مصاحبه رضا میرکریمی با روزنامه چینی/ فیلم‌های قدیمی و اکشن چینی برای ایران جالب است

رضا میرکریمی کارگردان فیلم «قصر شیرین» که هفته گذشته به چین سفر کرده بود گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه فیلمسازی میان ایران و چین وجود دارد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

مصاحبه رضا میرکریمی با روزنامه چینی/ فیلم‌های قدیمی و اکشن چینی برای ایران جالب است

میرکریمی در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز چین که امروز پنجشنبه منتشر شد با اشاره به فعالیت بازیگران و فیلمسازان حرفه ای در ایران افزود: روابط انسانی در فیلم ها با اهمیت است ایران در این عرصه قوی است و فیلم های خوبی تهیه کرده است و اکنون هم بسیاری از کارگردان های چینی روی همین مناسبات انسانی در فیلم ها تمرکز کرده اند .

فیلم «قصر شیرین» میرکریمی در چین مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است این فیلم تابستان امسال در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای جوایز بهترین بازیگر، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

این فیلم هفته گذشته در آکادمی فیلم پکن و دانشگاه چینگ هوا در پایتخت چین به نمایش درامد و جزو فیلم های برتر معرفی شده از سوی برنامه تبادلات فیلم راه ابریشم چین است.

میرکریمی در این باره به نشریه چینی گفت: از استقبالی که از فیلم در چین شد بسیار خرسند است ایران می تواند از فیلم های علمی، داستانی، فیلم های قدیمی و اکشن چین بیشتر فراگیری داشته باشد این نوع فیلم ها برای ایران جالب است.

این کارگردان ایرانی تصریح کرد تبادلات فرهنگی کشورها باید تقویت شود ایران و چین با یکدیگر آشنایی دیرینه دارند و می توانند همکاری های قویتری داشته باشند و فیلم های بیشتری از خود در جشنواره های بین المللی نمایش دهند.

بر اساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، او قصد دارد در ساخت فیلم و سریال های تلویزیونی برای کودکان درباره تبادلات فرهنگی و راه ابریشم با چین همکاری کند و اعتقاد دارد فضا برای همکاری های بیشتر وجود دارد.

وی پیشنهاد کرد کارگردانان روی زندگی عادی مردم در ساخت فیلم ها بیشتر متمرکز شوند و فیلم های واقعی تر بسازند زیرا داستان های خوب بازتاب گسترده ای دارد ضمن آنکه مردم تشنه تماشای فیلم هایی با داستانی های جدید و واقعی هستند.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها