رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

وضعیت فارس بحرانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، وضعیت استان فارس به واسطه افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس و شیوع واریانت دلتای این ویروس، را بحرانی دانست.

وضعیت فارس بحرانی است

مهرزاد لطفی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و فارس، بررسی آمارها و وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان نشان دهنده بحرانی بودن شرایط است و با ادامه این روند روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: باید همچون ماه‌های گذشته محکم و با قدرت در مسیر مقابله با این ویروس گام برداریم و در این راه نیازمند همکاری مردم و همراهی نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف هستیم و خواستار اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی از سوی مسئولان استان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان و به ویژه جوانان خواست در این ایام بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و بر استفاده از ماسک و پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند؛ همچنین در صورت وجود علائم بیماری و مواردی شبیه سرماخوردگی سریعاً به مراکز شانزده ساعته مراجعه کنند.

لطفی با دعوت از هم استانی‌ها برای پیوستن به پویش «هر خانه، یک حسینیه»، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تاکید کرد.

لطفی در ادامه این نشست، ضمن بررسی روند واکسیناسیون کرونا در استان، تلاش برای افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در زمینه رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین مراجعه مردم برای تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌های اعلام شده و گروه های سنی هدف را عاملی مهم در مسیر مقابله با کروناویروس برشمرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها