آیت‌الله مکارم ساخت فیلم مست عشق را حرام و دارای عواقب پلید دانست

در حالی که بسیاری از علاقه مندان منتظر اثر جدید حسن فتحی-سریال شمس تبریزی- هستند آیت الله مکارم شیرازی ساختن این سریال را به لحاظ شرعی جایز ندانسته و تاکید کرده باید از ساختن این سریال خودداری شود.

آیت‌الله مکارم ساخت فیلم مست عشق را حرام و دارای عواقب پلید دانست

به گزارش خبر فوری ، در حالی که بسیاری از علاقه مندان منتظر اثر جدید حسن فتحی-سریال شمس تبریزی- هستند آیت الله مکارم شیرازی ساختن این سریال را به خاطر ترویج فرقه ضالّه صوفیه به لحاظ شرعی جایز ندانسته و تاکید کرده باید از ساختن این سریال خودداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به نامه ای که طلاب به او درباره سریال شمس تبریزی داده بودند بر جایز نبودن ساخت این سریال تاکید کرد.

جمعی از طلاب از آیت‌الله‌ مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند. وی پاسخ داد: با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

این طلاب در نامه خود شمس تبریزی را شخصی با عقیده فاسد و پلید خوانده اند و پخش این سریال را دارای عواقب خطرناکی دانسته اند.

سریال مست عشق حسن فتحی,فتوای مکارم درباره سریال مولانا,آیا سریال مست عشق حرام است,سریال شمس و مولانا
فتوای آیت الله مکارم شیرازی درباره سریال "مست عشق" حسن فتحی


حسن فتحی، کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون قرار است این سریال را با زوج پارسا پیروزفر در نقش مولوی و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بسازد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • حسین
    0

    پس چرا سرود کجایید ای شهیدان خدایی رو پخش میکنید وچرا اشعارش رو از کتب درسی برنمی دارید و چرا به ترکیه اجازه نمی دهید مولوی را در لیست مشاهیر و مفاخر خود قراردهد

  • سارا
    0

    ای بابا زودترمی فرمودید!سال ها چه قدر وقت مارا گرفتند تا زندگی نامه واشعار این بزرگواران رایاد بگیریم حالا شدند فرقه ضاله؟؟!!

  • ali
    0

    برای اینکه مشکلی برای کسی ایجاد نشود و ما در دام اینگونه افراد نیفتیم لطف کنید لیست بروز شده موارد جیز و اخ و ضاله و... را اعلام کنید تا ما مردم بصورت خود جوش حالشون رو بگیریم! در آخر زنان هم نباید بروند ورزشگاه

  • سیدمجتبی
    0

    حضرت ایت الله مکارم شما که در مورد ساخت یک فیلم فتوای حرام بودنش را اعلام میفرمایید چگونه است که در مقابل برخی از علماء انگلیسی که در شیراز و بلاد کبیره اسلامی مقلدین جاهل و نادان و فریب خورده و دهن بین و .... که عده زیادی هم طرفدارش هستند و بین تشیع و تسنن اختلاف افکنی میکند هیچ فتوایی صادر نمی کنید . یعنی مردم با دیدن یک فیلم به ترک دین ویا مفسده خواهند افتاد اما وجود نحس فلان ایت الله نما در شیراز هیچ مشکلی برای اعتقادات مذهبی مردم مسلمان ایجاد نمی کند .؟؟؟؟؟

  • اینگونه است.
    0

    اگر مولوی ملعون و پلید است پس شیخ بها الدین حر عاملی هم پلید و ملعون است چرا که او در شعری بدین مضمون گفت:مثنوی معنوی مولوی هست قرآنی به لفظ پهلوی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها