کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام رضا (ع) پرداختند

کتاب‌هایی درباره امام رضا (ع) در حوزه‌های مختلف شعر، داستان و پژوهش نوشته شده است که در اینجا به برخی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم.

کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام رضا (ع) پرداختند

کتاب هایی درباره امام رضا ( ع ) در حوزه های مختلف شعر، داستان و پژوهش نوشته شده است.در اینجا به برخی از این کتاب ها اشاره می کنیم:

۱۰ قصه از امام رضا

کتاب «۱۰ قصه از امام رضا» کتابی از مژگان شیخی است که در انتشارات قدیانی منتشر شد.

در این کتاب داستان‌هایی آمده است که زندگی امام رضا(ع) را از سال ۱۵۳ تا ۲۰۲ هجری قمری بیان می‌کند. سید حسام الدین طباطبایی و حمید گروگان تصویرگری کتاب را برعهده داشتند.

این اثر برای نخستین بار در سال ۹۵ با تیراژ ۱۶۵۰ جلد منتشر شد.

۳۵۰ پرسش در محضر امام رضا (ع)

کتاب «۳۵۰ پرسش در محضر امام رضا (ع)» اثر علیرضا زکی زاده است که در انتشارات عصرطهور منتشر شد. این کتاب مجموعه روایاتی از امام رضا (ع) در زمینه‎های مختلف عقیدتی، تفسیری، فقهی و اخلاقی است که به‌صورت پرسش و پاسخ گردآوری شده است. در این نوشتار ضمن بیان گوشه‎هایی از حیات و فضایل امام رضا(ع)، سؤالاتی که از آن امام در زمینه‎های توحید، صفات الهی، عدل، قضا و قدر الهی، جبر و اختیار، نبوت انبیاء، امامت اهل‎بیت (ع) و فضایل آنان، مهدویت، قرآن و تفسیر برخی از آیات اعتقادی، احکام طهارت، احکام نماز، روزه، حج و برخی از فضایل اخلاقی پرسیده شده، همراه با پاسخ شرعی امام درج شده است. بیشترین حجم این سؤالات و جواب‎های آن‎ها، در مورد مراتب توحید، اسماء و صفات الهی و شئون مختلف امام‎های معصوم است.

آئین محبت: امام‌شناسی از منظر ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع)

کتاب «آئین محبت: امام‌شناسی از منظر ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع)» کتابی از محمد علی رضایی اصفهانی است که در انتشارات قدس رضوی منتشر شد. این کتاب مباحثی را درباره امامت امام رضا(ع) بیان می‌کند و احادیثی را از این امام بزرگوار نقل می‌کند. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۷ با تیراژ ۱۰ هزار جلد منتشر شد.

آثار چهاردهمین جشنواره ملی خوشنویسی امام رضا (ع)

کتاب «آثار چهاردهمین جشنواره ملی خوشنویسی امام رضا (ع)» به اهتمام ابراهیم شریفی در انتشارات دقایق منتشر شد. این کتاب خوشنویسی ایران را در جشنواره‌ها بیان می‌کند. پروین زنگنه ویراستاری آن را برعهده داشت و برای نخستین بار سال ۹۵ در ۵۰۰ صفحه منتشر شد.

آثار حضور و برکات امام رضا (ع) در ایران

کتاب «آثار حضور و برکات امام رضا (ع) در ایران» در انتشارات سلسله منتشر شده است. این کتاب با مختصری درباره زندگی امام رضا (ع) آغاز شده، در پی آن با ذکر حکایت‌های متعدد، از آثار و پیامد‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، عقیدتی حضور آن حضرت در ایران سخن گفته است. گزیده‌ای از احادیث و روایات امام رضا (ع) و شرح فضایل و کرامات آن بزرگوار در پایان کتاب درج شده است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۱ با تیراژ ۳ هزار نسخه منتشر شد.

آشناترین غریب: مجموعه داستان درباره امام رضا (ع)

کتاب «آشناترین غریب: مجموعه داستان درباره امام رضا (ع)» اثر کاظم کامران شرفشاهی در انتشارات تجلی مهر منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه مذهبی درباره امام رضا (ع) است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده‌اند. «بشارت»، «همت شگفت»، «در ضیافت نور»، «آیینه پارسایی»، «دفاع از حریم شرف»، «باران بهاری»، «زیارت سرخ»، «ژاپنی دلباخته»، «ایثار، روشنگری»، «روح آیینه»، «طلیعه شگفت» و «زائر پهلوان» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند.

در داستان «بشارت» می‌خوانیم: «ملاقات موسی بن جعفر (ع) به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نبود و جاسوسان «هارون‌الرشید» همه‌جا مراقب او بودند. او از حبسی به حبس دیگر و از زندانی به زندان دیگر می‌رفت و حتی پرسیدن احوالش قدغن بود» کتاب برای نخستین بار در سال ۹۳ با تیراژ ۱۲۰۰ جلد منتشر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سهم بزرگ رسانه ی ملی و سایر رسانه ها در بدنام کردن مذهب تشیع --- اصرار بر دامن زدن به ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل بنام دین و مذهب بزرگ ترین گناه نابخشودنی در حق خداوند یکتای جهان آفرینش و در حق پیامبر اکرم (ص) و عترت طاهره ی آن حضرت (ع) است که آشکارا زیر نظر حکومت منتسب به اسلام در ج.ا.ا در رسانه ی ملی و در سایر رسانه های کشور بدون هیچگونه بازدارنده ی قانونی و شرعی ضابطه مند بگونه ای روز مره با هدر دادن هزینه های کلان نجومی از مردم و بیت المال با سکوت اکثریت دین شناسان ؛ ظالمانه بعنوان اصل مذهب تشیع بدون هیچ گونه تحقیق قرآنی و عقلی علمی و بی حساب و کتاب انجام می گیرد و مذهب تشیع را در نظر مسلمانان جهان خرافه پرور جلوه می دهد و بدنام و منفور می سازد. بشر در مقایسه با خداوند یکتای جهان آفرینش عددی نیست که با دانش ناچیز خود و با دست آویز قرار دادن احادیث و روایات خرد گریز متضاد با قرآن و عقل که به جعل و دروغ مخدوش اند به خود حق بدهد برای دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر بی هیچ گونه بیم و هراس از خشم خداوند قهار مراسم و مناسک و شعایر و اعتقادهای متضاد با قرآن و عقل ابتکار کند و به ابتکارهای خود تقدس بخشد و خود و هم نوعان خویش را با هزینه های کلان بی بازده روز مره در رفتار و گفتار و پندار به این ابتکارها پایبند سازد. خداوند دانای مطلق جهان هستی ده ها هزار پیامبر را فرستاد که بشر را از انحراف و کج روی در دین و مذهب باز دارند ؛ ولی هر قومی پس از فوت پیامبر خدا آن گونه که قرآن کریم بیان می کند دو باره با خرد گریزی به واپس گرایی به انحرافها و کج رویهای دینی و مذهبی نیاکان خود باز گشته دین وحیانی خداوند را به فراموشی می سپردند: « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا...» ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران ﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها