برنامه برداشت؛

کرونا با سینما چه کرد؟/ سانسور در "خوب، بد، جلف"/ اظهارنظر جنجالی دو داور جشنواره فجر درباره داوری‌ها

در برنامه برداشت این هفته از تاثیر کرونا بر سینما خواهیم گفت.

کرونا با سینما چه کرد؟/ سانسور در "خوب، بد، جلف"/ اظهارنظر جنجالی دو داور جشنواره فجر درباره داوری‌ها

هفته گذشته ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سن 81 سالگی دیده از جهان فرو بست. خانم رنجبر سال‌ها بود به دلیل بیماری از فضای کار هنری فاصله گرفته بود. وی یک سال پایانی عمرش را با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و روز هشتم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت.

تقریبا دو هفته‌ای می‌شود که کرونا در ایران هم پیدا شده است. تقریبا همه با اقدامات صورت گرفته برای کنترل ویروس کرونا آشنا هستید. یکی از کارهایی که دولت برای کنترل شیوع این بیماری گرفته تعطیلی سینماها و تماشاخانه‌ها است. با اعلام وزارت ارشاد همه سینماها تا روز 16 اسفند تعطیل خواهد بود. این تاریخ ممکن است تغییر کند و به روزهای تعطیلی افزوده شود. قرار شده سازمان سینمایی برای جبران خسارت فیلم‌های روی پرده زمان بیشتری را به اکران فیلم‌ها اختصاص بدهد.

یکی از فیلم‌هایی که اکرانش به خاطر کرونا متوقف شده «خوب بد جلف 2» هست. این فیلم به کارگردانی پیمان قاسمخانی در جشنواره فیلم فجر هم حاضر بود. قاسمخانی در نشست رسانه‌ای این فیلم از سانسور نقش گوهر خیراندیش در این فیلم گفته بود و حالا ستاره پسیانی بازیگر این فیلم هم در مصاحبه‌ای از سانسور شدید نقشش در «خوب بد جلف» گفته است. خانم پسیانی گفته حتی اسمش را هم در فیلم تغییر دادن!


شهاب حسینی مدال شوالیه گرفت. حسینی که به خاطر اظهار نظرهایش در جشنواره فیلم فجر حسابی گرد و خاک کرده بود و خیلی‌ها در سینما با ایشان بد شده بودند، با حضور در سفارت فرانسه، نشان شوالیه گرفت. مدال شوالیه هر ساله از سوی دولت فرانسه به هنرمندانی که در توسعه هنر نقش فعالی داشته باشند اهدا می‌شود. پیش از شهاب حسینی، چند هنرمند دیگر ایرانی از جمله اصغر فرهادی این مدال را گرفته بودند و بعضی‌های دیگر هم مثل حسین علیزاده آهنگساز مشهور از پذیرفتن آن خودداری کرده بودند.


مازیار میری و فریدون جیرانی دو نفر از داورهای جشنواره فجر، از اشتباهاتشان در داوری‌های این دوره گفتند. به گفته این دو داور جشنواره، عدم نامزدی جواد عزتی و هادی حجازی‌فر برای سیمرغ نقش اول مرد جزو اشتباهات داوری جشنواره سی و هشتم بوده است. البته میری و جیرانی گفتن، این کار دلیلی دارد که نمی‌توانند بگویند. انتخاب نشدن جواد عزتی برای نامزدی بهترین بازیگر مرد برای بازی در «شنای پروانه» و همچنین ندادن سیمرغ بهترین بازیگر مکمل به وی برای بازی در فیلم «آتابای» یکی از حواشی جدی جشنواره فجر بود.


انتشار عکس‌های سحر قریشی و مهدی طارمی و همچنین اعلام مشکلات مالی بین این نفر، حسابی در فضای مجازی خبر ساز شد. این خبرسازی حتی به تلویزیون هم رسید. مهران مدیری که این شب‌ها با «دورهمی» در شبکه نسیم اجرای برنامه دارد، با اشاره به عکس‌های دو نفره قریشی و طارمی به کنایه به این دو نفر گفت؛ که تا وقتی مسائل بین‌تون رسمی نشده آتلیه نروید. مدیری همچنین با تمسخر ژست طارمی و قریشی در این تصاویر گفت در عکس‌ها وضعیت دندان همدیگر را بررسی نکنید.

رابطه سحرقریشی با مهدی طارمی سال پیش با انتشار تصاویری از این دو نفر رسانه‌ای شد، اما مدتی بعد این رابطه به هم خورد. طارمی به تازگی مدعی شده که قریشی از او 50 هزار دلار گرفته است.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

72

حجم ویدیو: 15.68M | مدت زمان ویدیو: 00:11:06 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها