«قیروکارزین»، «فسا» و «فیروزآباد» بارانی‌ترین شهرهای استان فارس

«قیروکارزین»، «فسا» و «فیروزآباد» بارانی‌ترین شهرهای استان فارس

با ورود سامانه بارشی قوی به استان فارس همه شهرستان‌های این استان از روز گذشته شاهد بارش باران بوده‌اند که براساس آمار سازمان هواشناسی شهرستان «قیروکارزین» با 54.6 میلی‌متر، «فسا» با 48.6 میلی‌متر و «فیروزآباد» با 47.4 میلی‌متر بارش پربارش‌ترین شهرها در یک روز گذشته بوده‌اند.

ایزدخواست با 0.9 میلی‌متر، بوانات با 4.5 میلی‌متر و ممسنی با 9 میلی‌کتر کمترین میزان بارش را در استان فارس داشته‌اند. شهرستان آباده نیز تنها منطقه استان فارس است که هیچ ریزش جوی تا ساعت 9:30 امروز در آن گزارش نشده است.

در شیراز نیز 21.8 میلی‌متر بارش باران گزارش شده، شهرهای اردکان و صفاشهر نیز به ترتیب 2 و یک میلی‌متر برف باریده است.

میانگین بارندگی استان فارس در یک روز گذشته 22.7 میلی‌متر بوده است. میانگین بارندگی این استان از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون 94.2 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 48 درصد کاهش داشته است.

مدارس نوبت صبح همه مقاطع تحصیلی استان فارس به دلیل بارش باران تعطیل شده بود که براساس اطلاعیه آموزش و پروش استان فارس، بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، مدارس 24 شهرستان استان فارس را در نوبت عصر به تعطیلی کشاند.

تمامی مدارس شهرستان‌های استهبان، پاسارگاد، جهرم، داراب، سپیدان، فراشبند، فیروزآباد، قیرکارزین، کازرون، کوار، مرودشت، خرامه، لامرد، ممسنی، بخش مرکزی شهرستان خرمبید، اقلید، رستم، فسا، زرین‌دشت، مهر و نی‌ریز در نوبت عصر تعطیل شده است.

هادی مدرس‌زاده رحمان‌پور مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای منتهی به آباده، ایزدخواست، خسرو شیرین، بوانات و سپیدان شاهد بارش برف و در بقیه محورهای مواصلاتی استان فارس شاهد بارش باران هستیم گفته است: تردد در تمامی محورهای استان فارس به صورت روان در جریان است.

وی با بیان اینکه تردد در گردنه‌های برف‌گیر تنها با زنجیر چرخ ممکن است از رانندگان خواسته است که از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت تردد در این محورها به هشدارهای پلیس و راهداران توجه کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها