باران کوثری: فیلم «عرق سرد» تنها درباره نیلوفر اردلان نبود/لیلی رشیدی: چرا از یک قانونی که می دانید به شدت عقب مانده است دفاع می کنید؟

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی عرق سرد شب گذشته برگزار شد. این نشست یکی از پرحاشیه ترین نشست های جشنواره فیلم فجر بود.

باران کوثری: فیلم «عرق سرد» تنها درباره نیلوفر اردلان نبود/لیلی رشیدی: چرا از یک قانونی که می دانید به شدت عقب مانده است دفاع می کنید؟

به گزارش خبرنگار سینما خبر فوری ، همانگونه که انتظار می رفت، روز پنجم جشنواره فجر یکی از پرحاشیه ترین شب های کاخ رسانه بود.

فیلم عرق سرد، داستان زندگی افروز اردستانی است که همسرش در هنگام عزیمت به مالزی برای بازی های تیم ملی، ممنوع الخروج می کند.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عرق سرد» با حضور سهیل بیرقی؛ کارگردان، مهدی داوری؛ تهیه‌کننده، باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی ، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین بازیگران فیلم شب گذشته در پردیس سینمایی ملت با حضور خبرنگاران برگزار شد.

سهیل بیرقی در ابتدا راجع به شخصیت‌پردازی در این فیلم فیلم گفت: چیزی که برای من و بازیگرانم جذاب بود، این بود که کاراکترها تک‌بعدی نبودند و این موضوع برای بازیگران وسوسه‌انگیز بود. درباره گواهی امضا که در فیلم می‌بینیم باید این توضیح را بدهم که تنها یک نسخه است و اگر از بین برود نسخه‌ دیگری از آن وجود ندارد و ما درباره این موضوع تک‌نسخه‌ای بودن گواهی امضا در دادگاه از زبان وکیل می‌شنویم.


لیلی رشیدی در ادامه گفت: من قبل از اینکه دنبال مابه‌ازای خارجی برای نقش باشم، خودم را به دست کارگردان می‌سپارم.


سهیل بیرقی درباره مجری بودن نقش مرد فیلم توضیح داد: ماجرای مجری بودن شخصیت مرد برای من از این نظر بار دراماتیک داشت که همسرش می‌توانست برایش تهدیدی باشد. همه فیلم‌ها براساس یک زندگی واقعی ساخته شده است و هر کس می‌تواند ادعا کند یک فیلم بازتاب زندگی اوست.


باران کوثری با اشاره به اینکه شخصیت افروز برگرفته شده از زندگی ورزشکار خاص نیست، گفت: این اتفاق برای ورزشکاران زن زیادی اتفاق افتاده است و تنها مربوط به خانم اردلان نمی‌شود. کسی تاکنون درباره این موضوع ادعایی نکرده است. حتی من یک بار هم خانم اردلان را ندیدم و اصرار داشتم که این شخصیت را خودم بسازم و از کسی الهام نگیرم.


لیلی رشیدی در پاسخ به یکی از منتقدان که دیدگاه کارگردان من و عرق سرد را فمینیستی می دانست، گفت: به چه علت ما از یک قانونی که به شدت عقب افتاده است، دفاع می‌کنیم؟ بسیاری از قوانین ما از جمله قصاص بچه‌های زیر 18 سال در طول زمان عوض شده است. هر موضوعی در گذر زمان باید عوض شود.

در پایان نشست، اهالی فیلم سینمایی عرق سرد عکس یادگاری گرفتند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها