"نهنگ آبی" کم‌فروش‌ترین و "هیولا" پرفروش‌ترین محصول شبکه‌ نمایش خانگی بوده است

دو مسئول ارشاد با ارائه‌ آمار و ارقام، کمی از ابهام فضای فروش محصولات خانگی را کم کردند.

"نهنگ آبی" کم‌فروش‌ترین و "هیولا" پرفروش‌ترین محصول شبکه‌ نمایش خانگی بوده است
سعید رجبی فروتن از مدیران و کارشناسان شبکه نمایش خانگی در برنامه رادیویی این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد گفت:

«تیراژ سریال‌های حال حاضر در شبکه نمایش خانگی در خوشبینانه‌ترین حالت زیر۵۰ هزار نسخه است.
هیولا پرفروش‌ترین و نهنگ آبی کم‌ فروش‌ترین مجموعه است.
موسسات VOD به فیلم‌های متوسط و ضعیف تنها بر اساس تعداد بیننده پول می‌دهد.
فروش فیلم‌های سینمایی در نمایش خانگی تقریبا تابع فروش گیشه سینماهاست.
مجموعه نظام از صداوسیما تا وزارت ارشاد در تلاش برای آماده‌سازی سرمایه گذاری در شبکه نمایش خانگی هستند»

سعید رجبی فروتن گفت: در حال حاضر در دوران گذار از DVD به VOD به سر می‌بریم و روند فروش نسخه فیزیکی فیلم‌ها شیب نزولی شدیدی پیدا کرده است و در خوش‌بینانه ترین حالت تیراژ سه سریال در حال نمایش زیر ۵۰ هزار نسخه است و این در حالی‌ست که در گذشته تیراژ فیلم های پرفروش سینماها و سریال های مثل قلب‌ یخی و قهوه تلخ تیراژ میلیونی داشتند.

وی همچنین در خصوص عدم شفافیت مالی در این شبکه گفت: گردآوری اطلاعات در این حوزه دشوار است و علت آن هم رویه موسسات vod در مواجه با آثار متوسط و ضعیف سینمایی ست که پولی به آنها نمی دهد و معمولا بر مبنای تعداد کلیک و دیده شدن فیلم در این سامانه ها به صاحبان آن پول می دهند.

فروتن همچنین فروش فیلم های سینمایی در نمایش خانگی را تابع فروش آنها در گیشه سینماها دانست.

وی در آینده فعالیت موسسات VOD گفت: مجموعه نظام از صدا وسیما تا وزارت ارشاد با جلساتی که دارند در تلاش‌اند شرایط را برای سرمایه گذاری در این حوزه مهیا کنند و علی‌رغم تمامی حواشی از جمله بحث ورود پول‌های مشکوک، من آینده آن را بسیار روشن می‌بینم. در یکی از جلساتی که با یکی از این موسسات داشتیم آنها سفارش تولید ۱۰۰ اثر داستانی ویدئویی را داشتند. او درباره ورود پول‌های مشکوک نیز گفت: تا زمانی که گردش مالی در اقتصاد زیرزمینی بالاتر از اقتصاد رسمی است با این پدیده در اقتصادمان روبه‌رو هستیم که سرریز آن روانه حوزه‌های فرهنگی می شود، پس تا زمانی که این رویه اصلاح نشود و راه برای ورود افراط خاطی بسته نشود با این مساله روبه‌رو خواهیم بود.

فروتن در انتها از ورود مجموعه ریکاوری به کارگردانی بهادر اسدی با بازی پوریاپورسرخ، هومن برق نورد، شبنم قلی خانی و ... از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی خبر داد.

سینما معیار به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی و با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهروز
    0

    سریال خانگی هیولا را میتوان یک طنز گریه‌آور موفق دانست اما به شرطی که فرهنگیان محترم آن را نبینند من که بجای خنده هر بار بغض گلویم را گرفت ‌‌چگونه میتوان دزدی‌های سواستفاده کنندگان از قدرت و مدیریت را اینگونه و بی پرده به نمایش گذاشت و چه کسی بهتر از جناب مهران مدیری که خود چشنده‌ی فقر و بیکاری بوده‌اند و در متن این قدرت پیشگان و سواستفاده کنندگان قدرت حضور داشته‌اند میتواند آن را به تصویر بکشد..این سریال فقط یک طنز نیست..این سریال صدای خاموش قشر فرهنگی و معلمان درمانده‌ایست که به لطف سیستم فاسد اقتصادی درگیر این ناملایمات گردیده‌اند..من فرهنگی نیستم اما طعمِ تلخ درماندگی و مورد ظلم واقع شدگانِ مظلوم را به خوبی میتوان حس کرد...لعنت بر سواستفاده کننده‌گان که رانت بدی را برای بالا بردن خود و اقوام سرکش و گشنه‌صفت خود برگزیدند...انشاءالله که با پیگیری سربازان گمنام و اطلاعات سپاه ، ریال به ریالِ این پولها از حلقوم کثیف دزدان اقتصادی دریافت گردد...انشاءالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها