قصیده گاو سفید: باید ببازی! سینمای ایران در جشنواره فیلم اسرائیل

با توجه به حضور و اکران فیلم‌های از مجیدی و فرهادی در اسرائیل، اعتراضات به فیلم قصیده گاو سفید تا حدودی عجیب و احتمالا تحت تاثیر جریانات خارج از سینما و یا فرامتنی است.

قصیده گاو سفید: باید ببازی! سینمای ایران در جشنواره فیلم اسرائیل

دو روز قبل خبری منتشر شد که فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها در بخش رقابتی جشنواره فیلم اورشلیم حضور دارد البته همراه با فیلم «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف.

گویا این حضور فیلم قصیده گاو سفید که امسال در جشنواره برلین حضور داشت و جایزه از نگاه تماشاگران هم گرفت، برای سازندگان فیلم با حاشیه ها و فشارهایی امنیتی همراه بوده است که فیلم را از این جشنواره خارج سازند.

بعد از انتشار این خبر غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«دیشب خبرنگار خبرگزاری صبا تماس گرفت و گفت فیلم قصیده گاو سفید در جشنواره اورشلیم نمایش داده می شود .گفتم خبر را هم اکنون از شما شنیدم. فیلم پخش کننده بین المللی دارد و بعید نیست آنها با خط قرمزهای ما آشنا نیستند فیلم را مجوز حضور داده باشند. با اقای بهتاش صناعی ها تماس گرفتم ، او هم بی خبر بود و تعجب کرد. گفت ما هنگامی که دربخش مسابقه برلین بودیم هم از مسئولان جشنواره خواستیم برای این کشور لینگ نگذارند که قابل دسترسی است.

قرار شد ایمیلی به پخش بین‌المللی فیلم بنویسیم و توضیح بخواهیم و همچنین درخواست کنیم فیلم از این جشنواره خارج شود. با توجه به تعطیل یکشنبه و تفاوت ساعت کار ، امیدوارم بزودی نتیجه روشن شود.»

منبع: عصرایران

47

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها