کشف 3 انبار احتکار دارو در ممسنی

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از کشف سه انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی و یک انبار بزرگ مواد غذایی در شیراز خبر داد.

کشف 3 انبار احتکار دارو در ممسنی

علی القاصی با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی اظهار داشت: درنتیجه این بازرسی مقادیر قابل‌توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه داروهای مکشوفه شامل اقلام متعدد ازجمله دارو مجاز، غیرمجاز و داروهای گران‌قیمت و کم یاب بوده است گفت: پس از کشف انبار اول دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان کشف شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: فرد دستگیرشده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می‌برد.

القاصی با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش داروهای کشف‌شده قریب به 45 میلیارد ریال می‌باشد گفت: شب گذشته با دستور قضایی بیش از 30 کامیونت دارو از انبارهای غیراستاندارد به انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک داروهای تاریخ‌مصرف گذشته از داروهای سالم صادر شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس خاطرنشان کرد: پرونده مطروحه در دادسرای شهرستان ممسنی در حال بررسی و تکمیل تحقیقات و اخذ گزارش‌های کارشناسی می‌باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی دریکی از مناطق شیراز گفت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می‌برد و انبار موردنظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب شد.

القاصی با بیان اینکه از این انبار مواد غذایی بیش از یک هزار تن انواع کالا کشف گردیده گفت: ارزش تقریبی این کالاها 250 میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها