عرضه افکار یک‌ کارتن‌خواب در بازار نشر

داستان بلند «افکار یک کارتن خواب» نوشته محمد بویری زادگانی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد.

عرضه افکار یک‌ کارتن‌خواب در بازار نشر

داستان بلند «افکار یک کارتن خواب» نوشته محمد بویری زادگانی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد. این‌کتاب سومین اثر داستانی از محمد بویری زادگانی است که با زمینه‌ای اجتماعی روایت شده و نگاهی ویژه به زندگی دارد.

بویری زادگانی درباره این‌داستان می‌گوید: افکار یک کارتن‌خواب» دارای تم اجتماعی و شجاعت است؛ و با اینکه داستان در یک فضای فرا واقع‌گرایی و سورئال اتفاق می‌افتد، در آن سعی کردم معضلاتِ اجتماعی که اکنون در جوامع عقب‌مانده و درحال‌توسعه گریبان گیر مردم شده را، به تصویر بکشم؛ از طرفی، شخصیت اول داستان یک فرد بی‌خانمان است که زندگی پُر مشقتی دارد و با این حال، سعی دارد دوستِ گم شده‌اش را پیدا کند و برای این کار شجاعانه تلاش می‌کند.

این‌داستان‌نویس در ادامه توضیحاتش می‌گوید: به‌طور کلی کتاب «افکار یک کارتن‌خواب» دارای پیام‌های اجتماعی و فرهنگی‌ است برای درک بهتر آسبیب‌دیدگان اجتماع. البته مسلماً به دنبال انتقال تنها یک مفهوم نیستم و در داستان روی انتقال چند مفهوم کار کردم. اما مهم‌ترین‌ مفهوم موردنظرم بی‌توجهی و عدم احساس مسئولیت شهروندان نسبت به یکدیگر در زندگی شهری نوین است. در زندگی شهری نوین، فردگرایی به یک تز روشنفکرانه و یک سبک زندگی جذاب تبدیل شده. فردگرایی، ضمن فراهم کردن شکوفایی‌های فردی، از آن طرف باعث بی‌توجهی به دغدغه‌های اجتماعی می‌شود. به‌عبارتی، فردگرایی انسان را معطوف به زندگی فردی و دغدغه‌های فردی می‌کند و متاسفانه در خلال این تک محوری، ما فراموش می‌کنیم که هر شهروند نسبت به دیگر شهروندان وظایف و تعهداتی دارد.

وی در پایان توضیحاتش گفت: آسیب‌دیدگان اجتماع و مردم طبقه‌ی ضعیف، قربانیان عمده‌ این بی‌توجهی‌اند و داستان افکار یک کارتن‌خواب سعی دارد زوایای مختلف این‌جریان را به نمایش بگذارد. همچنین در داستان، در کنار شرح معضلات اجتماعی، به برخی از موضوعات فلسفی و روانشناختی هم اشاره می‌کنم که به خودی خود می‌تواند مخاطب را به فکر فرو ببرد.

این‌کتاب با ۱۴۵ صفحه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: روابط عمومی انتشارات سیب سرخ

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها