در روبیکا چه خبر است؟ / از بازگشت بی سروصدای روبیکیو تا آزادی بی‌نظارت

اپلیکیشنی که به گفته صاحبانش پول۸۰برنامه تلویزیونی را میدهد!

در روبیکا چه خبر است؟ / از بازگشت بی سروصدای روبیکیو تا آزادی بی‌نظارت

مدیران شبکه یک تأکید دارند که اطلاق «شبه بخت‌آزمایی» به این مسابقه درست نیست اما هیچ‌گاه از عبارت «روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» که مورد تأکید رهبر انقلاب بوده، سخن به میان نیاوردند. در عمل چند روز پیش در یکی از نوتیفهای اطلاع‌رسانی اپلیکیشن روبیکا، عبارت « ۱۰۰میلیون ریال خنک زیر کولر» قید شده بود!

آزادی بی‌نظارت و اینترنت رایگان

به جرئت می‌توان گفت بخش زیادی از محتوای نامناسبی که در اینستاگرام شاهدش هستیم در همین روبیکا موجود است! در بخشی به نام «روبینو» که رسما هیچ نظارتی وجود ندارد حتی مواردی مانند ویدئوهای مستهجن وجود دارد. خانواده‌ها هم به دلیل آنکه هم اینترنتش رایگان است و هم نرم‌افزاری ایرانی است، به آن اعتماد میکنند. شگفت‌انگیز است که بدانید ویدئوهای رقص در روبینو جولان میدهد!

در انتظار وعده تحقیق و تفحص مجلس

۱۶ ماه از آغاز قرارداد انحصاری توسکا با صداوسیما گذشته و همچنان صاحب اپلیکیشن روبیکا با مردم «شفاف» نیست. فرایند مناقصه ای که در آن، توسکا انحصار تبلیغات ارزش افزوده را در اختیار گرفت، شفاف نبود. حتی قرار بوده نمایندگان مجلس درباره قرارداد عجیب آن با صداوسیما، تحقیق و تفحص کنندکه هیچ خبری از آن در دسترس نیست

انحصاری برخلاف سیاست های ابلاغی

آمارهای غیررسمی از بیش از سه میلیون نصب روبیکا خبر میدهد و حالا در زمانی که سیاستهای فضای مجازی کشور بر جلوگیری از انحصار تأکید دارد و اتفاقایکی از دلایل فیلترینگ تلگرام هم بوده، انحصار روبیکا همچنان ادامه دارد. روبیکا با سرمایه‌گذاری سنگین (تنها در سال 97 حدود2۰۰ میلیارد تومان)به این حجم از کاربر و ترافیک رسیده است و روبیکا در پایان قرارداد انحصاری خود با صداوسیما، از اهرم فشار کاربران بیشمار خود برخوردار است .

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها