همه هنرمندانی که نماد تبلیغاتی شدند / از برند بیژن تا عطر لیلا

کم نیستند چهره هایی که در عالم هنر متوقف نمانده و وارد بازار تبلیغات می شوند. چهره شان بر روی بیلبوردها نقش بسته و می شوند نماد برندهای اقتصادی.

همه هنرمندانی که نماد تبلیغاتی شدند / از برند بیژن تا عطر لیلا

یکی، دو سالی است که لیلا حاتمی روی خط اخبار است و نام او گاهی در لیست زیباترین زنان خاورمیانه و گاهی به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای دنیا در سایت‌ها و خبرگزاری‌های سراسر دنیا منتشر می‌شود.حالا این نام آنقدر اعتبار پیدا کرده که یک شرکت تولید عطر فرانسوی که اسم و رسم زیادی هم دارد با لیلا حاتمی وارد مذاکره شده و مدت‌ها رایحه‌های مختلف را به او عرضه کرده تا این بازیگر ایرانی را راضی کند که عطری به نام «لیلا» را وارد بازار کند.چند روز قبل خبر آمد که نام لیلا حاتمی به عنوان یک برند عطر و ادکلن در سراسر دنیا معرفی شده است.

به گزارش خبر فوری ، این اتفاق خوب را باید به فال نیک گرفت چون هر چیزی که نام ایران را بر سر زبان‌‌ها بیندازد و زیبایی‌‌ها و امتیازات ایران را به مردم جهان نشان دهد، ثابت می‌کند که ایران با همه کشورهای منطقه که به نوعی آتش جنگ در آنها روشن است فرق دارد.ایران از دیرباز تاکنون مهد هنر و مهرورزی بوده و خواهد بود.

اینکه ایرانی‌ها در سراسر دنیا پراکنده هستند و در بیشتر دنیا به عنوان تاجر، دانشمند، هنرمند و ... فعالیت می‌کنند بر کسی پوشیده نیست.اما اگر بپذیریم که ورود به دنیای هنر و مُد کار آسانی نیست، آن وقت است که دیدن نام یک ایرانی در حوزه‌های مختلف هنر و مد خوشایند می شود.درست مثل زمانی که برند «بیژن» در همه دنیا به مارک و نشانه‌‌ای معتبر تبدیل شد و در بین مردان نام‌آور و معروف در هر رشته‌ای محبوبیت یافت.فروشگاه بیژن در قلب آمریکا جای رفت و آمد مردان مهمی بود از رئیس جمهور بگیر تا بازیگر و ....این که «بوش پسر» برای خرید به بوتیک بیژن برود یعنی این برند جایگاه خود را پیدا کرده و بیژن پاکزاد یک ایرانی موفق است.هر چند او که به رنگ زرد علاقه زیادی داشت در سال 90 به دلیل سکته مغزی درگذشت.بیژن پاکزاد با برند بیژن به یکی از ثروتمندترین مردان دنیا تبدیل شد.

وقتی هدیه تهران ی سوپراستار بود

این روزها نام لیلا حاتمی را زیاد می‌شنویم، او یکی از برگزیدگان جشن خانه سینما برای بازی در رگ خواب بود.اما آنهایی که رویدادهای سینمایی را پیگیری می‌کنند،‌می‌دانند که روزی روزگاری نه چندان دور هدیه تهرانی به عنوان سوپر استار سینمای ایران برنده خیلی از جشن‌ها بود. او آنقدر محبوبیت داشت که در سال 88 یکی از تاجران و سازندگان بزرگ عطر، رایحه‌ای ساخت به نام همیشه عشق و این عطر صورتی را به نام «هدیه» وارد بازار کرد.هر چند این شرکت معتبر برای راضی کردن هدیه تهرانی حدود دو سال با او مذاکره کرده و رایحه‌‌های مختلفی را به او داده بود تا تست کند .در آن زمان از بازیگران شرقی فقط عطر بازیگرانی مانند آمیتا باچان و شاهرخ خان توانسته بودند برند عطری را از آن خود کنند.

مدلینگ‌های داخلی بدون برند

هر چند تاجران و صاحبان شرکت‌‌های مد در خارجی از نام هنرمندان ایرانی استفاده می‌کنند اما در ایران تاکنون از هیچ کدام از چهره‌های معروف برای برندسازی استفاده نشده و گاهی شرکت و کارخانه‌ای برای تبلیغ محصولات خود از بازیگران معروف و ورزشکاران استفاده می‌‌کند

یکی از قدیمی‌ترین چهره‌هایی که با این شرکت‌ها همکاری کرد، مهران مدیری بود آنهم در زمانی که خودش یکی از شرکاء برادران گلیان بود.برادران گلیان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی بودند که بیشترین آگهی‌‌ها را برای پخش از تلویزیون می‌ساختند.کار آنها در دوره‌ای آنقدر سکه بود که سریال باغ مظفر را برای تبلیغات غیر مستقیم کالاها تولید و پخش کردند که مدیری هم کارگردان آن بود وهم یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کرد.مدیری در ادامه کارهای تبلیغاتی‌اش حاضر شد عکسش برای تبلیغ یک چای بر بیلبوردهای شهر نقش ببندد اما این بیلبوردها خیلی زود جمع شد چون آن زمان مدیری با صدا و سیما قرارداد طولانی مدت داشت و این سازمان اجازه تبلیغات دیگر را به او نداد.

از احیای دریاچه ارومیه تا تبلیغ دم‌نوش

رضا کیانیان هنرمند توانایی‌ است که در حوزه‌‌های مختلف هنری فعالیت دارد از بازیگری بگیر تا نویسندگی و مجسمه‌سازی و عکاسی! او تلاش می‌کند فعالیت‌های اجتماعی موثری هم داشته باشد که یکی از آنها راه‌اندازی کمپینی برای احیای دریاچه ارومیه است.کیانیان بین عام و خاص جایگاه قابل قبولی دارد و همه به او احترام می‌گذارند.اما به همه این‌ها وقتی عکس او در کنار محصولات یک برند دم‌نوش بر بیلبوردهای سراسر شهر نقش بست خیلی‌ها گفتند کاش او کمی از جیب می‌کاست و به محبوبیت و اعتبار خود می‌اندیشید.اما بهرحال خیلی از بازیگران مطرح دنیا با شرکت‌های تبلیغی همکاری می‌کنند اما خدایی نه دیگر برای دم‌نوش !‍

وفاداری بهرام رادان به چرم

بهرام رادان با آن چشم‌های روشن و موهای بور در دهه هفتاد به سوپر استار سینمای ایران تبدیل شد اما ستاره کم کم رو به افول گذاشت .سینما زیاد به رادان وفادار نماند اما یکی از معتبرترین تولید کنندگان محصولات چرم سال‌‌هاست از این بازیگر برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند و حالا دیگر چهره و نام رادان با محصولات این شرکت گره خورده است.

از دوستی خانوادگی تا تبلیغات کولر

وقتی چند سال قبل عکس جمشید مشایخی برای تبلیغ یک نوع کولر بر بیلبوردهای شهری نقش بست خیلی‌ها با خودشان گفتند یعنی این بازیگر پا به سن گذاشته و پیشکسوت هم دچار مشکلات مالی شده که به تبلیغات روی آورده است اما مشایخی خیلی زود پاسخ این پرسش‌ها و ابهامات را داد و گفت که صاحب این برند و کالا یکی از دوستان خانوادگی آنهاست و این کار فقط جنبه دوستانه دارد!

گلزار؛ همچنان همه فن حریف

محمدرضا گلزار روزی روزگاری تلاش می‌کرد که سوپراستار شود و مردم برای دیدن او به سینما بروند.واقعیت این است که مردم برای تماشای او روی پرده به سینما رفته و گاها می‌روند اما او هیچوقت سوپراستار نشد.هم‌چنان که هیچوقت به خواننده محبوب و پرطرفداری تبدیل نشد! اما او از ظرفیت‌های خود بیشترین استفاده را می‌کند و چون می‌داند بین زنان جوان طرفدار دارد گاهی برای تبلیغ محصولی با شرکت‌های تبلیغی نیز همکاری می‌‌کند.

کلاهی که تلویزیون بر سر مدلیینگ گذاشت

زمانی که سیدضیاء دری تصمیم به ساخت سریال کلاه‌پهلوی گرفت برای نقش فرخ از بازیگران زیادی تست گرفت اما او که تصمیم داشت این نقش را به بازیگری متفاوت بدهد در انتها به امیرعلی دانایی رسید که تا قبل از سریال کلاه‌پهلوی به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کرد. امیرعلی دانایی به سریال کلاه‌پهلوی آمد و چندین ماه روی آنتن تلویزیون بود اما واقعیت این است که این سریال چندان به دانایی وفا نکرد او نتوانست بعد از این سریال در آثار دیگری شانس و اقبال زیادی داشته باشد. دانایی سال گذشته با فیلم انزوا به جشنواره فیلم فجر آمد.او در این فیلم نقش متفاوتی را بازی کرده است اما چنان به نظر نمی‌رسد که این نقش باعث اتفاق بزرگی در حرفه و کار دانایی شود.

گاهی تبلیغات گاهی بازیگری گاهی ورزش

حمید گودرزی، پژمان بازغی و پوریا پورسرخ نیز بازیگرانی هستند که گاهی عکس آنها را در بیلبوردهای شهری برای تبلیغ محصولی می‌بینیم.همچنان‌که یک دوره‌ای عکس نیکی کریمی و مهناز افشار را هم می‌دیدیم؛ آن زمانی که تبلیغات برای خانم‌های بازیگر محدود یا ممنوع نشده بود.البته بهنوش بختیاری بدون توجه به محدودیت‌ها و موانع از صفحه اینستاگرام خود بیشترین استفاده را برای تبلیغ برخی از کالاها می‌کند و گویا از این راه درآمد زیادی هم دارد.کاری که الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی نیز تجربه می‌کنند.

ورزشکاران معروف ایرانی هم گاهی شانس خود را در تبلیغات امتحان می‌کنند که یکی از قدیمی‌ترین آنها رضازاده است که وقتی در اوج شهرت و قدرت بود عکس او را در بیلبوردهای یک نوع از روغن ماشین می‌دیدیم.سعید معروف هم گاهی این شانس را امتحان کرده است همچنان‌که کریم باقری هم توانایی خود در این راه را آزموده است و وارد تبلیغ برای یک نوع خمیردندان شده است.اما او در این راه چندان شانس نیاورده و کاربران شبکه‌های اجتماعی با او خیلی شوخی کرده‌اند و نوشته‌اند مگر می‌شود برای تبلیغ خمیردندان، عکس باقری با دهان بسته بدون این‌که دندان‌هایش دیده شود، استفاده کرد!

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها