگذار نشده است
      خداوند در هیچ جای قرآن چنین سهم و نقشی را برای این بندگان هرگز تخصیص نداده است.
      ادعاهای فرا طبیعی متضاد با قرآن و عقل در باره ی شأن و دانش و توان پیامبران و بندگان مقرب برای صاحبان این ادعاها گناه کبیره ی نابخشودنی دین زدا و هلاکت بار است.

  • ناشناس
    0

    علت گریز از واجبات قرآنی من در آوردیها و خرافات و جعلیات خرد ستیز اند .
    ---
    جناب آقای دکتر رفیعی محترم!!! گریز از اندک واجبات اسان و محدود احکام سرشت نشین انسان ساز و آرامش بخش دین قرآنی خداوند معلول نبود آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی است که با الوده شدن به انبوه من در آوردبها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ذهن ناقص بشر ؛ حقیقت این واجبات پوشیده شده و بدنام و منفور گردیده است .
    اگر این شناختها به آن سادگی و رسایی سرشت نشینی که هستند بی هیچ آلایش بشری به مردم عرضه می شدند کمتر انسانهای برخوردار از خرد سالم از اندک احکام قرآن روی گردان بودند.
    سبب گریز انسانهای خرد ورز از چیزهای اصالتا خوب ؛ آلایندهای زشت و بدی هستند که حقیقت این جیزها را پوشانده و نا مطبوع و منفور می سازند ، و این نفرت به آخوند و غیر آخوند ربطی ندارد.
    حاشا خداوند دانای مطلق ؛ واجبی را به بشر تحمیل کند که اصالتا نامطبوع و منفور و نامفهوم باشد.
    تاکیدهای مکرر قرآن بر آسانی و رسایی احکام و اعتقادات محکم و مفصل قرآنی دین الهی ؛ آمیختن آلاینده های ساخته و پرداخته ذهن ناقص بشر که این دین را بغرنج و نا مفهوم می سازند ابطال و تحریم می نمایند و آلوده کردن دین الهی به این آلاینده ها را دخالت حرام در دین الهی و گناه کبیره نابخشودنی دانسته اند.

  • میر نوروزی
    0

    جناب آقای رفیعی خوب است که خودت به نکات بسیار جالبی اشاره و اعتراف کردید که رفتار و عمل روحانیون ومبلغین دینی ،متدینین،مسئولین و...باعث دلزدگی وگریزان شدن جوانان از دین ونماز شده اند،وقتی که فردی مانند خاور ی با محاسن وچپیه برگردن و اظهارات دروغین با میلیاردها دلار اموال مردم به راحتی از کشور خارج وبه ریش مردم میخندد وحتی ارده درستی در داخل برای باز گرداندن وی نیست،وقتی که نفر دوم قوه قضائیه سالها مشغول فساد وچاول در کشور است و علیرغم مشخص شدن جرائم و پیگیری جدی ودر لحظه دستگیری مورد حمایت یک رئیس قوه وایت اله مجتهد قرار میگیرد،وقتی که شهرام جزایری در جریان اختلاس وسوئ استفاده مالی و...به خیلی از سردمداران سود میرساند وصدایی از کسی در نمیاد،وقتی که مسئولین برای دریافت حقوق نجومی از همدیگر سبقت میگیرند در حالی که اکثریتی از ملت برای حداقل‌های زندگی محتاج ودر گیرند،وقتی که گرانی ،فقر ،بیکاری،تبعیض،بیعدالتی و....در توزیع ثروت اشتغال ،تحصیل ،اموزش و....بیداد میکند وخکومت وکشور توسط روحانیون ومراجع ومروجان دینی اداره می شود خوب چطور انتظار دارید جوانان ما وحتی اغلبیت مردم از دین،دینداری، روحانی نماز و...دلزده نشوند خودت که روحانی و یندار هستید خوب به متون دینی احادیث روایات و..مراجعه کن وببین،که سوئ استفاده از دین ودین را برای دنیا خواستن ودین را دست آویز مال اندوزی و سیدن به مرتب بالای دنیایی کردن چه آخر وعاقبتی برای دین به وجود خواهد اورد

  • نامید ازآینده
    0

    این گرانی وبدبختی وبیکاری مشکل مردم حل کنيد ازدواج جوان‌ها فراهم کنيد خودتون درآسایش ورفته زندگی می‌کنید خودتون سیرید خبراز گرسنه نداری خودتون جای جوان‌ها بگیرید باای مشکلاتی که به مردم پیش آوردید مردم از دین جداشدند فردای قیامت باید پاسخ گوی اعمالتان باشید

  • تارا
    1

    اگر مسئولین و بخصوص اخوندها که عامل تمام گرفتاریهای این مملکت هستند به همین فرمان جلو بروند باید تا چند وقت دیگر با ید با چراغ قوه بدنبال نماز خوان واقعی گشت و البته بجز امثال مفتخورهای که در حال حاضر در صفوف نماز جمعه حضور دارند

  • ناشناس
    0

    آخه شیخ یه زمانی میگفتند نماز از فحشا ومنکر جلو گیری میکند اما ما در این 43 ساله دیدیم هر کی بیشتر ادعای نماز خوندن دارد وداغ بر پیشانیش است .بیشتر فحشا میکند ومنکر انجام میدهد وادم میکشد و میدزدد و چپاول میکند واختلاس وپارتی بازی وحق کشی وحق خوری ووووووووالا ماشا الله

  • احمدی
    1

    مسئولین بهتر از افراد عادی خدارا می شناسند اگر نماز و روزه اثر داشت اختلاس نمی کردند

  • ناشناس
    0

    آیا دین داران به چگونگی تباه شدن حاصل یک عمر دین داری خود آگاه اند؟
    ---
    قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره زمر و در بسیاری از هشدارهای خود دین داران غافلی را هشدار داده که حاصل یک عمر نیکوکاری و دین داری و مذهب داری خود را درقیامت تباه شده می بینند و آنان را زیانکار ترینها می نامد ؛ در حالی که در دنیا تصور داشته با دین داری و مذهب داری خود نیکو کاری می کرده اند.
    این قشر از بشر در دنیا بجای پایبندی عالمانه دردین داری و مذهب داری به داده های محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی الهی به پیامبران خدا از جمله قرآن ؛ با مقید ساختن خود به پایبندی به انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات غیر قابل اثبات ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر که بامحکمات وحی الهی و با اصول عقلی در تضاد آشکار اند و با ندیده گرفتن این محکمات که در همه جا در کتابهای آسمانی در اختیار آنان بوده و هست ؛ خوشحال و خرسند که خدا را پرستش و راضی نموده اند؛ دین داری و مذهب داری خود را با خیال راحت به غلط و با خطا و با گناهان کبیره ی نابخشودنی در تضاد با حی الهی به اجرا می گذاشته اند.
    متاسفانه سکوت و خاموشی و مدارای مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل این خطاهای بزرگ دین داران با منزوی کردن و به فراموشی سپردن داده های شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی الهی ؛ رویه های شیطان پسند جایگزین کردن من در آوردیها و خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر خرد ستیز ضد وحی را بنام دین و مذهب در اذهان دین داران تزریق و ترسیخ و و تثبیت کرده است .
    این سکوت و خاموشی و مدارا در حقیقت کمک به سوگند شیطان است که بهنگام رانده شدن از بهشت تهدید کرد تمام دین داران را اغوا و فریب دهد و گمراه کند و آنان را از صراط مستیم دین وحیانی خدا دور سازد و سر انجام با بد ترین سوء استفاده از غفلت آنان نتیجه ی دین داری آنان را به دوزخ برساند.
    مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین با سکوت و خاموشی و مدارای خود در مقابل این دین ستزیهای دین زدا بار سنگینی را از عهد شکنی و پشت کردن به حقایق دین خدا و با کتمان این حقایق با خود بحکم قرآن به قیامت خواهند برد که وبال زوال ناپذیر ابدی و نابخشودنی گردن آنان خواهد شد و بعید نیست در این دنیا عذاب و نفرین الهی دامن گیر آنان و سایر گمراهانی که به وحی الهی پشت کرده اند نیز بشود.
    من در آوردیها و خرافات و جعلیات خرد ستیز اثبات ناپذیر بشری با دین وحیانی – قرآنی خداوند وبا مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر هیچ رشته خویشاوندی ندارند.
    این ضد ارزشهای ساخته و پرداخته ی ذهن بشر در نتیجه ی غفلت متدینان از ترفندهای شیطان ؛ ظالمانه به دین خدا ومذهب اهل بیت مظلوم پیامبر افزوده شده اند و با دروغ و دغل توسط شیادان دین فروش و مذهب فروش به این بندگان مقرب نسبت داده می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها