پرستاران به اجرای طرح غربالگری در شیراز کمک کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال بررسی اجرای طرح غربالگری برای افراد بالای ۳۰ سال هستیم و در این رابطه نیاز به کمک داوطلبانه پرستاران داریم.

پرستاران به اجرای طرح غربالگری در شیراز کمک کنند

دکتر عبدالخالق کشاورزی سه شنبه در مراسم روز پرستار گفت: در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده حدود ۱۵ ملیون ایرانی به بیماری دیابت و فشار خون دچار خواهند شد و اکثرا در سن ۳۰ سالگی به این بیماری دچار خواهند شد.

وی گفت: پرستاری فقط در بیمارستان نیست بلکه بدین معنی است که در همه جا آماده خدمت به بیماران باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در مسئله طرح سلامت ما چالش هایی داریم که در این رابطه پرستاران سعی کنند همچنان به صبر و شکیبایی خود در این خصوص ادامه دهد تا موانع و چالش ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت پرستار ما روز پرستار را به هفته پرستار تبدیل کرده ایم، افزود: در حال بررسی اجرای طرح غربالگری برای فشار خون، تناسب بدنی (BMR )و چاقی هستیم تا از روز شنبه تا آخر هفته بتوانیم برای افراد بالای ۳۰ سال طرح را اجرا کنیم اما برای این طرح نیاز به پرستار بصورت داوطلبانه و خودجوش داریم که در این بخش به ما کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود بیان کرد: بر اساس آمار حدود شش و نیم ملیون ایرانی به فشار خون مبتلا هستند که خیلی از آنها اطلاعی از بیماری خود ندارند.

در این مراسم با سخنرانی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری گفت: خرداد سال ۹۸ انتخابات نظام پرستاری است و همه پرستاران می توانند کاندیدای این اتخابات شوند. همه پرستاران در انتخابات شرکت کنند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند. پرستاران باید برعملکرد هیئت مدیره نظام پرستاری دقت و نظارت داشته باشند.

دکتر ستودگان درباره مشکلات نظام پرستاری افزود: الان ۱۴ سال است که نظام پرستاری افتتاح شده است و ما هنوز یک دفتر ثابت برای هیئت مدیره نداریم. سازمان نظام مهندسی از دولت بودجه می گیرد اما سازمان پرستاری هیچ بوجه ای دولت ندارد و محل درامد نظام پرستاری از عضویت پرستاران است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها