تازه‌ترین جزییات درباره ساخت سریال «موسی»

تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» تأکید کرد که حال جمال شورجه رو به بهبود است و در تلاش هستند سریال را امسال کلید بزنند.

تازه‌ترین جزییات درباره ساخت سریال «موسی»

مهیا شدن مسیر سریال «سلمان فارسی» و شروع کار در آذر، ذهن‌ها را متوجه سریال «موسی(ع)» نیز می‌کند که آیا امسال کار خود را آغاز خواهد کرد و چه بازیگران و عواملی خواهد داشت؟ و سؤال دیگر اینکه جمال شورجه کارگردان این سریال چه زمانی می‌تواند جلوی دوربین قرار بگیرد؟ این‌ها سؤالات اهالی رسانه است و احمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه الف‌ویژه سازمان صداوسیما ضمن نگاهی به کمبود کارهای دینی و مذهبی در تلویزیون و سینما به آنها پاسخ داد.

او درباره سریال «موسی(ع)» گفت: «این سریال در ارادت به هدیه آسمانی پیامبر اکرم(ص) یعنی قرآن کریم ساخته می‌شود. ما باید سعی کنیم این سریال را خوب بسازیم؛ تا جایی که اعتقادم بر این است این سریال راهگشای بسیاری از سریال‌های دینی به‌خصوص کاری برای پیامبر اکرم(ص) به‌صورت سریالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود. ما سریالی برای پیامبران اولوالعزم نداشتیم و سریال «موسی(ع)» اولین گام است که این قدم‌ها باید قدرتمند و تأثیرگذار برداشته شود.»

میرعلایی با اشاره به توصیه و دستور مقام معظم رهبری و دیگر علما درباره ساخت سریال «موسی(ع)» افزود: «مقام معظم رهبری و دیگر علما و مراجع توصیه به ساخت این مجموعه کردند؛ رهبری و مراجع بر پیگیری وحدت جهانی ادیان تأکید داشتند، به همین دلیل وحدت ادیان الهی، هدف اصلی فیلمنامه است که می‌تواند جهان را به‌سمت توحید پیش ببرد. تفرقه و جدایی ادیان الهی باعث خوشحالی دشمنان می‌شود و منجر به نفوذ استعمارگران می‌شود. آنها علاقه‌مندند که ما را به جنگ و نزاع بکشانند، اما ما با ساخت آثار قوی نباید بگذاریم چنین تفرقه‌ای شکل بگیرد.»

او در خصوص جمال شورجه گفت: «بیماری جمال شورجه رو به بهبود است و ان‌شاءالله با گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل درمانی، پزشکان اجازه می‌دهند هرچه زودتر به فعالیت‌هایشان بازگردند. ایشان همین الان با گروه کاری در ارتباطند و مراحل پیش‌تولید را جلو می‌بریم؛ در تلاشیم سریال امسال کلید بخورد اما به جهت آماده کردن مقدمات کار و سختی‌هایی که برای طراحی و جلوه‌های ویژه‌ای که تا به امروز در ایران انجام نشده است، کار پیچیده و سختی را در پیش داریم و امیدواریم هرچه زودتر مهیای فیلمبرداری سریال شویم.»

میرعلایی درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: «عوامل پشت دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع فیلمبرداری، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم. در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعدادهای بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا. در حال بررسی هستیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد.»

منبع: تسنیم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بی
    0

    یک سریال درباره بزرگان ایرانمان بسازید برای موسی کلی فیلم تاحالا ساخته شده خوب پول مفت گیرتون اومده هرکار دوست دارین میکنین

  • بنده ی گنهکار
    0

    شرط شرعی پرداختن به کاهای هنری در باره ی دین و مذهب و بزرگان دین چیست؟ --- شرط نخست خدا پسندانه ی شرعی کارهای داستان سازی و فیلم و نمایشنامه سازی و سایر کارهای هنری دیگر در باره ی پیامبران الهی و در باره ادیان الهی ائمه ی اهل بیت ، خود داری از تجاوز به حد و مرزهای قرآن در تبیین رفتار و گفتار و شخصیت و رسالت این مقربان درگاه خدا است. همچنان باید از روایات اسرائیلی آکنده از من در آوردیها و خرافات و از روایاتی که با حد و مرزهای مذکور تضاد و تعارض دارند و مخدوش به جعل و دروغ اند در کارهای مذکور شدیدا خود داری کرد. استفاده از من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل و از روایات جعلی و دروغ در این کارها رسالت پیامبران و شخصیت دینی آنان و همچنان شخصیت ائمه ی اهل بیت مطهر پیامبر و مذهب توحیدی این بزرگان را لوث می کند و گمراه کننده می سازد و متدینان را به گمراهی سوق می دهد و گناه کبیره ی دخالت در دین خدا و گناه تحریف دین و مذهب و به انحراف کشاندن مردم را علیه دخالت کنندگان و بنام آنان به ثبت می رساند. سره از ناسره ی احادیث و روایات مذکور و در سایر زمینه ها با رجوع به حد ومرزها و بایدها و نبایدهای روش دین داری و مذهب داری قرآنی که در شناختهای قرآن آمده اند و دوری از تاویلها وتفسیرهای ناهمگن و ناهماهنگ با این شناختها و همچنان با محک و معیارهای اصول متین استدلال عقلی مشخص می گردد و شناخته می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها