کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل»:

همه به قتل بابک خرمدین واکنش نشان می دهیم اما...

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» با انتشار یادداشتی به قتل بابک خرمدین به دست پدر و مادرش واکنش نشان داد.

همه به قتل بابک خرمدین واکنش نشان می دهیم اما...

این روزها قتل هولناک بابک خرمدین نویسنده و کارگردان سینما به دست پدر و مادرش خبر و بحث روز است و همین امر باعث تحلیل‌های روانشناختی نیز شده است. همچنین برای آسیب شناسی این اتفاق و ریشه های خشونت ورزی برخی رسانه ها به بازخوانی آثار سینمایی ایران و جهان نیز پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اکبر خرمدین: دامادم را با همدستی دخترم کشتیم!

در همین رابطه مسعود امینی تیرانی کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» که به تازگی آماده پخش شده و مسیر جشنواره‌ای خود را طی می‌کند در یادداشتی به مساله خشونت و پیامد آن که می تواند قتل باشد، پرداخته است.

در متن این یادداشت او می‌خوانیم:

«همه ما بسادگی می‌توانیم قاتل باشیم.

این تجربه و مضمونی بود که تلاش کردم در فیلم «سه روز و سه قتل» نمایش دهم.

مرز میان خواستن و نخواستن خشونت چنان در میان ما کم‌رنگ و ناپیدا شده است که گاهی نمی‌دانیم همه آنچه در لحظه لحظه این روز و شب‌ها انجام می‌دهیم نمونه‌ای از خشونت عریان است. نمونه‌ای که به سادگی و در یک لحظه می‌تواند به قتل منجر شود. حالا همه به قتل بابک خرمدین واکنش نشان می‌دهیم ولی به لحظه‌هایی قبل از آن که خشونت ذره ذره در همه وجودمان ریشه دوانده هیچ عکس‌العملی نشان نداده‌ایم.

همه ما به خشونت عادت کرده‌ایم و انگار در دورانی که مسوولان نمی‌خواهند تا به هشدارهای جدی که سال‌هاست با صدای بلند می‌گویند که جامعه از خشونت اشباع شده، گوش دهند و ما مردم هم هر روز بر شکل‌های عریان‌تری از خشونت حریص‌تر می‌شویم، چاره‌ای نداریم که تنها تماشاگر هر روزه قتل‌هایی فجیع‌تر باشیم.

ما همه قاتلیم!»

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • سینوحه
    0

    از ملتی که به بیشتر ازنصف جهان مرگ آرزو دارد بیش از این انتظاری نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تقصیر ما هست که دنبال اخبار هستیم و الا همه دنیا قاتل و جانی و... داره این افراد فقط خوراکشون اخبار های دلهره آور هست

  • علی
    0

    صبح که از خواب میشیم تا کپه مرگمون را بزاریم فقط به دنیا ومردم دیگر کشورها فحش میدیم وارزوی مرگ میکنیم خوب دیگه روی بعضی از انسانهای دون مایه اثر میزاره وجنایت میکنن خدا اخر وعاقبتمون بخیر کنه

  • ه ،ج
    0

    این چه حرف مزخرفی است این همه پدرو مادر های دلسوزی که ما داریم ،که با فداکاری بی نظیر شان از فرزندانشان بیشتر از چم خود مراقبت ودلسوزی می‌کنند، حالا همه را نباید به پای چند جانی از خدا بی خبر گذاشت خود نویسنده این مقاله ،نسبت به فرزندش این طور نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کی تو خبرهاتون حرف خوب و امیدوار کننده زدید!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    تقصیر خبرهای شما هست که همش از قتل و دزدی و غارت و خود کشی و... حرف میزنید، شما کاری کردید که برای مردم عادی بشه، این چه جور فرهنگ سازی هست چرا اینقدر خشونت را رواج میدید الان هم ایشون اومده فیلم درست کرده میگه همه قاتلید یعنی براتون عادی بشه ایرانی کی اینقدر قاتل و جنایتکار داشت؟!!! چرا بیفرهنگی رایج میکنید چرا حرف از خوبی و نعمت نمیگید شما خودتون اولین مقصرها هستید!!!!! چرا همیشه دارید کاری میکنید که خواننده های شما اعصاب نداشته باشند، شما جنایتکار هستید!!!! شما پول میگیرید که فقط مردم را مایوس کنید!!!!! بهترین خبرهاتون کش و قوس رفتن با هنرپیشه ها هست!!!!!!!!!!!!!

  • انسان
    0

    برای فلسطین مرگ نمی خواهیم. برای اسرائیل هم مرگ نخواهیم. برای دوست و دشمن آرزوی سعادت کنیم.

  • آشنا
    0

    خیلی ناراحت کننده هستش شنیدن این اخبار .خدا به همه ما رحم کند ان شالله ولی خواهش میکنم هرروز با زاویه های مختلفی نشر ندهید الان دست همه بچه ها به خاطر شرایط کرونا یه گوشی هستش وموقع امتحانات هست .امیدوارم به بزرگی خدا در هیچ جای دنیا همچین اتفاقاتی نیفته. خواهش میکنم بی آبروی وبی حیایی رو ترویج ندید. امام علی (ع)می فرمایند وای بر روزی که بی آبروی وبی حیایی رواج پیدا کنه وعادی بشه.

  • javad
    0

    توروخدا بیخیال شیدخرمدین خرمدین .هروقت اخباربازمردین خرمدین اومدما کرفتاربمون بیشتر ازخرمدینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها