بازیگر «مختارنامه»: این روزها خیلی راحت نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند

محمد فیلی با سریال «روزی روزگاری» و با نقش «بسیم» بر سر زبان ها افتاد و شناخته شد. امرالله احمدجو یکی از نقش های اصلی سریال خود را به بازیگری که بیشتر در شهر شیراز فعال و شناخته شده بود سپرد و اتفاقاً از این اعتمادش هم جواب گرفت.

بازیگر «مختارنامه»: این روزها خیلی راحت نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند

فیلی پس از «روزی روزگاری» در سریال های دیگری همچون «چاردیواری»، «دولت مخفی»، «جلال الدین» و «عملیات ۱۲۵» جلوی دوربین رفت. هرچند نقش «شمر» در سریال «مختارنامه» اعتبار دو چندانی را برای او رقم زد و به نوعی ماندگارش کرد.

سریال روزی روزگاری به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو این شب ها روی آنتن شبکه آی فیلم است. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با محمد فیلی، بازیگر نقش های بسیم و نسیم بیگ در این مجموعه.

این بازیگر درباره ایفای نقش در سریال روزی روزگاری می گوید: نه فقط من، که همه عوامل این سریال، خالصانه و بدون چشمداشت مادی فعالیت کردیم. سریال روزی روزگاری با عشق ساخته شد و همه از جان و دل مایه گذاشتند. به نظرم، این سریال دیگر قابل تکرار نیست.

او در پاسخ به اینکه چگونه شد که برای بازی در نقش بسیم انتخاب شد؟ توضیح می دهد: من با آقای احمدجو آشنایی دیرینه داشتم. وقتی می خواستند فیلم «شاخه های بید» را بسازند از من برای بازی دعوت کردند و این همکاری در سریال روزی روزگاری هم ادامه پیدا کرد.

بازیگر «مختارنامه»: این روزها خیلی راحت نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند

فیلی درباره سریال روزی روزگاری می گوید: روزی روزگاری به طرز عجیب و غریبی ماندگار شد و مردم همچنان دوستش دارند. مطمئن هستم که نسل های بعدی هم این سریال را دوست خواهند داشت و از آن استقبال خواهند کرد. آقای احمدجو قصه جذابی را به شکل زیبایی در این سریال روایت کرده است. ضمن آن که فضا و شخصیت های روزی روزگاری هم به شدت واقعی هستند، حتی لوکیشن های سریال هم ساختگی نبود و همه سکانس ها را در دکورهای واقعی گرفتیم. بخش عمده ای از این سریال ریشه در گذشته ها دارد. زمانی که جاده ها ناامن بود و راهزن ها فعال بودند اما نکته جالب توجه این که، نوعی از غیرت، شرف و انسانیت درون همین دزدان هم بوده است. برای مثال، می بینید وقتی مراد بیگ به عنوان سردسته راهزنان، نمک می خورد و نمک گیر می شود حرمت نان و نمکی را که خورده نگه می دارد و از غارت اموال کاروانیان منصرف می شود. مفاهیمی مثل حق نمک این روزها تقریبا فراموش شده و خیلی راحت نمک می خورند و نمکدان می شکنند. آن زمان حتی راهزن هم به یک سری از اصول اخلاقی پایبند بوده است. یا مثلا قلی خان می گوید که پس از سال ها راهزنی خواسته یک قافله را به سلامت از صحرا عبور دهد اما نتوانسته و از این بابت، متاسف و ناراحت است. همه اینها آموزنده است. خودم در خانواده هایی رفت و آمد داشتم که پس از دیدن سریال روزی روزگاری دوباره به چنین ارزش هایی معتقد شده بودند.

او درباره نقشش در سریال روزی روزگاری هم می گوید: هنوز بسیاری از مردم مرا با نقش بسیم به یاد می آورند و هر نقطه از ایران که می روم لطف دارند و اظهار محبت می کنند. هنوز هم بعضی از تکیه کلام های بسیم را از زبان مردم می شنوم. در مجموع، مخاطبان ارتباط خوبی با سریال و شخصیت هایش برقرار می کنند. اصولا روزی روزگاری به یک نسل خاص تعلق ندارد، بلکه اثری برای همه نسل ها است و این قابلیت را دارد که همه مخاطبان از نسل های مختلف را با خود همراه کند و پای تلویزیون بنشاند.

او به این پرسش که آیا این شب ها سریال «روزی روزگاری» را از شبکه آی فیلم می بینید؟ پاسخ منفی می دهد و می گوید: نه متاسفانه، سر کار هستم و نمی توانم سریال را ببینم؛ البته از پخش دوباره اش هم اطلاع نداشتم.

فیلی در پایان با اعلام اینکه این روزها در فیلم سینمایی«هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم بازی می کند، توضیح می دهد: این فیلم یک کار کمدی است و امیدوارم پرفروش شود. متاسفانه فیلمسازان ما برای تامین گیشه و جبران ضرر فیلم های اجتماعی قبلی شان مجبور هستند که به ساختن فیلم های کمدی روی بیاورند.

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها