گفت‌وگوی اختصاصی سرنا با کارگردان آن شب

چرا فیلم "آن شب" در امریکا ساخته شد؟/دلیل انتخاب موضوعاتی مانند سقط جنین و خیانت عاشقانه برای عذاب وجدان در فیلم از زبان کارگردان

کوروش آهاری کارگردان فیلم

چرا فیلم "آن شب" در امریکا ساخته شد؟/دلیل انتخاب موضوعاتی مانند سقط جنین و خیانت عاشقانه برای عذاب وجدان در فیلم از زبان کارگردان

به گزارش خبر فوری ، روز گذشته فیلم "آن شب" با بازی شهاب حسینی در سینمای رسانه اکران شد. این فیلم در امریکا ساخته شده و اثری متفاوت در سینمای ایران محسوب می‌شود.

با کوروش آهاری کارگردان این فیلم گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

علت انتخاب سوژه‌هایی مانند سقط جنین و خیانت، به عنوان دلیل عذاب وجدان چه بود؟

موضوعات سقط جنین فرزند، خیانت عاشقانه و...؛ اتفاقاتی است که این روزها در تمام جهان و ایران متاسفانه رایج هستند و مردم با این موضوعات و تلخی جاری در آن‌ها، ارتباط برقرار می‌کنند و همانطور که پیش‌تر گفتم قصد داشتم داستانی را بسازم که تمام بیننده‌های جهانی بتوانند با آن، ارتباط برقرار کنند.

معمولاً فیلم‌های ژانر وحشت در ایران، فضایی مضحک پیدا می‌کنند، شما وقتی تصمیم گرفتید در این ژانر رازآلود فیلم بسازید، حس نکردید ریسک بزرگی را انجام داده‌اید؟

بله خب من سعی کردم این فضا را بشکنم؛ حتی اگر به اندازه پنجاه درصد، فضای فیلمم بتواند ژانر وحشت ایرانی را از حالت مضحک دور کند، قدم بزرگی برداشته‌ام.

آیا برای واقعی‌تر به نظر رسیدن فیلم، تصمیم گرفتید که آن را در امریکا بسازید؟

خیر، فیلم من در هر لوکیشنی می‌توانست اتفاق بیفتد و ساخت آن، در ایران حتی برایم ایده‌آل تر بود اما در آن مقطع زمانی، شرایط ساخت فیلم در امریکا، امکان‌پذیرتر بود.

می‌شود کمی در رابطه با اینکه، در فیلم می‌بینیم زن داستان، شجاعت اعتراف به گناهش را در نهایت پیدا میکند ولی بازیگر مرد تا آخر، دست از پنهان‌کاری کردن بر نمی‌دارد، بیشتر توضیح دهید.

هر دو کاراکتر در موقعیتی هستند که با برملا شدن رازهای‌شان، ممکن است زندگی‌شان بر هم بخورد؛ چه مرد و چه زن

خصوصاً اینکه آن‌ها پس از یک شکست در رابطه دوباره به سمت هم بازگشته‌اند پس ریسک بالاتر است؛

مرد قصه تصمیم میگیرد تا لحظه آخر اعتراف نکند و خودش را توجیه کند، حتی زمانی که تصمیم به نابودی تتو می‌گیرد بازهم در حال توجیه خودش است و نمی‌خواهد با حقیقت رو به رو شود.

داستان در نهایت می‌خواهد به جایی برسد که بگوید اگر شما به وجدان‌تان پشت کنید، به جایی خواهید رسید که دیگر وجدان شما هم به شما پشت خواهد کرد؛ آن لحظه دیگر دیر است...

گزارش: پگاه ماسوری

منبع: سرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها