مجری و کارشناس برنامه «دعوت»:

یک سال برنامه نسازید اما برای سال بعد خوب فکر کنید/تا چه زمانی می‌خواهیم برنامه تکراری روی آنتن ببریم

مجری و کارشناس برنامه «دعوت» گفت: پیشنهاد می‌کنم یک سال برنامه نسازد اما برای برنامه‌ای که قرار است سال دیگر روی آنتن ببرد زمان بگذارد و فکر کنید.

یک سال برنامه نسازید اما برای سال بعد خوب فکر کنید/تا چه زمانی می‌خواهیم برنامه تکراری روی آنتن ببریم

حجت‌الله محمد برمایی که در ایام ماه مبارک رمضان برنامه «دعوت» را روی آنتن شبکه دو بُرد درباره نحوه برنامه سازی تلویزیون در شرایط کنونی به ایرنا، گفت: رسالت رسانه‌ای که خود را ملی می‌نامد فقط برنامه سازی نیست بلکه آماده کردن بستر برای برنامه سازی است. این روزها صدا و سیما تمام تلاشش را به کار گرفته است که بستر را برای برنامه سازی های خوب آماده کند.

تا چه زمانی می‌خواهیم برنامه تکراری روی آنتن ببریم

وی افزود: خلاقیت فقط برای مدیر شبکه و مدیر رسانه نیست بلکه تهیه کننده‌های ما باید خلاق باشند و بیشتر از این زحمت بکشند. هنرمندها باید تلاش کنند. باید به این موضوع دقت کرد که اگر ما فیلمنامهنویس خوب نداشته باشیم فیلم خوب هم نخواهیم داشت وگرنه هم بازیگر خوب داریم و هم فیلمبردار خوب.

برمایی ادامه داد: پس مشکلات مربوط به برنامه سازی در صدا و سیما فقط مربوط به ریاست صدا و سیما و مدیر فلان شبکه نیست بلکه همه عوامل در برنامه سازی مانند زنجیر به هم وصل هستند و لازم و ملزوم یکدیگر محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: بارها دیده ام که تهیه کننده می‌ترسد ریسک کند و همان راه گذشته و قدیمی را پیش می‌گیرد و این یعنی شکست هر وقت چیز جدیدی برای مخاطب نداشته باشیم شکست می‌خوریم. تا چه زمانی می‌خواهیم برنامه‌ها و سریال‌های تکراری روی آنتن ببریم.

دریغ از طرح خلاقانه

او با تاکید بر اینکه خیلی زود باید فکری به این حال و اوضاع برنامه سازی در صدا و سیما کرد، گفت: صدا و سیما سعی دارد همه چیز را برای ساخت یک برنامه خوب آماده کند. می‌توان گفت این روزها صدا و سیما حتی تلاش کرده است که بودجه‌های خوبی هم در اختیار تهیه کنندگان بگذارد تا کار ایده آلی روانه آنتن شود اما دریغ از طرح‌های خلاقانه و درجه یک.

برمایی خاطرنشان کرد: بیننده برخی از برنامه‌های تلویزیون بودم که اندازه یک دکور هم خلاق نبودند و از برنامه‌های دیگر کپی کردند حالا بگذریم از اینکه در این دکور کپی، مجری چه موضوعاتی را با چه کلامی عنوان می‌کند.

ای کاش صدا و سیما یک سال برنامه خوب روی آنتن نبرد

کارشناس و مجری برنامه «دعوت»، گفت: یکی از مشکلات صدا و سیما و برنامه سازها این است که زمان برای ساخت یک برنامه حرفه‌ای نمی‌گذارند. همیشه در دقیقه ۹۹ سفارش کار می‌دهد. ای کاش صدا و سیما یک سال برنامه خوب نداشته باشد و اصلاً برنامه سازی نکند اما برای برنامه‌ای که قرار است سال دیگر روی آنتن ببرد زمان بگذارد و فکر کند. بودجه خوبی در نظر بگیرد، ایده بدهد، با هنرمندان و افراد خلاق همکاری کند و همچنین استراتژی بچیند که در کل هدف اش از سریال سازی و برنامه سازی چیست و همچنین به این موضوع فکر کند که چطور می‌تواند به این هدف برسد.

صدا و سیما باید هزینه‌ای برای رشد خود بدهد

وی خاطرنشان کرد: اما همانطور که گفتم یکی از ضعف‌های این رسانه متأسفانه همین دقیقه ۹۰ کلید زدن کارها است. زمان برای برنامه سازی فاکتوری بسیار مهم است. خود را دور از صدا و سیما و مدیرانش نمی‌بینم بلکه همراه با آنها هستم و اعتقاد دارم که ما باید یک جایی هزینه رشد بدهیم. دیر یا زود باید این هزینه پرداخت شود و رسانه صدا و سیما که سخت افزارهای خوبی در اختیار دارد بتواند حرفه‌ای کار کند و مخاطبان را راضی نگه دارد. شاید امروز صدا و سیما تجهیزات و بودجه و فضا برای برنامه ساختن و حتی کسب درآمد دارد اما تهیه کنندگان و برنامه سازان خلاقی ندارد.

درگیر برنامه سازی با حامی مالی نمی‌شوم

برمایی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون برای برنامه سازی در حوزه خانه و خانواده طرح‌های جذابی به سازمان صدا و سیما ارائه کرده است افزود: من در حوزه خانواده طرح‌های خیلی خوبی در ذهن دارم. چند نمونه از این طرح‌ها را به مدیران سازمان صدا و سیما ارائه کردم. اتفاقاً استقبال خوبی هم از طرح‌های من شد، اما از آنجا که این روزها صدا و سیما با حامی مالی (اسپانسر) برنامه سازی را جلو می‌برد ترجیح می‌دهم به خاطر شأن خودم و این لباسی که به تن دارم وارد ماجراهای مالی درگیری‌های حامی مالی نشوم.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مینا
    0

    مخلص حاج آقا برمایی عزیز...حاجی امسال بابرنامه دعوت ترکوندی کولاک کردی...عزت شما مستدام...نرو تاسال دیگه بازم بابرنامه جدیدبیا...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها