محکومیت میلیاردی قاچاقچی سوخت در فارس/ بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: مالک یک دستگاه اتوبوس به دلیل قاچاق سوخت در شعبه تعزیرات شهرستان لامرد، محکوم به پرداخت جریمه شد.

محکومیت میلیاردی قاچاقچی سوخت در فارس/ بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف

غلامرضا سالاری گفت: پاسداران گمنام امام زمان (عج) در شهرستان لامرد، پس از اینکه متوجه شدند یک راننده اتوبوس، چندین بار در روز اقدام به سوختگیری می‌کند، او را تحت نظر قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران با کنترل نامحسوس این اتوبوس متوجه شدند که راننده آن اقدام به چندین بار سوختگیری در روز و تخلیه سوخت‌های بارگیری شده در یک منزل مسکونی جهت قاچاق به خارج از کشور می‌کند که با بازداشت راننده، پرونده‌ای برای بررسی موضوع در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لامرد تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از انجام تحقیقات و بازجویی از متهم پرونده خبر داد و اضافه کرد: با محرز شدن تخلف راننده اتوبوس، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط ۷ هزار لیتر سوخت مکشوفه از منزل این فرد و جریمه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی متهم صادر کرد.

انجام ۴۳۰۰ مورد بازرسی در تیرماه

سالاری افزود: در تیرماه امسال بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، شبکه‌های بهداشت، استاندارد، پلیس امنیت اقتصادی و ... انجام شده است.

او ادامه داد: عمده این بازرسی‌ها معطوف به نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی بوده و پرونده‌های متشکله در این بازرسی‌ها نیز با جدیت و قاطعیت رسیدگی و مجازات‌های سنگینی برای متخلفان اعمال شده است.

سالاری وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی را به عنوان یک نهاد شبه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های متشکله یادآور شد و گفت: حضور تعزیرات حکومتی در بازرسی‌های نظارتی بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و بویژه اقشار ضعیف جامعه و با تمرکز بر موضوع احتکار، اخفاء و گرانفروشی انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به نقش شهروندان در پیشگیری و کاهش تخلفات، اضافه کرد: مردم عزیز می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند تا بازرسین نسبت به بررسی موضوع اقدام و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها