وضعیت قرمز معیشت و اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر / وزارت ارشاد در ایام کرونا چه می‌کند؟

یک کارشناس فرهنگ و ارتباطات گفت: زنگ هشدار وضعیت قرمز در حوزه معیشت و اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر به خاطر کرونا به صدا در آمده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر این وضعیت مسئولیت دارد و باید کاری انجام دهد.

وضعیت قرمز معیشت و اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر / وزارت ارشاد در ایام کرونا چه می‌کند؟

سید ناصر نعمتی در یک گفتگوی مجازی در جمع اصحاب فرهنگ و رسانه اظهار داشت: دوباره شهرهای کشور یکی یکی به وضعیت قرمز کرونا بازمی‌گردند اما قرمزتر از آن وضعیت معیشت اهالی فرهنگ هنر و رسانه است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تجربیات موفق در ارتباط با مدیریت اقتصاد فرهنگ بررسی نشده، حتی تجربه خوب نمایشگاه مجازی کتاب در حوزه‌های دیگر تکرار نشد تا زخم‌های اقتصادی کرونا که به پیکره فرهنگ و هنر کشور وارد شده را التیام بخشد.

این کارشناس فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: امروز صدای تئاتری‌ها را چه کسی می‌شنود؟ صدای روزنامه‌نگاران و روزنامه‌ها را چه کسی می‌شنود؟ وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت تا فرودین۹۹ هزار میلیارد خسارت به حوزه فرهنگ و هنر وارد شده در تیرماه ۱۴۰۰ این رقم به چند هزار میلیارد رسیده است؟

وی با طرح این سوال که خسارت‌ها در این حوزه چه‌طور جبران می‌شود، گفت: با وام‌هایی که داده می‌شود خسارت‌های وارد شده جبران نمی‌شود.

نعمتی تاکید کرد: زمانی که این انتقادات مطرح می‌شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش عملکردی ارائه می‌دهد که حاوی اعداد و ارقام مختلفی است اما نتیجه میدانی این گزارش‌ها چیست؟

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های مجازی، گالری‌های مجازی یا دوره آموزشی آنلاین بستر اقتصادی بهتری را برای هنرمندان و صحاب فرهنگ و رسانه فراهم کند.

این کارشناس فرهنگ و ارتباطات خاطرنشان کرد: این نکات به معنی آن نیست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیکار نشسته و این شرایط را تماشا می‌کند اما نیاز به یک تحول در شرایط موجود داریم، تحولی که بتواند شرایط هنرمندان را تغییر دهد. هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه خویشتنداری کرده‌اند ولی نباید مشکلاتشان را فراموش کرد.

وی گفت: زنگ هشدار وضعیت قرمز در حوزه معیشت و اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر به خاطر کرونا به صدا در آمده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر این وضعیت مسئولیت دارد و باید کاری انجام دهد.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها