جانشین استاندار:

تست‌های مثبت کرونا دلتا در استان فارس به ۴۰ درصد رسید

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: درصد مثبت شدن تست‌ها در استان ۴۰ درصد است و مسئله کمبود دارو برطرف شده، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در استان فارس موجود است.

تست‌های مثبت کرونا دلتا در استان فارس به ۴۰ درصد رسید

عبدالرضا قاسم‌ پور اظهار داشت: هنوز ابلاغ مکتوب به استانداری‌ها نشده است اما براساس آنچه مطرح شده ممنوعیت تردد سراسری از ساعت 12 ظهر فردا تا روز جمعه 5 شهریورماه اعمال می‌شود.

وی گفت: مجوزهایی که قبلا از سوی فرمانداری‌ها صادر کردند، لغو شده و حق تردد وجود ندارد؛ خودروهای شخصی متخلف جریمه 2 میلیون تومانی می‌شوند که برای اجرا در استان منتظر ابلاغ رسمی از سوی ستاد ملی هستیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه جریمه‌ها حتما دریافت می‌شود، افزود: تعطیلی 6 روزه از دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مرداد مصوب شده طبیعی است که کارکنان باید از روز یکشنبه سرکار حاضر باشند در این 6 روز ادارات بانک‌ها اصناف و مشاغل غیرضروری کاملا تعطیل هستند.

قاسم‌پور با بیان اینکه اداراتی که خدمات آنها برای مردم ضروری است و در صورت تعطیلی زندگی مردم مختل می‌شوند، باید با ظرفیت مشخص بر سر کار باشند و مابقی تعطیل هستند، بیان کرد: برای برخورد متخلفان و ناقضان پروتکل‌های بهداشتی همه دستگاه‌ها مکلف شدند به بهداشت و درمان کمک کنند.

وی با اشاره به جلسه ستاد استانی در روز یکشنبه افزود: نظارت‌ها تشدید شده و باز هم شدت خواهیم بخشید اما در مورد خودروهای شخصی ضمن افزایش مبلغ جریمه مبادی ورودی استان از 4 جهت اصلی به شدت کنترل می‌شود خودروها برگشت داده می‌شوند و جریمه هم برای آنها اعمال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: فعالیت مشاغل گروه یک نیز به شغل‌های بسیار ضروری تقلیل پیدا می‌کند و بر همین تعداد نیز نظارت‌ها با شدت انجام می‌شود مابقی مشاغل گروه یک نیز که ضرورتی ندارد تعطیل می‌شوند.

قاسم‌پور با بیان اینکه 33 شهرستان استان قرمز است، گفت: ضریب بستری و اشغال تخت‌ها در استان در تخت‌های عادی 107 درصد و در تخت‌های ویژه 97 درصد است و بیش از 5 هزار بیمار در بیمارستان‌ها داریم که 3 هزار نفر بستری دائم و 2 هزار نفر بستری موقت هستند.

وی با بیان اینکه درصد مثبت شدن تست‌ها در استان 40 درصد است، افزود: مسئله کمبود دارو برطرف شده، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در استان فارس موجود است و از این جهت مشکلی وجود ندارد. مشکل سرم هم برطرف شده و در حال حاضر مشکل خاصی برای دارو نداریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا درباره عزاداری‌ها نیز گفت: برگزاری عزاداری در فضای بسته و دسته روی ممنوع شد و سخت‌‌گیری‌های بیشتری هم اعمال می‌شود تا پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها