گام مهم دولت برای کاستن از هزینه های مردم

تا پایان سال آگهی دادن به روزنامه‌ها منتفی می‌شود

وزیر دادگستری از قطع آگهی های مطبوعاتی تا پایان سال خبر داد.

تا پایان سال آگهی دادن به روزنامه‌ها منتفی می‌شود

آوایی تصریح کرد: این تکلیف قانونی در مسیر اجتناب ناپذیر است؛ تمامی بخش‌های نظام از جمله قوه قضائیه و دادگستری در این مسیر حرکت می‌کنند. البته تعدادی از افراد هم بیکار می‌شوند ولی به همان اندازه تکنولوژی‌های جدید مقداری شغل ایجاد می‌کند.

قطع آگهی های دولتی مطبوعات که هزینه بسیاری را بر مردم تحمیل می کند، یکی از مهمترین اقدامات دولت در راستای کاهش هزینه های عمومی است.

کاهش شدید مخاطبان مطبوعات و هزینه سرسام آور چاپ آنها، یکی از دغدغه هایی است که در صورت قطع حمایت های دولتی از روزنامه ها می تواند رسانه ها را در مسیر درست الکترونیکی شدن پیش ببرد.

با این وجود مخالفت هایی با همراهی دولت با رشد تکنولوژی صورت می گیرد که ریشه در ناآشنایی با واقعیت های امروز نظام رسانه دارد.

در همین راستا نماینده مردم اصفهان در مجلس گفته است: با الکترونیکی شدن انتشار آگهی‌های مربوط به دادگاه‌ها و قوه قضائیه بیشتر از ۲۰۰۰ نفر بیکار می‌شوند.

روشن است که قطع حمایت دولت از مطبوعات بی مخاطب می تواند باعث بیکاری عده ای در این صنعت ورشکسته شود، با این وجود واقعیت این است که هزینه حقوق این تعداد افراد از جیب مردم پرداخت شده و بعید است مالیات دهندگان راضی باشند هزینه اشتغال افرادی را بدهند که دوره فعالیت آنها در رسانه های سنتی تمام شده و اگر رسانه ها وارد دوره تازه روزنامه نگاری آنلاین شوند، بی تردید می توانند با شرایط بسیار بهتری و با حجم اشتغالزایی بیشتری کار کنند.

درباره فساد میلیاردی واردات کاغذ به بهانه دفاع از رسانه ها اینجا بیشتر بخوانید

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • arman
    0

    این همه پول از جیب مردم صرف آقازاده هاتون میکنید و اینهمه پول مردم رو صرف باشگاه های فوتبال و مربی ورزش میکنید . الان گیر کارتون این روزنامه نگارهای بدبخت بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها