دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

مجتمع آموزشی انجمن حمایت از زندانیان شیراز به‌ زودی افتتاح می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از بهره برداری مجتمع آموزشی و فرهنگی انجمن حمایت زندانیان شیراز تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

مجتمع آموزشی انجمن حمایت از زندانیان شیراز به‌ زودی افتتاح می‌شود

سیدمصطفی بحرینی در حاشیه بازدید از مجتمع در حال ساخت آموزشی و فرهنگی انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: کار خیر و مشارکت در امور خداپسندانه اجر و مزد معنوی نزد خداوند متعال و آثار و برکات مفید و موثری در اصلاح امور جامعه دارد و حمایت و پشتیبانی از زندانیان و خانواده‌های آنان از جهات مختلف مادی، رفاهی ، معیشتی و فرهنگی مورد توجه است.

بحرینی افزود: در راستای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و سند تحولی ریاست معظم قوه و تاکیدات ریاست دادگستری استان فارس، اقدامات مؤثری از سال گذشته شروع و بحث اصلاح، بازپروری و باز اجتماعی کردن زندانیان و بازگشت مفید آنان به آعوش خانواده و جامعه و همچنین حمایت خاص از خانواده‌های آنان مورد توجه ویژه قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تأکید کرد: عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی در ارتکاب جرائم و زندانی شدن افراد نقش دارند و با محبوس شدن سرپرست، خانواده فرد زندانی هم گرفتار می‌شود.

بحرینی افزود: جامعه نمی‌تواند نسبت به مشکلات خانواده زندانیان بی تفاوت باشد. بی توجهی به این خانواده‌ها معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.

او اضافه کرد: در صورت توجه نکردن به زندانیان و خانواده آنان، در ارتکاب جرم آنان ما هم نقش داریم و سهیم هستیم بنابراین همه باید در گره گشایی از مشکلات این قشر آسیب دیده اجتماع سازمان زندان‌ها را کمک کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز گفت: اغلب افراد زندانی و خانواده آنان از محرومترین اقشار جامعه هستند و راه‌اندازی این مجتمع علاوه بر انجام اقدامات پایدار و مؤثر برای این خانواده‌ها، در گره گشایی مشکلات آموزشی، اشتغال و فرهنگی آنان نیز بسیار تأثیرگذار است و با آموزش‌های هدفمند برای آنان، می‌توانیم نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان را به حداقل برسانیم.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در حاشیه این بازدید گفت: ما در زندان‌ها متولی نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیان و رسیدگی به امور خانواده‌های آنان و آزادسازی زندانیان هستیم و خیرین در این زمینه ما را همراهی می‌کنند.

اسحاق ابراهیمی افزود: تعطیلی کسب و کار و ایجاد محدودیت‌ها براثر شیوع بیماری کرونا نتوانست بر محبت خیرین تأثیر منفی بگذارد بلکه محبت آنان به اوج خود رسید و کمک‌های مردمی جهت خانواده زندانیان و کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به سنوات گذشته بی نظیر بود.

او افزود: رسالت انجمن حمایت زندانیان کمک به خانواده‌های زندانیان است کمک به خانواده‌هایی که در جرم دخیل نبوده‌اند اما اکنون بیشتر در معرض آسیب هستند.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: انجمن حمایت اقدامات گسترده‌ای در زمینه حمایت از خانواده‌ها، آزادسازی زندانیان و اخذ رضایت شکات انجام می‌دهد و خادمیاران حرم رضوی در این زمینه همکاری خوبی با انجمن‌های حمایت دارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌های زندانیان، ارتقاء سطح آگاهی و مهارت به آنان ضرورت ایجاد چنین مجتمعی را دوچندان می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی برای این خانواده‌ها پیشگیری کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها