آیا سریال سیمپسون‌ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

کارتون سیمپسون‌ها در میان طرفداران خود به پیش‌بینی وقایع تاریخی یا مهم شهرت دارد. رسوایی فروش گوشت اسب در اروپا، اختراع ساعت‌های هوشمند و رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ تنها چند مورد از وقایعی است که مخاطبان کارتون سیمپسون‌ها معتقدند پیش‌بینی شده بودند.

آیا سریال سیمپسون‌ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

این روزها تصویری از یکی از صحنه های سریال سیمپسون ها در شبکه اجتماعی توئیتر دست به دست می شود که گفته می شود در حقیقت مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا را به تصویر می کشد. آیا این نکته حقیقت دارد و سریال سیمپسون ها که به پیشگویی های عجیبش مشهور است، این بار هم پیش بینی درستی درباره وقایع مهم دنیا داشته؟

از کارتون سیمپسون ها اغلب به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تاریخ یاد می شود. پخش این کارتون از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و شهر اسپرینگفیلد که داستان این سریال در آن می گذرد، از آن زمان به مکانی سرگرم کننده، برای دوری از مشغله های زندگی برای مخاطبان کارتون سیمپسون ها تبدیل شده.

با این حال، کارتون سیمپسون ها از گذشته در میان طرفداران خود به پیش بینی وقایع تاریخی یا مهم هم شهرت دارد. رسوایی فروش گوشت اسب در اروپا، اختراع ساعت های هوشمند، رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ و خریداری شرکت فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، تنها چند مورد از وقایعی است که مخاطبان کارتون سیمپسون ها معتقدند در برخی اپیزودهای این سریال پیش بینی شده بودند.

برخی دائماً به دنبال کشف پیشگویی هایی از سریال سیمپسون ها هستند و گرچه بعضی از این ادعاها در مورد پیش بینی های کارتون سیمپسون ها قابل اعتنا و تأمل برانگیز هستند اما چه بسیار مواردی هم بوده اند که صحت نداشته و صرفاً ساخته و پرداخته ی ذهنی خیال پرداز بوده اند.

ماجرای تصویر پیشگویی مرگ جورج فلوید در سریال سیمپسون ها چیست؟

این روزها کاربران توئیتر تصویری را به اشتراک می گذارند که معتقدند مربوط به یکی از اپیزودهای سریال سیمپسون ها است که مرگ جورج فلوید در آن پیش بینی شده بود.

آیا سریال سیمپسون‌ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

این تصویر که آن را در بالا آن را مشاهده می کنید مأمور ویگم را ایستاده بر روی گردن یک مرد و همینطور لیسا را در پشت آن ها نشان می دهد که یک پلاکارد در دست دارد که روی آن نوشته شده: «عدالت برای جورج».

همانطور که احتمالاً خودتان هم حدس زده اید، بله این تصویر ساختگی است.

کسانی که مدعی صحت و اصالت این تصویر هستند آن را متعلق به اپیزود ۱۸ فصل ۷ سریال سیمپسون ها به نام «روز مرگ خشونت» (The Day the Violence Died) بیان می کنند. اما این ادعا درست نیست.

آیا سریال سیمپسون‌ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

این تصویر را در حقیقت یکی از طرفداران کارتون سیمپسون ها ساخته که هنر را وسیله ابراز عقیده ی خود قرار داده. توئیت این شخص را در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که این تصویر شباهتی به انیمیشن اصلی سیمپسون ها ندارد و به وضوح با ایپزودهای قدیمی تر این سریال متفاوت است. به علاوه، یک بار دیگر با دقت به پای مأمور ویگم نگاه کنید…

بله همانطور که متوجه شدید پایی وجود ندارد!

حالا که حقیقت امر روشن شده اما لازم به ذکر است که بسیاری معتقدند در برخی اپیزودهای کارتون سیمپسون ها تظاهرات این روزهای آمریکا پیش بینی شده بود.

آیا سریال سیمپسون ها تظاهرات آمریکا را پیش بینی کرده بود؟

اینکه صرفاً از روی یک صحنه در کارتون سیمسون ها بگوییم که این سریال تظاهرات این روزهای آمریکا را پیشگویی کرده بود، به دور منطق است.

این روزها کلیپی از سریال سیمپسون ها در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود که اهالی شهر اسپرینگفیلد را در حال آشوب و اغتشاش نشان می دهد.

آیا سریال سیمپسون‌ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

برخی هم به تصویری از فیلم سینمایی سیمپسون ها اشاره دارند (تصویر بالا) که ازدحام اهالی شهر اسپرینگفیلد را نشان می دهد.

این تصویر قطعاً همان چیزی است که عاشقان تئوری توطئه برای داستان سرایی های بیشتر به دنبالش می گردند.

منبع: روزیاتو

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • علی
    0

    دست اخر این کارتون حتما گرایش ملت های دنیا بخصوص امریکا واروپا مشرف به دین اسلام محمدی ومحو حکومت ظالمان را میبایست پیش بینی میکرد وگرنه مشخصه کارتون فیلم نون خورن ومضحک است چون الان در تظاهرات امریکا دربعضی از شهرهایش صدای الله واکبر بلند میشه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اتفاقا بعضی ها پیش بینی کردند که در اونجا به مرور گرایش دینی متفاوتی شکل میگیره. شاید

    • محسن
      0

      باشکم سیرصحبت نکن.کجابودی وقتی به نشانه اعتراض چندصد نفر توآمریکا توخانه هاشون موندن. دولت آمریکا ساختمان هارو به آتش کشید وهمشون زنده زنده سوختن.زن وبچه وغیره.اوکی شدی آقای طرفدار؟

  • hadi.m
    0

    متاسفانه به قتل رساند سیاه پوست ها تو کشور های غربی یه چیز عادی هست و نیاز به پیشبینی هم نداره همیشه بوده و احتمالا هم میمونه .... اونایی که سنگ آمریکا رو به سینه میزنن و اون ها رو متمدن می نامند خوب چشاشون رو بار کنن .....

    نظرات شما -
    • افشین
      0

      استاد یک نفر مرده 400 میلیون آدم ریختن تو خیابون این یعنی دموکراسی، اینجا بیست نفر بیست نفر رو میندازن تو آب غرق میشن کلی تشکر میکنیم که نون خور کم شده، توی دو روز 230 نفر رو کشتن تازه بدهکارمون هم کردن

    • ا
      0

      در جواب افشین: دستاد مگه همه‌رو شمردی که میگی ۴۰۰ میلیون ریختن تو خیابون؟!!! اگه اون شرایط یعنی دموکراسی، پس چرا پلیس به مردمی که با دست خالی اومدن برا اعتراض، شلیک می کنه و ناقص شون میکنه؟!!! حتی خبرنگارارم میزنه و تو یه مورد چشم طرف ریخته بیرون. کی تا حالا اثبات کرده که تو ایران بیست نفر بیست نفر میگیرن میندازن تو آب تا غرق بشن؟!!! چرا خزعبلات میگی؟ اگه هدف کشتار معترضین بود پس چرا زحمت کشیدن و چند صد نفرو بازداشت کردن و دادگاهی کردن؟ بهتر نبود همون لحظه اول بکشن شون؟ مجبور نبودن کلی هزینه شام و ناهار بکنن! کدوم کشور اجازه میده با قمه و تفنگ شکاری و جنگی بیان تظاهرات؟ اون ۲۳۰ نفر اغلب شون اراذل و اوباش بودن، یه بخشی تماشاچی، یه بخشی رهگذر، یه بخشی هم از نیروهای حکومتی. حالا کی می خواد جواب خانواده اون افرادی رو بده که برا خوابیدن التهاب اغتشاشات جون شون رو از دست دادن، اون‌جوونایی که حایل شدن بین اغتشاشگران و جامعه، کی می‌خواد جواب مغازه دارایی رو بده که تو اون شبا اموال شون آسیب دیدن؟ و..‌ انقدر شر و ور نگین، نشستین تو خونه، وجودشو ندارین حتی اعتراض کنید، شعر می بافین!

    • ااا
      0

      کسی ثابت نکرده که تو ایران مردم رو تو آب ریختن. اما فیلم های زیادی هست که ایالات متحده مردم خودش رو کشتار کرده، نمونه ش فرقه داودیه، مالکوم ایکس و.... وطن فروش نباشین.

  • پرتوی
    0

    آمریکاهی ها خیلی کم طاقت و پرتوقع هستند باباجان پلیس فقط یک نفر را کشته و یا زانویش را روی گردنش گذاشته .چه قدر این ملت وحشی داد و بی داد می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونا وحشی نیستند درست صحبت کن!!! اتفاقا اونا بهترین کار رو می کنن وقتی اینقدر برای هم ارزش قائل اند که یک سیاه پوست کشته بشه و جمعیت میلیونی براش تظاهرات کنن. بعد فکرشو بکن که دیگه هیچ دولتی نمی تونه این مردم رو سرکوب کنه. این مردم با هم اتحاد دارند و اگه دولت ترامپ بخواد سرکوب کنه مطمئنا آتش مردم بیشتر میشه. تو ایران چی که زدن ۱۷۰ نفر رو تو هواپیما کشتند بعد مردم هم انگار نه انگار

  • محمد
    0

    به زور میخوایین ترامپ رو ترور کنین

  • نعمت
    0

    این روزا می بینیم که پلیس همون جایی که که میگن دموکراسی داره و ما نداریم با ماشین مردمو زیر میگیره مثل اسرائیل گاز اشکاور شلیک میکنه با باتوم به جون زن و مرد می افته رئیس جمهورش هم مردمو اوباش خطاب میکنه علنا گارد ملی رو می فرسته تا مردمو سرکوب کنن تهدید میکنه که ارتش رو سراغشون میفرسته پلیس هاشون یه زن رو چندنفری آنقدر با باتوم میزنن تا دیگه شعار برابری و عدالت از دهان کسی در نیاد دنیا برای یک درصد برتره بقیه کارگرهای اون یه درصدن

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      میگم احیانا این نقد رو به پلیس ،اطلاعات ،سپاه،و بسیج خودمونم وارد نیست از نظر شما ؟

    • نن جون
      0

      نه نن جون

  • احتلاسگر
    0

    دولت امریکا خانه های مردم اتیش زده واقعا کی گفته؟ حتما تلویزیون ایران گفته درعجبم که یک عده چقدر ساده لوحانه هر حرفی را باور می گنند واقعا باید تاسف خورد

    نظرات شما -
    • ااا
      0

      شما مگه به کل اعتراضات احاطه داری که انکار می کنی و حرص و جوش می خوری

    • اا
      0

      آمریکا هنوز یه کشور نیست، ایالاته، ۵۰ تا ایالت به هم چسبیدن. اصالت نداره. بارها مردم خودش رو از ریز تا درشت، کشتار کرده. نمونه ش فرقه داودیه حدودا بیست سال پیشه. سیصد چهارصد نفر زن و مرد، دختر و پسر و کوچیک و بزرگ تو یه کلیسا جمع شده بودن، ارتش ایالات متحده با سلاح های سبک و سنگین، کلیسا رو رو سرشون آوار کرد. هیچکس زنده نموند. این دموکراسی آمریکاست. آیا تو ایران هم اتفاق افتاده؟

  • سبحان
    0

    این انیمیشن پیش بینی نکرده کی کارت ملی ما میاد؟؟؟

  • میلاد
    0

    ما نمیگیم اینا ادم حسابی هستن ولی پلیس خودمون و سپاه و بسیج گرامی خودمون هم دست کمی از اینا ندارن و بلکه بدترم هستن

  • آلا
    0

    اینا چرا قدر نشناسن اینقدر همین که دارن تو کشوری زندگی میکنن که قبله آمال اکثر جونهای ایرانی براشون کافیه اینا خیلی خوشتبختن پول دارن،ثروت دارن همهشون غرق در خوشی و شادی هستن! آخه تظاهرات برا چی!آتیش زدن پرچم براچی!جونای ایران حسرت میخورن یک روز جای اونا باشن و تو آمریکا زندگی کنن!!!

  • معصومی
    0

    در جواب یکی از دوستان حداقل دولت ایران ی نفر رو از قصد نکشت اون هواپیما هم خطای انسانی بود اون سال ک آمریکا هواپیمای ما رو منفجر کرد چی؟ انقدر وطن فروش نباشین عزیزان سنگ اونایی رو به سینه نزنین ک پشیزی واسه هیچ کسی قائل نیستن و پاش بیوفته ملت خودشونم سلاخی میکنن

    نظرات شما -
    • الی
      0

      فک کنم همزمان تو فقیرترین روستاها یه زن بیچاره کشته شد....

  • مهدی
    0

    هر اتفاق مهمی ک می افته سریع نقاشی مربوط به اون اتفاق رو میکشن بعد میگن پیشگویی کردن جالبه......

  • کاربر ناشناس
    0

    این اغتشاشات آمریکا همش نقشه اسرائیله، وگرنه هر سال یکی دوتا سیاه پوست و میکشتن ، حتی بدتر ازین ، چرا اون موقع چیزی نمیگفتن و الان دارن میگن، اسرائیل دیگه برا آمریکا فایده نداره، همه شرکتا اسراییلی شعبه زدن تو چین ، چین کم کم که چه عرض کنم الان کاملا اقتصاد دنیا تو مشتشه، این قضیه آخرم که ویروس ول کرد تو جهانم تیر خلاصشه، اسراییل همکار چین شده و میخواد آمریکا و از قطب اقتصادی بودن محو کنه، نقشه اسراییل و چین برا حکمرانی تو دنیا تقریبا شبیه و اهداف بویست ، همدیکرو لازم دارن که به دنیا حکمرانی کنن، ایران خیلی باید حواسش جمع باشه در دوستی با چین، جدا ازینکه نظر من اینکه شاید همین ایرانم با اسراییل همدست باشه و دعواشونم زرگری

  • مهدیه
    0

    کی تونستیم انقد وطن فروش و بدبخت بشیم؟؟ کسانی که در مورد کشته های هواپیما و اعتراضات حرف میزنن معلومه منبع اطلاعاتشون کجاست!! اونا غرق شدن تو فضای مجازی دشمن و انتظار دارن خبرای درست و اصل ماجرا رو بفهمن!! متاسفم واقعا براشون

  • امین
    0

    دوستان به فکر خودمان باشیم ، ما که توی امریکا نیستیم در مورد مسائل اونا نظر بدیم. به فکر اینکه هر روز اجناس و کالاهای اساسی و غیر اساسی گرون میشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها