کشف ۱۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری اعضای ۴ باند سرقت، از کشف بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

کشف ۱۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در فارس

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی شنبه ۱۹ مهر در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح مقابله با سرقت طی یک هفته گذشته در شهرستان شیراز، ماموران پلیس آگاهی استان فارس موفق به دستگیری ۲۰ سارق از اعضای ۴ باند سرقت شدند.

حبیبی با بیان اینکه سارقان تاکنون به ۲۸۴ فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: از اعضای این باندها، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل۳۷ دستگاه تلفن همراه، ۱۲۰ دستگاه خودرو پراید و پژو ۲۰۶، مقادیری طلا و زیورآلات و تعداد زیادی وسایل درون خودرو کشف شد که ارزش این اموال بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه متهمان بازداشت شده، از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند، افزود: از شهروندان درخواست می شود هشدارهای پیشگیرانه پلیس در خصوص پیشگیری از وقوع انواع سرقت را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس استان فارس به مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه هشدار داد و گفت: پلیس فارس با تلاش های شبانه روزی خود نسبت به شناسایی و دستگیری اینگونه افراد به صورت قاطعانه و قانونی اقدام خواهد کرد.

حبیبی همچنین از کشف ۲۱۱ کیلوگرم حشیش از یک کامیون حامل خاک‌آهن در نی‌ریز خبر داد و گفت: این کامیون از سیرجان عازم شیراز بود که پلیس به آن ظنین شده و توقیفش می‌کند و در بازرسی، این میزان مواد مخدر زیر بار خاک آهن، کشف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، اضافه کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

سارق حرفه‌ای موبایل دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز نیز گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت موبایل در محدوده شهر جدید صدرا، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت منجر به دستگیری یک سارق حرفه‌ای شد.

سرهنگ فرج شجاعی توضیح داد: تحقیقات پلیس حکایت از این داشت که یک راکب جوان موتورسیکلت، در ساعت‌های پایانی شب موبایل شهروندانی که مشغول مکالمه هستند را می‌رباید.

شجاعی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند راکب موتورسیکلت را در یکی از معابر شهر جدید صدرا شناسایی و طی یک تعقیب و گریز، او را دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان شیراز با اشاره به اعتراف سارق دستگیر شده به ارتکاب ۲۲ فقره سرقت موبایل، گفت: این سارق حرفه‌ای بعد از تکمیل پرونده برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی و روانه زندان شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    کسانی که به زندان میرونندبیشتررفیق ارازول وابوباش میشونندچه فایده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها