آیین معارفه تولیت جدید آستان شاهچراغ(ع) برگزار شد

مراسم معرفی تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان شیراز، علما و روحانیون در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

آیین معارفه تولیت جدید آستان شاهچراغ(ع) برگزار شد

نماینده ولی‌ فقیه در فارس گفت: وجود خانه عموی امام زمان(عج) در شیراز باعث شده که شهر ما، عنوان حرم سوم اهل البیت(ع) را کسب کند؛ خدا را برای اینکه ما را مجاور این حرم شریف قرار داده است شکر گذار هستیم و از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق خدمت به این آستان شریف که مایه ارتباط ما با معنویت عالم هستند، عطا شود.

آیت‌الله لطف‌ الله دژکام افزود: با اشاره به اینکه مسلما وظایف بسیار زیادی برای شیعیان و ارادتمندان به حضرت شاهچراغ(ع) تعریف می‌شود، تاکید کرد: به واسطه محدودیت‌های بیماری کرونا مدیریت و تولیت این آستان مقدس دچار تحولاتی شد و مقام معظم رهبری به واسطه خطر کرونا به ویژه برای بزرگان، وظیفه مدیریت حرم را موقتا به بنده سپردند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه مسئولان افتخار خدمت به حرم شریف احمدبن موسی(ع) را بیشتر درک کنند، گفت: امید است بتوانیم با استفاده از تجارب آستان‌های مقدس دیگر کشور، به گونه‌ ای مسائل را سامان بدهیم که همانگونه شیراز همیشه در بین شهرهای جهان شهری ویژه بوده است، باز هم به برکت نورانیت حرم مطهر جایگاه خودش را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بار تولیت حرم سنگین است، تاکید کرد: همه باید در کمک تولیت برای انجام خدمت بهتر باشیم.

در این آئین حجت‌ الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) معرفی شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها