اولویت دانشگاه شیراز تربیت نیروهای متخصص است

رئیس دانشگاه شیراز گفت: تربیت نیروهای متخصص و بکارگیری آنها در مسیر تولید ثروت و رفاه از اولویت های دانشگاه شیراز است.

اولویت دانشگاه شیراز تربیت نیروهای متخصص است

حمید نادگران عصر سه‌شنبه در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانشگاه در متن جامعه و ارائه راه حل برای مشکلات از جمله مؤلفه‌های ترسیم شده در مسیر حرکت دانشگاه شیراز معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ١٦ هزار دانشجو در قالب ١٥ دانشکده در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، افزود: وجود نیروهای انسانی متخصص موجب قرارگیری این دانشگاه در تراز ملی و بین‌المللی شده است.

نادگران با اشاره به اینکه تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه حوزه علوم انسانی ادامه داد: معتقدیم که باید پیوست دانشی مبتنی بر ورودی و خروجی‌های مشخص در این حوزه ایجاد شود که جز با بکارگیری دانش‌های روز میسر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انحصار در قالب‌های سنتی و بی هدف در آموزش و پژوهش را موجب سوخت فرصت‌ها و بروز مشکلات عدیده برای فضای علمی کشور می‌شود، تصریح کرد: آبی از اقتصاد تک محصولی و شکننده نفت گرم نخواهد شد.

نادگران اظهار داشت: ایجاد اعتماد دو طرفه بین اصحاب صنعت و دانشگاه امر مهمی بوده که طی سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی در این باره برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اگرچه وجود بافت فرسوده موجود و وجود موانع بزرگ بر سر راه جوانان موجب کند شدن سرعت فرهنگ اقتصاد دانش بنیان شده، گفت: اما حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این رابطه کارا بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: این دانشگاه علی‌رغم تنگناهای شدید مالی در سال ٩٧ اما حمایت از طرح‌های کاربردی را در دستور کار قرار داد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: در سال ۹۲ ١٨٤ واحد فناور، یک شرکت مستقر در پارک و اشتغال به کار ٩٤٦ نفر در این واحدها داشتیم این در حال است که در سال ۹۷ تعداد واحدهای فناور به ۳۱۰، شرکت‌های مستقر در پارک به ۱۵۰ و اشتغال به کار افراد به دو هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

فرید مر اظهار داشت: در سال ۹۷ تعداد ۴۵۰ محصول تجاری سازی شده است، این در حالی است در سال ٩٢ تنها ٦٥ محصول تجاری شده در فارس وجود داشت.

مر تاکید کرد: در شرایط تحریم ایجاب می‌کند که فعالیت شرکت‌ها تقاضا محور شوند، چراکه باید ساز و کاری پیاده کرد که از پتانسیل عظیم جوان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حرکت‌های فرهنگی همچون فرهنگ سرمایه‌گذاری است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری خطر پذیر هستند که هنوز در بازار ما جا نیفتاده است.

مر با تاکید بر هم‌افزایی فناورانه گفت: بعضی از محصولات به تنهایی و با فعالیت یک نفر و یک شرکت امکان تولید انبوه و توزیع ندارند لذا باید کنسرسیوم‌هایی برای این مهم ایجاد شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها