سوگواره امام صادق(ع) در بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد که سوگواره حضرت امام صادق(ع) همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب تشیع، در فضای باز بقاع متبرکه این استان برگزار خواهد شد.

سوگواره امام صادق(ع) در بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، یکشنبه ۲۵ خرداد به خبرنگاران گفت: برگزاری سوگواری سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، مختص بقاع متبرکه‌ای است که دارای فضای باز کافی است و از فضای بسته این بقاع برای مراسم استفاده نخواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برگزار کنندگان مراسم سوگواره شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: بین سوگواران شرکت کننده در این مراسم، قبل از ورود به محل برگزاری، دستکش و ماسک توزیع می‌شود.

صفری‌گرائی با یادآوری اینکه در این مراسم هیچگونه اطعامی انجام نخواهد شد، گفت: بقاع متبرکه براساس دستورالعمل‌ها و به شکل روزانه ضدعفونی می‌شود و با هدف حفظ سلامت زائران و مجاوران، فضاهای بسته و شبستان‌های این بقاع، تعطیل است و امکان ورود به این محوطه‌ها وجود ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در خصوص برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع) در شیراز، به مدت سه شب، میزبان سوگواران خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: مراسم سوگواره رئیس مذهب تشیع از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه سه شنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون اوقاف و امور خیریه استان فارس خاطرنشان کرد که با هدف حفظ سلامت سوگواران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صندلی‌هایی به فاصله یک و نیم متر در فضای باز حرم مطهر علی ابن حمزه(ع) چیده خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها