دستغیب: روزنامه‎ها سرشار از غلط‎های املایی و نگارشی است/باید تولیدات فرهنگی افزایش یابد

دستغیب: روزنامه‎ها سرشار از غلط‎های املایی و نگارشی است/باید تولیدات فرهنگی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم عبدالعلی دستغیب عصر امروز در مراسم تقدیر از سال‎ها تلاش و پژوهشش در عرصه نقد ادبی اظهار داشت: هر آنچه انجام دادم از روی علاقه و حد توان بوده است اما تاکنون بر آثار بزرگ ادبی و شاعران بزرگی چون سعدی، حافظ، فردوسی و مولانا تحقیق جامعی نشده است.

وی با اشاره به چاپ کتاب خوشه پروین گفت: من این کتاب را با همکاری مهماندوست نوشتم و در آن به بررسی 7 تن از شاعران کلاسیک و 7 تن از شاعران معاصر پرداختم و تلاش کردم علت روحیه شاعرانگی ایرانیان را پیدا و بیان کنم.

دستغیب با بیان اینکه امروز ارتباط زبانی و اشتراک معنوی چندین هزارساله ایرانیان دچار اضمحلال شده است، افزود: در حال حاضر ما سخن یکدیگر را نمی‎فهمیم و روزنامه‎ها سرشار از غلط‎های املایی و نگارشی است که برای بازگشت به آن شکوه زبانی و ادبی باید این موارد اصلاح شود.

چهره ماندگار نقد ادبی آزادی را عامل اصلی در تولیدات فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ در فضایی مطمئن و دارای امنیت روانی، قلمی و اندیشه رشد می‎کند و این فرهنگ (culture) به معنای خلاقیت است نه آداب و رسوم و اگر به تولید فرهنگی دست نزنیم تاریخ ما را حذف می‎کند.

وی با بیان اینکه برای حفظ و بقا در تاریخ باید تولیدات فرهنگی افزایش یابد، تصریح کرد: ایران یکی از معدود کشورهای با تمدن است و باید چشم و چراغ آسیا و جهان شود بنابراین باید به ارزش‎های فرهنگی بها داد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها