مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

کمبود شدید ٢ گروه خونی در فارس

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: تمامی گروه های خونی در استان فارس دارای کمبود هستند اما در دو گروه خونی A و O بیش از سایر گروه ها دارای کمبود هستیم.

کمبود شدید ٢ گروه خونی در فارس

مسعود ترابی بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا به خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس نیاز به خون افزایش قابل توجه‌ای داشته است از این رو نیاز است نیازهای خونی استان با همکاری نیک اندیشان برطرف شود.

وی اضافه کرد: حجم ذخیره تمامی گروه‌های خونی در استان فارس از میزان مجاز کاهش یافته و به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم با این حال با توجه به طیف وسیع‌تری که گروه‌های خونی A و O دارند بیش از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز اند.

ترابی تاکید کرد: نگرانی مردم در خصوص انتقال در مراکز انتقال خون کاملاً اشتباه بوده و تاکنون گزارشی در خصوص ابتلاء افراد به در مراکز انتقال خون منتشر نشده زیرا تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در این مراکز به صورت کامل رعایت شده است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس در ادامه تصریح کرد: حتی افرادی که به مبتلا شده‌اند پس از بهبودی کامل و گذشت مدت زمان کوتاه ٢١ روز پس از بهبودی می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر هر فرد به صورت مستمر و هر سه ماه یک بار نسبت به اهدای خون اقدام کند نه تنها ضعیف نخواهند شد بلکه سطح ایمنی بدن افراد نیز افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها